Sida 7 av 8

Postat: fre maj 30, 2008 12:37 pm
av fredde_vit_pv
jaha, då kanske apan ska plågas i helgen :D
toppackningen är inte i bästa skick men allt går nog
att varva tätt.
det bestämde vi när vi gjorde en tillsyn innan körning!

/Fredde

Bild

Postat: fre maj 30, 2008 12:54 pm
av Jens Gustavsson
målet är att slå er effekt utan gas, men det blir tufft , har inte skruvat ihop den än hittar inte trim kammen :) fan den ryms ju in en tändsticks ask :hihi:

men toppen är färdig portad nu.

lycka till iallafall :thumbright: , hur mycke gas blir det?

Postat: fre maj 30, 2008 4:46 pm
av Pysen
Den grova planeringen är att köra motorn på 98 oktan och följande på gasen:
Pull 1: Kall tub E85 som tillskott
Pull 2: Kall tub 98 oktan som tillskott
Pull 3: Varm tub 98 oktan eller VSP som tillskott
Men vem vet det verkar som toppen rör sig rätt bra när man trycker gas så kan bli ett fyrverkeri direkt också. /Mattias

Postat: fre maj 30, 2008 8:15 pm
av Jens Gustavsson
jag har en toppackning om det krisar.

Postat: lör maj 31, 2008 7:17 pm
av Vrålapan
Härligt med lite Aptrim!!!!! :thumbright:
jag väntar på rapport!
I vecka ska jag börja bestycka min kompressormonkey!
Har väntat på ett speciallager i två veckor nu, men det kom idag, skall bänka den snart om jag får den att snurra fint!

lycka till med gasen :thumbright:

Postat: sön jun 01, 2008 4:48 pm
av Jens Gustavsson
har haverikomissionen varit framme än?

frän lustgas smäll iallafall :thumbright:

Postat: sön jun 01, 2008 9:56 pm
av Pysen
Blir väl utredning i början på veckan, lustgaseriet är bortplockat iaf det måste vidare in i nästa projekt. /Mattias

Postat: mån jun 02, 2008 9:33 pm
av Monster91
fint som fan! kul med tokiga ideer!

Jag laddar nästan 2,5bar i min kompressor fiddy!
Har dock problem med att kopplings korgens splines slås upp :lol:
Sen får den inte tillräckligt med mettis ännu, måste ragga tag på en as tunn nål!
Kör nu utan högfarts munstycke och lågfart borrat till 1mm och en lite tunnare nål men det räcker endå inte rikigt:(
Måste nog ha en annan nål som smalnar av mkt tidigare så den får lite mer soppa i mellan registret!

Skulle blitt bänkning förra veckan men det blev inte av :doh:
Får se om det blir nu i veckan ist!

Postat: mån jun 02, 2008 11:05 pm
av igmab
Vad kör ni för kopplingar på era motorer?
Jag har stora problem med kopplingsslir på 3'an och 4'an.

/Martin

Postat: tis jun 03, 2008 7:03 am
av fredde_vit_pv
igmab skrev:Vad kör ni för kopplingar på era motorer?
Jag har stora problem med kopplingsslir på 3'an och 4'an.

/Martin
jaling 5-skivig,relativt lite slagvolym och höga varv!
under 8000 finns tendens till slir.

/F

Postat: tis jun 03, 2008 2:46 pm
av igmab
fredde_vit_pv skrev:jaling 5-skivig,relativt lite slagvolym och höga varv!
under 8000 finns tendens till slir.
Jag kör också 5-skivig koppling. Har dock fått hem förstärkta Daytona-fjädrar som skall provas. Men jag är tveksam till att det hjälper. Jag har lite mer än "tendens" till kopplingsslir... Det är som man drar in kopplingen :thumbdown:.

/Martin

Postat: tis jun 03, 2008 3:51 pm
av fredde_vit_pv
igmab skrev:
fredde_vit_pv skrev:jaling 5-skivig,relativt lite slagvolym och höga varv!
under 8000 finns tendens till slir.
Jag kör också 5-skivig koppling. Har dock fått hem förstärkta Daytona-fjädrar som skall provas. Men jag är tveksam till att det hjälper. Jag har lite mer än "tendens" till kopplingsslir... Det är som man drar in kopplingen :thumbdown:.

/Martin
det är väl inte så att lamellerna fått motorolja med tillsatser på sig nån gång?
typ syntet mobil1 avsedd för bil.

/F

Postat: tis jun 03, 2008 4:54 pm
av igmab
fredde_vit_pv skrev:det är väl inte så att lamellerna fått motorolja med tillsatser på sig nån gång?
typ syntet mobil1 avsedd för bil.
Nej... Kör på Castrol GPS (avsedd för 4-t med våtkoppling).
Motorn har bara gått ca.30 min inkörning, och kanske 30min i bromsbänk innan ombyggnad. Har väl gått ca.20min efter ombyggnad. Totalt ca. 1 1/2 timmas körtid. Skall byta fjädrarna nu ikväll, så får man hoppas att det hjälper.

/Martin

Postat: tis jun 03, 2008 6:11 pm
av fredde_vit_pv
i kväll ska det kollas varför apan har ont i motorn :roll:
rapport kommer sen.

/Fredde

Postat: tis jun 03, 2008 8:18 pm
av Jens Gustavsson
intresant jag hoppas och tror på krokiga/brända ventiler.

skulle det behövas ett mirra jobb så sponsrar jag det då du sponsrade med en så häftig eld/ljud show vid bromsningen :thumbright: