det gick fort men det var med gammla motorn, men den nya kommer nog i igen då det var runt och snackade metanol insprutning med alla topdoorsamer team tror jag
Nya motorn gick sönder, en kolvbult gick av, så den ska vi laga i vinter, vi körde med gamm motorn i Piteå.
vi körde 400hk gas efter 0.2 sec och fick till en 1.20 60 fot 5.01 228 201m, och 7.93 243 med ett avslag på slutet pga att bilen inte gillade guppet i banslut.
Det lät bittert att kolvbulten gick redan innan bilen varit ut på strippen...
Hoppas det inte blev alltför hemska skador på block och delar runtikring.
Blir det inget i Fällfors för er del ?
jag sitter å kikar på anmälningslistan, men ser er inte i prostreet ?
dezzan skrev:Vi kommer nog inte köra i fällfors, resten av sommaren blir div gat tävlingar =) Det bilen är byggd för, på strippen är den ingen vinnare!
mvh
dags återställa ordningen i birka eller?.
Lycka till i alla fall
ot: vad hände under hoffmans besök i piteå i helgen?
Vad jag kunde se så gjorde han en provstart innan stage och sedan läckte det någon vätska på startplattan, tävlingsledningen skickade sedan hem honom efter en utskällning.
Ang. Hoffman | Brännvall(ProModKungen) | Inlägg #114657| 2008-07-16 16:21 80.216.150.129
"Vi ska reda ut det hära om Hoffman!
Hoffman jobbade stenhårt hemma i garaget för att få till den nya motorn så att han skulle kunna komma och köra hos oss i Piteå!!
Han kom och bilen klarade utan problem besiktningen.
Visst denna sk. torrdragning var onödig och när han började staga in så såg banpersonalen att det började läka under bilen.
Hoffman blev tillbaka knuffad och det visade sig vara vattenläckage!
Blockpackningen hade pajjat, han försökte få tag på en ny packning på Långnäs med det gick inte att uppbringa.
Det var orsaken att han inte kunde köra nå mer, vi slängde inte ut han från tävlingen!!
Men man får inte skruva i upplainingen så tävlingsledaren bad Hoffman att ta bilen till depån och göra jobbet där istället!!
Läckaget gick inte att fixa så Hoffman valde själv att packa och åka hem.
Hoffman du är välkommen att komma upp till oss i Piteå igen och köra skjortan av dina konkurenter!
( men torrdragningens tid är förbi )
MVH / Startern i Piteå ,Janne Brännvall"
Nova ss -66 12,56 176km/h
Chevelle -65 10,05 213km/h