Tjernell skrev:du skulle ha flödat din topp ... kul å se va den lämnar. Har hört rykten om uppemot 360-380cm2 28" med större ventiler. Men frågan är om det verkligen behövs.
Har tjuvkikat på en topp som gått 7,40 ... det va inte som man trodde iaf

jag har sett en sådan topp som gett dom flödena

komme inte ihåg exakt värde men det står någonstans i denna tråden..
Har försökt kopiera den toppen så gott minnet var med mig.
Men jag har ju standard ventiler i min topp så något värre räknar jag inte med. kanske inte ens blev bättre hehe.. men skall låte jens få flöda den åt mig i vinter(japp Jens du skall få ta den en sväng:) )
7,40 på 201m

hehe Vet vilken du syftar på
nej jag tror inte man behöver göra mycket med topparna faktiskt, dom flödar ju helt enormt bra std.
Men tycker inte om den innbuktningen som är i långradien på insug.
Men med större ventiler så kan man porta bort den buktningen och då tror jag faktiskt det går att optimera endel.
Någon som vet mer om den "mongobuktningen" ?
Personligen tror jag att topparna räcket till 1400hk med överladd portade "the right way"
det gör inte blocken kanske hehe
Sen är frågan, vad är den rätta vägen att porta en topp på..
Vet ingen som testat att plasta upp botten på insugningskanalen på en 16v topp, tror att man kan tjäna lite på att ha en mindre kanal fast mer upprätt.
iaf med standard ventiler..
har sett en volvo 16v ombyggd ventildelning upp till packningskanten, tror inte det heller vart någon succe!
Vad kör du med för mods på ditt lock Tjernell?