Viklet bygge ville bara ge dig ett tips.
Såg din bakaxel stag det övre ser bra ut men jag skulle nog sätta dit en förstärkning endera med en band klämma runt huset fram vid piniong lagringen och sedan ett rör upp till ditt rör eller ett fäste (bultbart) ner till bakaxel kåpan , det finns risk annars att du får sprickbildning runt svetsarna nere på banjo rören kanske båda sätten.
Tack vare att du använder endast ett övre stag så får du dubbla belastningen på det , annars så är det en bra lösning.
Volvo PV hade faktiskt så
/ Peter
Tack för tipset Peter men jag ska göra mera stag och förstärkningar har bara inte hunnit med Jag tyckte bara det var länge sedan jag la ut nåt så därför la jag ut de här bilderna
Då jag har köpt på mig lite dyra plåtverktyg (Dimple dies) så är det väl bäst att göra något roligt på ramen:)
Det kanske inte är ett måste med plåten mellan rören men det kändes estetiskt rätt:)
Jag har köpt lite delar från KL racing och Bakaxeldelar
4 kilo lättare är Billetsvänghjulet
Gjort nya stabilare växellådsfästen
Golvplåt på förarsidan och sidoplåt mot kardantunnel, Roligt att göra mönster med sick och falsmaskinen
Nu sitter stolsfästena och pedalstället fast och det blev riktigt bra, det går bra att justera in en bra sittställning och lätt att nå pedalerna Återstår bara att se om motorn får plats bredvid pedalstället. Tur att S-60 R motorn lutar från pedalerna
Idag har jag tillverkat motorfästen, hann tyvärr inte så mycket mera.
Det blev riktigt bra Det tog tid eftersom fästena skulle ha olika vinklar eftersom motorn lutar.