Sida 53 av 125
Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<
Postat: tor feb 02, 2012 9:43 pm
av pejon
De va de värsta va du ha fått upp farten.
Ja tror inte ratten kommer att lossna iallafall
Ser bra ut me alla dina speciallösningar.
Fortsätter du så där så blire no uppstart te sommarn
Ps Vi ha bara -22
Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<
Postat: tor feb 02, 2012 10:28 pm
av Husse1
Ang. servo på annan placering.
Skulle det inte funka med t.ex en slavcylinder från nån koppling eller liknande, som trycker på tryckstången i servot? (I stället för en pedal)
Sen har du en motsvarande huvudcylinder på pedalen som ger tryck till den slaven.
Sen om besiktningen godkänner en sån lösning har jag ingen aning om.
Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<
Postat: tor feb 02, 2012 11:09 pm
av * * * NXJ * * *
pejon skrev:De va de värsta va du ha fått upp farten.
Ja tror inte ratten kommer att lossna iallafall
Ser bra ut me alla dina speciallösningar.
Fortsätter du så där så blire no uppstart te sommarn
Ps Vi ha bara -22
Tjena brollan
Ja ibland händer det

kom ju igång bra när vi kompismekade
Kul att du gillar mina spezialare

Det kommer mera.... Ang uppstart så väntar jag bara på att du ska rulla ner med din PV

Har du vinterdäck
Har du kollat om orginalrattstången finns kvar. Andy0078 behövde inte hela utan nån del av den bara.

/NXJ
Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<
Postat: tor feb 02, 2012 11:14 pm
av * * * NXJ * * *
Husse1 skrev:Ang. servo på annan placering.
Skulle det inte funka med t.ex en slavcylinder från nån koppling eller liknande, som trycker på tryckstången i servot? (I stället för en pedal)
Sen har du en motsvarande huvudcylinder på pedalen som ger tryck till den slaven.
Sen om besiktningen godkänner en sån lösning har jag ingen aning om.
Tackar Husse1 men det var GardRacing som hade denna fråga och han har numera egen tråd
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=64096" onclick="window.open(this.href);return false;

/NXJ
Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<
Postat: fre feb 03, 2012 12:06 am
av Husse1
Sorry! Det är så många intressanta PV-trådar nu, så jag vet snart inte vilken bil som är vad! =)
Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<
Postat: fre feb 03, 2012 12:27 am
av * * * NXJ * * *
Husse1 skrev:Sorry! Det är så många intressanta PV-trådar nu, så jag vet snart inte vilken bil som är vad! =)
Jag håller fullständigt med dig

/NXJ
Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<
Postat: tor feb 09, 2012 12:21 am
av Brewmaster
Du knegar på förfullt!
Jag kanske kan komma förbi på ett garage besök om tid finns nästa gång jag är i krokarna!

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<
Postat: sön feb 12, 2012 4:59 pm
av * * * NXJ * * *
Brewmaster skrev:Du knegar på förfullt!
Jag kanske kan komma förbi på ett garage besök om tid finns nästa gång jag är i krokarna!

Du är alltid välkommen Brewmaster

/NXJ
Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<
Postat: sön feb 12, 2012 5:05 pm
av * * * NXJ * * *
Idag hämtade jag DEN
Bättre sent än aldrig....

/NXJ
Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<
Postat: sön feb 12, 2012 5:35 pm
av silversurfaren
Beställde min igår,så ja får tjå mig ett tag

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<
Postat: lör feb 18, 2012 6:19 pm
av * * * NXJ * * *
Idag har det skruvats 940turbo

Dax för besiktning så montering av original downpipe med katalysator blev det. Fick ligga i snön eftersom garaget är fullt

Hon är chippad med Vikingchip till bränslet och laddar 1,2bar. Bör jag byta till originalchip för att öka chansen att hon går igenom?

/NXJ
Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<
Postat: sön feb 19, 2012 1:14 am
av larsat
Dom lär inte bry sig om bilen är chippad, jag besiktade min gamla 940 med hx35a och då sa han "du har bytt turbo ser jag", "ja den gamla gick sönder så jag tog en jag hade" sa jag, (vilket i stort sett var sant också) "jaha, ja men så kan man ju också göra!" sa han

Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<
Postat: sön feb 19, 2012 6:15 pm
av * * * NXJ * * *
larsat skrev:Dom lär inte bry sig om bilen är chippad, jag besiktade min gamla 940 med hx35a och då sa han "du har bytt turbo ser jag", "ja den gamla gick sönder så jag tog en jag hade" sa jag, (vilket i stort sett var sant också) "jaha, ja men så kan man ju också göra!" sa han

Hej Larsat. Klart dom inte bryr sig om chippet. Tänkte mest om det påverkar Co-halten negativt. Har ju sugrörsavgasrör nu oxå.....alltså original

/NXJ
Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<
Postat: sön feb 19, 2012 7:36 pm
av larsat
Det påverkar nog inte CO halten överhuvudtaget i de områden de mäter, om du har en LTT med guldbox under rattstången går det chippa tändboxen oxå, brukar spika runt 3000 varv har jag för mig med orginalchip, tändningen är sänkt där omkring.
Större avgassystem gör rätt stor skillnad faktiskt, men hx35an gav inte så mkt effekt förrens 4-6500 rpm jag testade köra med V-kam men den var inte så rolig. Man kan mäta spänningen mellan (om jag minns rätt nu) stift 1&5 i luftmassemätaren/AMM, när den ger 5V har den bottnat, det gör den nåstans mellan 1-1,2 bar med orginal 13t turbo, och sedan kan man mäta spänningen på lambdasonden också för att se när den börjar gå snålt, det går ladda några hekto till trots att AMM'en är bottnad om man måste

Sedan kan man bygga större AMM och öka flödet på spridarna eller byta till större, och det finns ju ställbara bränsletrycksregulatorer, även progressiva som passar rakt av.
Ganska lätt-trimmade dom där bilarna..
Re: *NXJ* >PV Taksänkt,HX40 mm< >BusJapanHoj<
Postat: sön feb 19, 2012 9:45 pm
av * * * NXJ * * *
Tack för ditt svar Larsat

Det är en fulltryckare men utan guldbox, tyvärr. Bilen är donator till PV:n. Kommer plocka över motor, elsystem, bromsar mm. Trimma är alltid kul men jag sparar det lite....

/NXJ