Sida 51 av 60

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: tor apr 28, 2011 2:25 pm
av Dennis Öhman
Visst var de dej jag såg på biltema idag?

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: fre apr 29, 2011 10:20 pm
av Rogge
Cpt Tuttle skrev: Något säger mig att man kan fimpa lite framfjäder med gott samvete... :lol:
gör som en annan, kapa tills du skäms, o ta sen ett halvt varv till :P

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: sön maj 08, 2011 7:30 pm
av Cpt Tuttle
Dennis Öhman skrev:Visst var de dej jag såg på biltema idag?
Kan det nog varit, köpte några ton sopor där den dagen...

Dags slänga in en liten update så ni inte tror jag flyttat till färöarna och glömt bilen...
Jobbar snarare lite på den varje dag. :P

Bild
Skärtorsdagsnöje de jävla luxe...fila upp bulthål till skärmarna. :lol: Går så när man fått utrota dem pga enorma mängder norsk lättning runt de ursprungliga...

Bild
Jo se på fan-tabletter, skärmen passar ju någotsånär på bilen till och med...

Bild
Do the duck-rubber duck-rubber duck-rubber duck... som Ernie i Sesam skulle sagt.
Nähe, var gummit bara där i stenskottshänseende?
Jaja, borra nya hål fick jag likförbaskat för att det skulle passa, men det verkar det ju göra eller något...

Bild
Nu har jag testat med ett 215/75R14 (här på 6" US-Ford fälg) och börjar bli väldigt övertygad om att 205/70R15 är rätt dimension precis som jag misstänkt.
Den är nämligen snäppet lägre....
Dessutom smalare däck på bredare fälg (jag har 7"), och lägre däck på större fälg...
Blir nog precis lagom stuk det, då jag erkänner att det där påminner lite för mycket om en Swamp buggy och lite för lite om en PV. Det är detaljerna som gör det.
(Sen ska ju fjädringen som sagt ihop litegrann)

Bild
Fått auspuffanlagen på plats också...

Bild
Börjat modifiera ett 240 generatorfäste till att passa...

Bild
Bytt kamrem till en som tillverkats EFTER Berlinmurens fall, samt skaffat remskiva till 360-vattenpupen...

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: sön maj 08, 2011 7:31 pm
av Cpt Tuttle
Rogge skrev:
Cpt Tuttle skrev: Något säger mig att man kan fimpa lite framfjäder med gott samvete... :lol:
gör som en annan, kapa tills du skäms, o ta sen ett halvt varv till :P
Glöm din dröm, Jöns-Hugo!

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: tor jun 30, 2011 8:53 pm
av jonas landin
E det du som byggt hängande pedalställ?
Du har inga bilder på det?

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: tor jun 30, 2011 9:22 pm
av Erland Cox
Jag har efter lång längtan precis också köpt en PV men inte hämtat den än.
Jag blir bara ännu mer sugen efter att ha set denna.

Erland

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: tor jul 14, 2011 9:56 pm
av Cpt Tuttle
jonas landin skrev:E det du som byggt hängande pedalställ?
Du har inga bilder på det?
Mercedes W115, dvs "kompakt"-modellen mellan 1968-76.
Har exakt samma lutning på torpedväggen som PV och ett smidigt fäste i alu.
Bara att bulta dit i stort sett - har du ett kompaktpedalställ och en PV framför dig så fattar du hur du skall göra så bilder är onödiga. :P

Updatedags:

Bild
Gjort färdigt i skuffen och grundlackat.
Kanske tycks lite slarvigt att bara göra en halvtafflig pensellack, kan jag tycka jag med...

Bild
Men det var lika så fult i skuffen så jag drog body över allting, både döljer skavanker och förhoppningsvis dämpar det lite ljud också.
Tänkte lacka över det med vitt dock... Tror att det kommer funka... Är ju ingen utställningsbil så.

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: tor jul 14, 2011 10:18 pm
av Steve
Fick en pik av Ersviken att jag ger upp mina Volvo-projekt för lätt...det kan man inte anklaga dig för iaf ;)

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: tor jul 14, 2011 10:22 pm
av Cpt Tuttle
Hur menar du?

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: tor jul 14, 2011 10:47 pm
av Steve
Att det är lätt att bli less på sina projektbilar, men det är roligt att se att du har kvar den och fortsätter med den!

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: tor jul 14, 2011 11:09 pm
av Cpt Tuttle
Ja vadå? Jag kommer aldrig förstå det som kallas för "normalt beteende" vilket är att köpa en bil, kapa lite i den, sälja iväg den och två veckor senare köpa en precis likadan bil och börja från början med samma beteende igen, då är det väl bättre lägga ned energin på en och samma bil så det finns någon risk den blir färdig....

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: fre jul 15, 2011 6:28 am
av The
Dagens sanning!

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: fre jul 15, 2011 9:44 am
av Cpt Tuttle
Bild

En underbar morgon så jag åkte och lackade i skuffen...

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: fre jul 15, 2011 10:05 am
av Kadett4wd
se så fint,, jag lovar,, jag känner lukten ända hit..
(de håller på att lacka golvet på verkstan)

Angående kapa sönder.. är väl massvis med inspiration som flödar, sen stöter de på patrull då det ska svetsas ihop igen.
vad de behöver inse är sin begränsning.

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: fre jul 15, 2011 10:08 am
av Cpt Tuttle
Jovars, men vad är det för idé köpa en Volvo 240 (för att ta ett exempel på en rätt vanlig bil som råkar ut för den behandlingen), riva isär, surna och nästan direkt inpå gå och köpa en Volvo 240 igen? Borde man inte fatta vad som gick fel första gången?