Sida 56 av 60

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: mån jul 02, 2012 10:35 am
av Kadett4wd
finns inget lämpligt ställe,, om det inte vore vallåkra 1980 eller så ;)

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: mån jul 02, 2012 11:55 am
av Steve
Antar att du är ute efter lite sånt stuk, annars såg jag en som hade borrat hål i skärmen som var lika stort som knoppen på antennen plus att knoppen var lackad samma färg som bilen så att i nersänkt läge såg man bara skarven

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: mån jul 02, 2012 4:31 pm
av Cpt Tuttle
Mmm, då finns det ju ingen ide att ha det om man ska göra på det viset. :hihi:

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: mån jul 02, 2012 4:50 pm
av Steve
Bra mottagning till radion?
Gör man hål och saker i bilen för att det ska bli snyggt jobbar man fel, cleant ska de va :)

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: mån jul 02, 2012 6:54 pm
av Cpt Tuttle
Behöver man mottagning? Risken att man kommer höra vad de babblar om på radio i en bil som den här är väl ringa. :hihi:

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: mån jul 02, 2012 9:08 pm
av silversurfaren
Håller med dig,skit i va andra tycker,vill du ha försänkta antenner,kör på det!

Aldrig tänkt det på PV men skulle ja så tror jag att lite bakom mitt mellan hjulhuskant o baklyckta,lite ut på radien och svagt bakåtlutande :mrgreen:

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: mån jul 02, 2012 10:31 pm
av Cpt Tuttle
Jo ungefär så var tanken, så då är det ju bara det där med exakt position då. :)
Får väl ta och rita ut det eller nåt...

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: mån jul 09, 2012 11:17 pm
av Cpt Tuttle
Bild
Lite mer på plats, är den ändå inte lite småstilig? :p

Bild
Den ser bra ut även i solljus. Inga störande ojämnheter direkt.

Bild
Blä, smutsigt

Bild
Lite Turtle prewash och vatten senare...

Bild
Äcklig avdragen bult ute - gonnorétorfäste på plats.

Bild
Rätt insug på plats...E-insuget var mest för att skydda motorn från smuts...
Inte så snyggt men får duga för en provstart åtminstone. Kan säkert polera till jag blöder men måste jag göra det nu?

Bild
Tar emot att knycka delar, det lär ju bara göra att det tar längre innan man får den efter vägarna igen...

Bild
Men lånade i vart fall förgasaren. Har en liggande som skall renoveras upp så småningom men den från Amazonen får duga så länge... Som sagt, vill provstarta snart.

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: tis jul 10, 2012 8:26 pm
av Jimmy
7år senare efter tråden är gjord börjar det likna en bil igen! man ska skynda långsamnt! :thumbright:

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: tis jul 10, 2012 9:03 pm
av Cpt Tuttle
Tja, det är väl samma tid som det brukar ta för vissa att köpa bil, kapa upp motorrum och hjulhus för vass motor och jätteslicks, lessna och köra allt på skroten, för att senare köpa en likadan bil och göra detsamma på, och upprepa processen fyra gånger.

Jag tycker det jag gör är mer konstruktivt. :hihi:

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: ons jul 11, 2012 6:24 am
av * * * NXJ * * *
Ser riktigt bra ut :thumbright:

Bra jobbat, mannen. Ska bli kul att se färdiga resultat å provkörningen!

Gillar att du går dina egna vägar :thumbright:

:arrow: /NXJ

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: lör jul 14, 2012 11:32 am
av Cpt Tuttle
Bild
Radiation rock. :P
Tog emot att knycka Amazonens kylare men å andra sidan så är den i sin tur stulen från PVn så man får se det som att den bara kom hem igen, helt enkelt. :roll:
Bild
Snabb spraybombsrenovering...räknar med att man nog hur som helst måste cella om den förr eller senare så orka göra det noga... :P
Bild
Frigången vart ju hygglig med 360-pump.
Bild
Blir lite värre med gonnorétorn, lite skum dragning av kylarslangar, kortaste remmen man bara får på och inte mycket sträckmån på det är nog melodin. Den tar i rambalken rätt fort liksom.... :P

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: tis jul 17, 2012 10:37 am
av Cpt Tuttle
Bild
Övre slangen...tror det är en kapad 240-slang, fungerar gör den i alla fall även om den hamnar med lite skarp böj...
Bild
Börjar få löst det med nedre slangen också, i alla fall halvvägs, detta är en övre slang till Amazon B18 (kanske är samma på PV?), går ju dra ett rör mellan och sätta lämplig slang vid pumpen.....är lika bra att fixa en övergång med rör då det är grövre anslutning på vattenpumpen jämfört med kylaren....

Gillar varken muffar eller kalvstrupar.
Bild
Alltid är det något man inte tänker på! :evil:
Men funkar nog om man kapar ner värmekranen lite och sätter slangar tillverkade med 90 graders böj på en gång...
Har för mig jag sett såna slangar på någon bil jag skruvat i, kan det vara 240? Någon som har koll på dem?
Bild
BAJS!
Hittade detta tanklock från en 1970 Ford LTD och tror det hade kunnat bli snyggt lägga det flush med bakskärmen, men det är så dags komma på det nu med nylackad skärm. :(
Får spara det till någon annan bil då.....mutter morr gnissel....

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: tis jul 17, 2012 11:26 am
av jonas landin
Slangar med vinklar(universal) finns på biltema och swedol, säkert fler ställen med!

Re: Volvo PV 544 1965

Postat: fre jul 20, 2012 6:19 pm
av Cpt Tuttle
Bild
Spraybombsrenoverade kylarlocket lite hastigt....märkligt att det står på tyska i en Volvo, men jaja. :roll:
Bild
Fick tag i fästen till stolarna från en Cortina, vilket enligt uppgift skall vara samma som Escort. Detta stämde naturligtvis inte så de får jag göra om, men jaja. :roll:
Bild
Detta bör såklart ingå i varje bilbyggares verktygslåda.....ehhhhh? :shock:
Bild
Nä, men skissat lite, tror ni designen kan fungera?
Bild
?
Bild
?
Bild
Och här har vi då aktern....som saknar något väldans viktigt va? Just det, en bakre stötfångare. Men en snabb inventering gör gällande att alla jag har bara är skrot med krockskador och kromsläpp. :(
Så nu måste man väl söka en sådan då......stor suckjävel. :evil: