Ja just de ja!
Blir lite trängre med B234f och en HX40 bredvid

man får väl följa strömmen och plugga/demontera bal.axlarna...
m.v.h.
Nisse

Eller hurToni skrev:* * * NXJ * * * skrev:Idag var jag och dottern på 1,5år på skroten. Hon gillar skrotenHittade ett fint märke, kromad å i plast. Huyndai, tror jag. Det tog hon.
Skönt att höra att återväxten är räddad!!!
Kan ligga nånting i det med att ibland är det bättre att vara tyst MEN jag vill gärna höra dina tankar!Toni skrev:Har man inget vettigt att säga ska man hålla käften...![]()
Men utan att veta ... tänker jag så här:
Karossen tillför väl endast marginell styrka till konstruktionen och när man svetsar mitt på ett rör är ju risken att man förändrar materialets hållfasthet och egenskaper. Buren är ju en jäkligt viktig del när det börjar gå åt fanders.
Det verkar som om man förstärkt rören på bilden och det är kanske just därför.
Jag hade nog hoppat över den idén.
Japp. Har läst Dragracing tekniska regler å jag hittar inget om detta ämne, tyvärr. Kanske skulle kolla på de andra (rally, rallycross osv....). Ja det ska jag!anglia-61 skrev:Har du läst på svenska bilsport förbundet hemsida? Tekniska regler tror jag det heter, har glömt men tror att jag läst något om restriktioner om fastsättning av buren i mer än bara de naturliga punkterna.
Ja Larsat så tänker jag oxå att det borde bli ytterligare styvare, alltså!larsat skrev:Jag anser spontant utan att veta att det borde bli ytterligare styvare chassie om man svetsar ihop bur och kaross lite här och var, dock tycker jag det där på bilden ser lite överdrivet ut, jag hade nog svetsat en platta i A och B stolpe (tror jag det heter, framför och bakom framdörrn) sedan i de runda hörnen upp mot taket och kanske något stag mot torpeden ifall man har ett rör mellan burens rör vid A-stolparna tvärs över t.ex.
Det var så jag började tänka på detta, egentligen. Ett alternativ är ju att bränna fast buren där det ligger an eller är nära men jag tycker oxå att det ser rejsigt ut med hålplåterna....Steve skrev:Om den ligger mot plåten kan det vara en stor fördel om man svetsar, annars kan det ligga och nöta och då ge ifrån sig otrevliga ljud