Det går bra nu jo! Kommer inte gå att åka fortare med chassiet nu utan en riktig koppling i bilen, det känns som att motorn svarade bra på större turbo, men den blev värre att komma iväg med än tidigare då den fick mer effekt. Spinner ettan, skakar tvåan, så den går lika fort nu med ordentligt drag på trean å fyrans växel som den gick på alla tidigare
Tyvärr dog kopplingen i finalen, då orkade inte fyrpuckarn hålla emot längre när laddtrycket kröp upp mot 2.94bar
Bästa 60fot i helgen blev ändå 1.30, men det var på en av dom sista reporna, så då hade nog kopplingen börjat slira en del redan.
I 8.30 repan hade jag 1.44 i 60fot..
Första repan ut på lördag morgon var vi nästan första klass ut endast ETpro före, så banan var värdelös. Gick ut lite lugnt på 2.5bars ladd å fett som fan, spann rejält å åkte in på 8.87 261 nånting tror jag. Väl i banslut konstaterade jag att det rann vatten från bilen.
Snabb felsökning visade att temostathuset spruckit, så bort med det fort som fan å leta svets! Fanns ingen på kjula... In till Eskilstuna å åka runt planlöst i industriområdena å leta nån svetsfirma som var öppen, når Ärtan säger åt jimmy över telefon att vi ska ringa Pro-mille.
Gör de å han ringer vidare till BMW-bosse som råkar va i garaget å har tid å svetsa åt oss

Tack för hjälpen alla!
Missar andra rundan p.ga termostathuset, men tredje kommer vi ut igen å åker 8.47. Laddar på runt 2.7 då.
nästa runda går på 8.44 å sista för dan 8.37. Kvalfemma på den tiden! Börjar gå fort i 4-6 klassen nu
Åker runt 1.36 i 60fot hela dan.
Har lite problem att få upp mer ladd, men jimpa gräver runt lite i sprutet å kommer på att tabellerna inte räcker till varken till varvtalet vi måste åka på nu när de börjar gå så fort å laddet vi vill åka.
Bakvagns ombyggnationen vi gjorde för att lugna ner chassiereaktionen funkade bra, men den vill spinna ut istället för att hoppa å stutsa som den gjorde tidigare, men det skulle behövts en slirkoppling för att portionera ut kraften.
Elemeneringsdag på lördagen, möter en 10sec bmw i första så vi bestämmer oss för att flytta upp stegarna ett hack igen å få den aggressivare, vi flyttade om stötdämparna oxå då vi gjorde om bakvagnen för att få längre utfjädring å motverka det tidigare stutsandet.
Men de gjorde ingen större skillnad då motorn nog ger åt helvete för mycket effekt för denna bilen nu.
Skickade hem den danska Bmw:n i första rundan å åkte in på 8.35, sen mötte jag Johnny Färjegård i andra. Han Gick runt å dryga å sku skicka hem mig sa han, men jag lyckades lura han i starten så han inte fick upp laddet innan de var grönt, så han fick packa efter rundan

Åkte in på 8.30då.
Mötte Tota med blå 240in i semin efter att Åhlman lyckades med konststycket att plocka bort sig själv i en solorunda i kvarten. Tack för det!
Sen var det totte från kalmar i 142an i finalen, var först ut i starten å låg före upp till 201m, men sen orkade inte kopplingen hålla emot å jag fick slå av... Slött!
Nåja, motorn fungerar skitbra nu å vattnet hålls i den, jag riktplanade toppen sist jag hade av den å körde reciver grooves i den så o-ringarna får pessa upp packningen i toppen. Åker fortfarande med 850packningen Crister, stålpackningen kommer jag montera sen när jag gjort om kylsystemet så det funkar med den hålbilden
