jag fick en tokig idé.
Just nu i din bil är det bara köra på, det blir kalas.
Men kan man bygga buren mera gömt ändå?
typ riva ned innertaket och sy nytt med 'skumgummi' mellan rörpiporna som hjälper till att klä in rören.
det blir lägre taknivå såklart, men fränt å gömma den helt.
Blir lagom diskret som det är, tanken var först att göra den helt bultbar men nu blir bara tvärstaget mot ryggstödet bultbar.
Baksträvorna kommer att fästas i överkant på hjulhuset och följa formen på sidorutan.
Jo jag förstod det, är säkert lagligt att gömma det under innertaket.
Men då kan besiktningen på tävlingar kräva att man tar bort innertaket så dom kan se alla rör.
Men kanske räcker och SBF tagga chassiet.
Loggade med VEMS givare, mäter bränsle/insugs vaccum-tryck differans.
Så ställer man 3bar i grundtryck så ska det helst visa just 3bar på loggen, räknar av tryck eller vaccum från insuget.
Lättare och se om trycket sjunker. Givaren finns på följande länk. https://shop.vems.hu/catalog/differenti ... 09aedc081e
Här har du en loggfil, syns tydligt att trycket svajar rejält pga. att pumparna går på gränsen samt att spridarna är i botten.
Är den blåa kurvan på övre fältet som visar 3.02bar.
Var en sväng till Örebro idag och köpte en uppsättning Weld Racing fälgar.
Bra mycket lättare än mina plåtfälgar.
9" breda bakfälgar med nästan nya 255/70-15 däck, tänkte köpa ett par Hoosier 295/65-15 dragradialer,
hoppas att jag får plats med sånna. Kan isåfall köra RealStreet klassen på Kjula, dock breakout på 10.0.
Och ett par 5" breda framfälgar med 165/80-15 däck