Lönnmördarcupén
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
- Daniel-635
- Forumsberoende
- Inlägg: 2797
- Blev medlem: fre jan 04, 2008 7:13 pm
- Ort: Västra Småland, nästan i Halland
Alltså du måste ja bara komma ur denna nedåtgående spiral !
Kanske blev den FÖR svart nu, så den är på Highway to hell
Jag håller tummarna för en lyckad nästa provkörning, gärna med turbo då med
Kanske blev den FÖR svart nu, så den är på Highway to hell

Jag håller tummarna för en lyckad nästa provkörning, gärna med turbo då med

Förr hade bilar fem hjul och fyra skärmar, nu är det tvärtom.
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Min Youtubekanal https://www.youtube.com/user/daniel635biturbo
Ja, nu står den i sitt hörn igen.
Måste få undan bmw:n på något bra sätt om jag ska upp på lyften med pv:n och se hur det ser ut ordentligt.
Det dröjer nog lite till med turbon, tänkte mappa den skapligt utan först.
Dock verkar det vara problem med att den inte vill varva ur ord. fortfarande, men det är inte utrett ännu om det verkligen stämmer.
Dessutom hade jag satt varvstoppet på 8000 nu såg jag, så det kanske bara var det..
Måste få undan bmw:n på något bra sätt om jag ska upp på lyften med pv:n och se hur det ser ut ordentligt.
Det dröjer nog lite till med turbon, tänkte mappa den skapligt utan först.
Dock verkar det vara problem med att den inte vill varva ur ord. fortfarande, men det är inte utrett ännu om det verkligen stämmer.
Dessutom hade jag satt varvstoppet på 8000 nu såg jag, så det kanske bara var det..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
men fan vilket skit jonas! lätt att vara efterklok..
hoppas du kan fixa till skadorna lite snabbt och hoppas vädret slår om snart så det blir bättre.
för er som inte fattat, då det kanske inte finns jättemånga bra helhetsbilder på bilen i tråden, så är detta bygge hur sjukt fränt som hellst, lätt en av dom finaste fränaste pv'na i landet!
då jag haft förmånen att kika på den rätt mycket. tycker lacken är kanon.
får se ifall jag behöver hjälp att TIGa litet rör snart, hör av mig isf.
deppa inte nu utan jobba på!

hoppas du kan fixa till skadorna lite snabbt och hoppas vädret slår om snart så det blir bättre.
för er som inte fattat, då det kanske inte finns jättemånga bra helhetsbilder på bilen i tråden, så är detta bygge hur sjukt fränt som hellst, lätt en av dom finaste fränaste pv'na i landet!
då jag haft förmånen att kika på den rätt mycket. tycker lacken är kanon.
får se ifall jag behöver hjälp att TIGa litet rör snart, hör av mig isf.
deppa inte nu utan jobba på!

Nu har det blivit lite förflyttning i garaget.

Har blivit ett nytt stag till intercooler och front.
Det gamla blev lite konstigt i formen efter att jag testade terängegenskaperna

Det verkar son det gamla staget har suttit lite snett, nu ska det för allt vad jag lyckats mäta till vara rakt.
Tyvärr drog det med sig en del problem med intercoolern.


Har inte fått så mycket mer gjort på sistone, har haft så jäkla ont efter tatueringen:




Har blivit ett nytt stag till intercooler och front.
Det gamla blev lite konstigt i formen efter att jag testade terängegenskaperna


Det verkar son det gamla staget har suttit lite snett, nu ska det för allt vad jag lyckats mäta till vara rakt.
Tyvärr drog det med sig en del problem med intercoolern.


Har inte fått så mycket mer gjort på sistone, har haft så jäkla ont efter tatueringen:



Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt:
Ok, glöm tatueringen det var bara bilder jag hittade.
Fick visst inte använda dem..
Fick visst inte använda dem..
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2436
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Nxj, tänkte väl att det skulle komma en sådan reaktion från dig
Svetsat ihop intercoolern igen:

Mycket svstsskarvar blir det..
Ja ja, det ska väl funka.

Svetsat ihop intercoolern igen:

Mycket svstsskarvar blir det..
Ja ja, det ska väl funka.
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Den gamle vill ha laddtryck igen, men husse är lite orolig med tanke på hur det gick sist (skuret vevlager)
Men å andra sidan hamnade man ju i diket utan så..
Ja, så här ser det ut nu iaf

Och så här:

Hittar inte skruvarna till grillen (verkar vara unc gänga, det är ju svenskt
) så det får gå utan så länge.
Väntar bara på hjälp att få dit fronten på bilen
Ibland vore det bra att inte vara själv i garaget
Men å andra sidan hamnade man ju i diket utan så..
Ja, så här ser det ut nu iaf


Och så här:

Hittar inte skruvarna till grillen (verkar vara unc gänga, det är ju svenskt

Väntar bara på hjälp att få dit fronten på bilen

Ibland vore det bra att inte vara själv i garaget
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Fick inget vettigt gjort medans jag väntade på hjälp med fronten, så jag körde en sväng utan
Jag menar, mindre att köra sönder och lättare att skruva dit saker som ramlar bort
Rapport från provkörning:
Den gamle gillar laddtryck!
Laddade så lite det går, det blev ca 0,6bar.
Grym skillnad direkt, tyckte det saknades lite som sugis.
Nu bara spinner det över 6000 varv, och den verkar inte ha gått sönder något speciellt vad jag sett!
Måste ha dit något med bättre grepp där bak om jag ska kunna ladda på något..
Dock verkar den skicka ur sig en del olja, ska titta närmare på det.
Problemet är ju bara att den här sirapen kladdar fast överallt, svårt att avgöra vad som är vad.
Vid 0,65 i ladd gorde den av med ca 23% av spridarkapaciteten vid ca 6000varv.
Då kör ju jag med dubbla 1600cc och 5bars bränsletryck, så det finns nog hopp om att den ska kunna ge lite mos
Ska nog fira med att sätta mig i solen en stund med ett glas cola eller något

Jag menar, mindre att köra sönder och lättare att skruva dit saker som ramlar bort

Rapport från provkörning:
Den gamle gillar laddtryck!
Laddade så lite det går, det blev ca 0,6bar.
Grym skillnad direkt, tyckte det saknades lite som sugis.
Nu bara spinner det över 6000 varv, och den verkar inte ha gått sönder något speciellt vad jag sett!
Måste ha dit något med bättre grepp där bak om jag ska kunna ladda på något..
Dock verkar den skicka ur sig en del olja, ska titta närmare på det.
Problemet är ju bara att den här sirapen kladdar fast överallt, svårt att avgöra vad som är vad.
Vid 0,65 i ladd gorde den av med ca 23% av spridarkapaciteten vid ca 6000varv.
Då kör ju jag med dubbla 1600cc och 5bars bränsletryck, så det finns nog hopp om att den ska kunna ge lite mos

Ska nog fira med att sätta mig i solen en stund med ett glas cola eller något

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Inlägg: 865
- Blev medlem: fre jun 30, 2006 5:25 pm
- Ort: Norrbotten
- Kontakt: