Lada 1200 TIC -85 (Nu provstartad med MegaSquirten)
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Kontakt:
Russian Tuning skrev: I övrigt så kan ja ju uppdatera tråden lite nu..
Projektet har tagit en "vändning" nu.. Nu har inhandlats en MegaSquirt-box istället!Förgasarna e sålda.. Hittade boxen så pass billigt att jag slog till.. Har börjat bygga om insugen å svetsat fast spridarfästen redan.. Plenumet å fuelrailen e oxå på G som bäst.. Bilder kommer lite senare..!!

Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
-
- För mycket laddtryck
-
- För mycket laddtryck
Hmmmm.. I ärlighetens namn så skulle jag nog inte haft nerver till att pilla länge till med dom.. Blev nog dags för lite "modernisering" nu.. Orkar inte labba på med en massa munstycken å grejjer.. Ska försöka lära mejj så gott ja kan om megasquirten.. brorsan har iaf handskats en del redan med MS:en så man hoppas på en del vägledning av honom sen vid uppstarten å framöver..* * * NXJ * * * skrev:Russian Tuning skrev: I övrigt så kan ja ju uppdatera tråden lite nu..
Projektet har tagit en "vändning" nu.. Nu har inhandlats en MegaSquirt-box istället!Förgasarna e sålda.. Hittade boxen så pass billigt att jag slog till.. Har börjat bygga om insugen å svetsat fast spridarfästen redan.. Plenumet å fuelrailen e oxå på G som bäst.. Bilder kommer lite senare..!!
Synd att du skippade Keihingasarna. Jag hade ju hoppats på att lära av dig
. GOD hJUL
![]()
/NXJ
God (H)Jul på er alla!!

- Johan_leet
- Lite mer laddtryck
-
- För mycket laddtryck
det kan iofs ha att göra med att en mindre mä'ngd öl är intagen, MEN detta är nog ett av årets ballaste byggen...
har själv vart inne många ggr å bygga på en lada men alla exemplar jag hittat till rätt pris har vart så pinsamt rostoga att det inte känns värt att ens ödsla energi på. va tom inne på å ta hem en från utlandet men då blev det lite "för seriöst"
slutade med att polaren å jag gjorde ett halvhjärtat försök med en gammel starlet istället,. även den va iofs rostig., fick den att gå men SBP tyckte inte om snurran, men framförallt så gillade dem inte att man lagade upp hela golvcet med korrigerad takalu å pappskruiv (behöver jag nämna att polaren är takläggare?)
är sjäklv faan av MS så tycker det är helrätt på detta bygget.
synd bara lite för det va jävligt ballt med MCfuggarna...
insuget är helt rätt enligt min melodi med för den delen!!"!
lite film får dui faan bjuda på med!

har själv vart inne många ggr å bygga på en lada men alla exemplar jag hittat till rätt pris har vart så pinsamt rostoga att det inte känns värt att ens ödsla energi på. va tom inne på å ta hem en från utlandet men då blev det lite "för seriöst"
slutade med att polaren å jag gjorde ett halvhjärtat försök med en gammel starlet istället,. även den va iofs rostig., fick den att gå men SBP tyckte inte om snurran, men framförallt så gillade dem inte att man lagade upp hela golvcet med korrigerad takalu å pappskruiv (behöver jag nämna att polaren är takläggare?)
är sjäklv faan av MS så tycker det är helrätt på detta bygget.
synd bara lite för det va jävligt ballt med MCfuggarna...
insuget är helt rätt enligt min melodi med för den delen!!"!
lite film får dui faan bjuda på med!

-
- För mycket laddtryck
En tackar så mycket, knotan!!
:)
Joodå ja tycker nog att du ska fortsätta leta efter en Lada..
så blir vi ju fler här på forumet.. 
Självklart bjuds de på filmsnuttar sen när allt e ihop..
Förresten, nu i veckan kom en gammal herreman in till jobbet när jag "vänstrade" lite på matpausen med att måla insuget å plenumet till Ladan.. När han fick höra att de va till en Lada blev han eld å lågor
Han hade nämligen mekat Lada på en verkstad i rätt många år i yngre dagar.. Då tog han fram papper å penna å stavade till "Lada" på ryska åt mejj..
gissa om ja kommer att fixa en dekal med den texten att klistra på pärlan kanske...?? Så får folk nått å fundera på.. 

Joodå ja tycker nog att du ska fortsätta leta efter en Lada..

Självklart bjuds de på filmsnuttar sen när allt e ihop..
Förresten, nu i veckan kom en gammal herreman in till jobbet när jag "vänstrade" lite på matpausen med att måla insuget å plenumet till Ladan.. När han fick höra att de va till en Lada blev han eld å lågor

Han hade nämligen mekat Lada på en verkstad i rätt många år i yngre dagar.. Då tog han fram papper å penna å stavade till "Lada" på ryska åt mejj..

-
- För mycket laddtryck
Hade tänkt börja plocka ihop Ladan nu igår (lördag) men på fredagskvällen började ja känna mejj smått underlig.. kändes typ som en blandning av ryggskott, hjärnblödning i kombination med att man skulle ha blivit överkörd av en långtradare eller nått.. (om de nu går att föreställa sej hur de var
) Så de blev att ta de lite lugnt nu i häljen.. e nog i form nu.. får se.. blir ju nyårs firande nu imårrn.. får bli senare i veckan jag börjar montera ihop.. kommer väl nån bild på det sen oxå.. hörs..!!

-
- För mycket laddtryck
Sålde bort gasarna.. Inte blir det BILLIGARE med sprutet, men billigare i förhållande till möjligheterna..Allibow skrev:VADFALS vars är mcgasarna hur diskuterar du när du tyckte sprut skulle bli billigare ?...
MVH/ Alexander
Förgasarna köpte jag för 140euro å sålde för 150, å MS-boxen å kabelhärvan kostade 200euro.. Spridare från Sierra DOHC fanns liggandes å spjällhus fick jag av en kompis.. Å sen lite kabelskor, 2st relä å en "säkringsdosa" osv.. Inte blev de ju DYRT direkt...
-
- Forumsberoende
- Kontakt: