maxecu kör jag med.Johan_P skrev:Det börjar inte bli mycket original kvar av den där mercan.... hehe.. Kör du med original sprut eller vad kör du med för sprut?
Mercedes 220SE 1961 615whp 760nm
Re: Mercedes 220 fenmerca -61 3.0 Turbo
Ja jag har märkt det.W108 skrev:Gött.
Btw, dina Nailhead-länkar funkar inte.
Kanske skulle testa med en NAG1/722,6 automat från Merca.
Bröderna Andersson har fått ett gått resultat med en sån, i sin mini puller.
Min svåger, Linus Nilsson, byggde en perfekt styrning till lådan med bl.a paddelväxling och massor av justeringsmöjligheter.
Håller helt klart för massor av mos.
Här en första test av delar: https://www.youtube.com/watch?v=yaMM8jE-Ux0
Min svåger, Linus Nilsson, byggde en perfekt styrning till lådan med bl.a paddelväxling och massor av justeringsmöjligheter.
Allt under 5 liter är startmotorer.
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
Kör Opel Commodore A Coupé med
5liters V8 (dubbelturbo projekt)
.Husse1 skrev:Kanske skulle testa med en NAG1/722,6 automat från Merca.
Tack för tipset men det är redan min plan

722.6xx finns i ett gäng stadiga utförande 5växlade tiptronik.dock behöver jag svepet från en 220,270cdi motor som enligt uppgift ska passa på min motor.
Sen tänker jag ta lådan från en e55amg.
Sen har jag pratat med en som säljer komplett utprovad styrning till lådan inkl kabelhärva mm så då kan jag sätta paddlar på min

Nu har jag bestämt mej 
Det blir att fortsätta att köra automat det passar mej bäst.och fenan. Dock blir det det dyrare alternativet dessutom hade jag ju redan köpt manuella zf dogleglådan...
Så nu har jag köpt en låda från en 99a 220cdi(eller egentligen köpte jag hela bilen)sen har jag tagit lös lådan och skruvat isär den och tagit svepet,och det passar perfekt på min m104 motor.så nu ska jag köpa en e55 låda som ska passa perfekt på svepet
E55 lådan ska vara en av dom starkaste lådorna enligt uppgift tillsammans med s500 och v12ans låda.så det bör passa mina behov. Samt att jag får 5 växlat och paddlar som bonus

Det blir att fortsätta att köra automat det passar mej bäst.och fenan. Dock blir det det dyrare alternativet dessutom hade jag ju redan köpt manuella zf dogleglådan...
Så nu har jag köpt en låda från en 99a 220cdi(eller egentligen köpte jag hela bilen)sen har jag tagit lös lådan och skruvat isär den och tagit svepet,och det passar perfekt på min m104 motor.så nu ska jag köpa en e55 låda som ska passa perfekt på svepet

E55 lådan ska vara en av dom starkaste lådorna enligt uppgift tillsammans med s500 och v12ans låda.så det bör passa mina behov. Samt att jag får 5 växlat och paddlar som bonus

speeds_ skrev:Snyggt!
tack.speeds_ skrev:Snyggt!
Nu har jag byggt om insuget igen .och plockat bort dom gamla reglagen och mont nytt samt tps givare från en 210 till nya lådan.
Postar även en bild på svepet till lådan.

Och så har jag köpt en ny låda.
E55 AMG

E55 AMG

Lådan ihopskruvad med nytt svep och packBox och den såg jäkligt fin ut invändigt
dock blir turbinen för stor..någon som vet vad som händer om jag använder turbinen från 220cdi eller 320e?den passar och har rätt splines men är lite mindre.

Nu har jag haft några timmars kvalitetstid, jag har läst hela byggtråden IGEN. Det är så sjukt smakfullt och häftigt alltihop så man glömmer bort hur den såg ut i början.
Vad hände förresten med PV:n och Austinen som gästspelade kort, har du dem kvar?
Vad hände förresten med PV:n och Austinen som gästspelade kort, har du dem kvar?
tackar så mycket.austinen och pvn har jag sålt men förra året köpte jag en -70 el camino som jag i vinter har Rostlagat .lackat och allmänt har fixat upp.W108 skrev:Nu har jag haft några timmars kvalitetstid, jag har läst hela byggtråden IGEN. Det är så sjukt smakfullt och häftigt alltihop så man glömmer bort hur den såg ut i början.
och den har jag nu som enda bruksbil förutom fenan.går kanon med 350tbi och 700låda
Å var f-n har du en tråd på den då??????????????
Menar du att du undanhållit oss en massa godis?
Skärpning....
Give us kids some candy!

Menar du att du undanhållit oss en massa godis?

Skärpning....

Give us kids some candy!

+1
El Caminos är ju så sjukt råa.
El Caminos är ju så sjukt råa.
Någon tråd blir det inte men någon bild kan jag bjuda på.
Köpte förresten en Mercedes ratt med paddlar på som jag ska ta padlarna från och mecka dit på min OMP ratt kommer att bli kanon
Köpte förresten en Mercedes ratt med paddlar på som jag ska ta padlarna från och mecka dit på min OMP ratt kommer att bli kanon

-
- För mycket laddtryck
du råkar inte ha någon mapp man skulle kunna få kika på?
mest bara för att få ett hum vad maskinen kräver?
Helt vansinnigt snyggt bygge i övrigt. du är nog en av mina idoler tror jag..
mest bara för att få ett hum vad maskinen kräver?
Helt vansinnigt snyggt bygge i övrigt. du är nog en av mina idoler tror jag..
Christoffer Neusüss
Heter jag. Så var det med det.
Gas Grass or ass,
no one rides for free..
Heter jag. Så var det med det.
Gas Grass or ass,
no one rides for free..