Volvo PV 544 1965
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
Re: Volvo PV 544 1965
Jo tänkte väl göra något sådant typ....
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
Re: Volvo PV 544 1965

Inte vidare snyggt med allt som hänger ner under bilen, jag börjar få en idé om att bocka till någon slags insynsskydd enligt bilden och bara dra ut slutröret där, enligt bild (ursäkta det lite slarviga slutröret men ni fattar principen i alla fall)...
Frågan är om det kan vara en förbättring för att slippa se all skit, eller om det blir som en hängbuk...

- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10199
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Volvo PV 544 1965
om du sänker bilen blir juh vinkeln man ser allt lite sämre.
Och man måste bort på håll för att se det.
Och man måste bort på håll för att se det.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
- blackadder
- Forumsberoende
- Inlägg: 942
- Blev medlem: lör dec 19, 2009 11:20 am
- Ort: Dingle
Re: Volvo PV 544 1965
Fanns det inte en liknande gummiflärp på dom äldre pv:arna?
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
Re: Volvo PV 544 1965
Mjo, men aktern skall inte ner så mycket från denna nivå ändå.Kadett4wd skrev:om du sänker bilen blir juh vinkeln man ser allt lite sämre.
Och man måste bort på håll för att se det.
Fanns som tillbehör en ful stänklapp som tog upp hela bilens bredd som mest liknar något från en trailer, ja.blackadder skrev:Fanns det inte en liknande gummiflärp på dom äldre pv:arna?
- silversurfaren
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 232
- Blev medlem: tis jan 22, 2008 3:59 pm
- Ort: Ursviken/skellefteå
Re: Volvo PV 544 1965
Lägger min röst på en orginal liknande gummi flärp
(även om du gör den i plåt)
Funderar på nått liknande själv,dock har jag dubbla 4" dieselkröks dämpare att gömma

Funderar på nått liknande själv,dock har jag dubbla 4" dieselkröks dämpare att gömma

orginal e för gubbdjävlar/
Martin Gustafsson
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=2229
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... f=13&t=235
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=3647
Martin Gustafsson
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=2229
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... f=13&t=235
http://www.flatoutrodders.com/roddforum ... =13&t=3647
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10199
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Volvo PV 544 1965
tänkte den blir juh lägre med lågprofilsdäcken mot de som sitter där nu iaf.
sen kanske en cm till på fjädrarna då allt är monterat
sen kanske en cm till på fjädrarna då allt är monterat
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
Re: Volvo PV 544 1965
Förvisso kommer man ju gå ner i profil men detta är ju för att kompensera för bredare sulor så i slutänden blir det väl som ingen skillnad?
Det är klart, diagonaldäck har ju 100-profil eller på vissa "modernare" typer 90, och 60-tals vinterdäcksmönster gör ju inte saken bättre, sen går ju fjädringen ihop lite.
Det är klart, diagonaldäck har ju 100-profil eller på vissa "modernare" typer 90, och 60-tals vinterdäcksmönster gör ju inte saken bättre, sen går ju fjädringen ihop lite.
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
Re: Volvo PV 544 1965
http://gasolinemagazine.se/volvotavling/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sugen att ställa upp här faktiskt...tror ni skrotet platsar utan att man behöver skämmas?
Sugen att ställa upp här faktiskt...tror ni skrotet platsar utan att man behöver skämmas?
Re: Volvo PV 544 1965
Kör på! 

//Danne Berndtsson
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
Kör:
VW Jetta CL -91
Bygger: Lite smått på ovan nämnda bil!
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
Re: Volvo PV 544 1965
Ser ut att kunna bli B234 i den här nu.... 
16v kompressor kan bli halvkul känns det som.

16v kompressor kan bli halvkul känns det som.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2576
- Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
- Ort: Bollebygd
Re: Volvo PV 544 1965
Trevligt!
Personligen tror jag att en "lagom" turbomotor blir roligare än en kompressormotor med samma effekt, dessutom lättare att uppgradera när behovet kommer!
Personligen tror jag att en "lagom" turbomotor blir roligare än en kompressormotor med samma effekt, dessutom lättare att uppgradera när behovet kommer!
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
Re: Volvo PV 544 1965
Mja, turbo passar inte riktigt in i ett bygge som detta känns det som, och något gigantiskt uppgraderingsbehov...nah, jag är inte den som behöver 800 hk och kör som Stig Blomqvist på uppåttjack när jag är på väg till Konsum...men visst förstår jag tanken.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 2576
- Blev medlem: fre feb 26, 2010 3:47 pm
- Ort: Bollebygd
Re: Volvo PV 544 1965
E förståss helt upp til dig, men en 16v turbomotor behöver ju faktiskt inte ha 500+hästar, med en "lagom" turbo och moderat laddtryck kan du ju ha 200-250hk rolig körbarhet med fint register.
Det kan du givetvis få med rätt kompressor och installation också, men jag tror det är smidigare med en lagom "knut på avgasröret"!
Det kan du givetvis få med rätt kompressor och installation också, men jag tror det är smidigare med en lagom "knut på avgasröret"!
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!