Sida 6 av 6

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Postat: lör feb 13, 2016 5:39 pm
av Phranz
Jo det är sant. Vilka bussningar är det ferken pratar om som bör kunna flexa lite?

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Postat: sön feb 14, 2016 9:52 pm
av jre
Det är väl rimligt att byta till uniballs på några ställen om man vill uppgradera väghållningen.

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Postat: tis feb 16, 2016 10:51 am
av turb00le
Phranz skrev:Jo det är sant. Vilka bussningar är det ferken pratar om som bör kunna flexa lite?
Iaf den bakre bussningen på övre länkarmen.

Jag tror faktisk att mk2 bakvagnen sitter på indigo 3000, med nån sort av ledlager istället for bussning.
Om nån vet av en sån bil hade det vorit roligt med lite foton på det som evt kan vara modifierat.

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Postat: ons feb 24, 2016 1:15 am
av Ferken

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Postat: lör feb 27, 2016 9:45 pm
av taz82
turb00le skrev:
Phranz skrev:Jo det är sant. Vilka bussningar är det ferken pratar om som bör kunna flexa lite?
Iaf den bakre bussningen på övre länkarmen.

Jag tror faktisk att mk2 bakvagnen sitter på indigo 3000, med nån sort av ledlager istället for bussning.
Om nån vet av en sån bil hade det vorit roligt med lite foton på det som evt kan vara modifierat.
Jag har en bekant (kusins polare, har ej telenr eller så) - han har en Indigo 3000. Ser jag den ute kan jag kolla!
Vilken :P en upp och ned vänd MK1 på bilden där... Tänker du den inne mot bryggan, eller den översta (som är underst på bilden)?

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Postat: fre mar 04, 2016 12:49 am
av Ferken
Där bulten sticker ut

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Postat: fre mar 04, 2016 8:52 am
av taz82
Bärarmsinfästningen, ja den måste ju fjädrar och röra sig en del, mest blir det när bilen hissas och det fjädras ut.

Det är även en ganska "avancerad" bussning med styrning för bärarmen (en plan sida).

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Postat: tis jul 14, 2020 2:15 pm
av Sandberg
Är de någon som gjort en egen nedre bussning på spindeln till mk1 multilinken? Måste de va styrning på den eller va fyller den för funktion?

Mvh

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Postat: tis jul 14, 2020 2:25 pm
av jre
Jag har gjort egna i polyuretan. Jag återanvände alla metallbitarna som blästrades och pulverlackades. Jag vet inte om styrningen (rotationsblockeringen) behövs, men återanvänder man metallbitarna så finns de ju där gratis.

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Postat: tis jul 14, 2020 9:58 pm
av Sandberg
Kan du tänka dig göra 2st till? :hihi:

Mvh David

Re: Volvo MULTILINK MK1 BMW DIFF diskussion!

Postat: tis jul 14, 2020 10:52 pm
av jre
Egentligen inte då min flickvän begränsar min garagetid ganska hårt pga alla barn :-) . Vart finns du? Har du metallbitarna? Blästrade å klara? Lackade (maskerade ytor för PU)? Så att det enda jag behöver göra är att ta fram gjutformar a å blanda PU låta det stelna? Det är ju annars några timmar med allt. Typ en helkväll i garaget. Jag gjorde egna för att jag inte hittade några att köpa. Jag tror vi lugnt kan konstatera att jag inte kommer vara det billigaste stället att köpa dessa från. //Jacob