Sida 7 av 21
Postat: tor maj 15, 2008 5:08 pm
av RoGGaH
Den står på hjul nu iaf

Bakvagnen är stort sett klar och allt är pulver lackat.
Har plåtat in nästan allt bara 2 bitar kvar i skuffen.
Fästen för tank och battei är stort sett klar.
Ska fixa lite mer bilder.
Postat: tor maj 15, 2008 9:12 pm
av Jonas Ohlsson
då ligger du ju ganska bra till
har du inga byggbilder?
Postat: tor maj 15, 2008 9:22 pm
av RoGGaH
Jo har lite bilder men har ingen sladd till kammeran här.
Kommer några bilder här iaf.

Postat: fre maj 16, 2008 9:30 am
av RoGGaH
Postat: fre maj 16, 2008 9:36 am
av JBlom
Gryymt.

Ska bli riktigt skoj att se dig på banan i sommar.

Postat: fre maj 16, 2008 9:47 am
av RoGGaH
Tackar.
Ja man får väl se när man kommer ut.
Beror ju på hur mycket man orkar ligga i.
hej
Postat: fre maj 16, 2008 11:14 am
av calle Bengtsson
Tror du kommer få nå fäst med så smala däck!!

Jooo jag skämtar , såg drygt ut det jag skrev!
hela bilen är så jävla ball, ser härligt ut, spark i baken lycka till.
joo n har hittat en tysk sida som sälje lite grejer till s14 motorn tycker det verkar dyrt... men kanska för att jag är van vid volvo

Postat: fre maj 16, 2008 11:55 am
av Richard
RoGGaH skrev:Ja man får väl se när man kommer ut.
Beror ju på hur mycket man orkar ligga i.
Du får öka, jag vill se dig på Deep Forest Nat´s 14-15 juni
Btw, din turboplacering, bryter den inte rätt bra på grenröret ?
Hur har du stagat upp den biten ?
Re: hej
Postat: fre maj 16, 2008 6:37 pm
av RoGGaH
calle Bengtsson skrev:Tror du kommer få nå fäst med så smala däck!!

Jooo jag skämtar , såg drygt ut det jag skrev!
hela bilen är så jävla ball, ser härligt ut, spark i baken lycka till.
joo n har hittat en tysk sida som sälje lite grejer till s14 motorn tycker det verkar dyrt... men kanska för att jag är van vid volvo

Hehe ja dom är i smalaste laget
J dom är rätt dyr att hålla på med men tror grejerna till och med är dyrare i tyskland än här.
Postat: fre maj 16, 2008 6:40 pm
av RoGGaH
Richard skrev:RoGGaH skrev:Ja man får väl se när man kommer ut.
Beror ju på hur mycket man orkar ligga i.
Du får öka, jag vill se dig på Deep Forest Nat´s 14-15 juni
Btw, din turboplacering, bryter den inte rätt bra på grenröret ?
Hur har du stagat upp den biten ?
Ja tänkte försöka hinna tills dess
så jag får nog ta och göra det
Kommer sätta ett stag från turbon upp till ramen som håller front och kylare. Har ju stumma motorfästen så det ska nog fungera.
Postat: lör maj 17, 2008 8:06 am
av j björk
Nice, en fundering dock.
Staget som håller bakaxeln i sidled, funkar det att ha en stående uniball över bakaxeln?
Jag har samma konstruktion själv, och jag blev lite fundersam och satte min liggande istället.
Postat: lör maj 17, 2008 8:17 am
av mattias
j björk skrev:Staget som håller bakaxeln i sidled, funkar det att ha en stående uniball över bakaxeln?
Undrade samma sak när jag tittade på bilderna.. den ska ju hållas i sidled.
Postat: lör maj 17, 2008 10:48 am
av RoGGaH
Ja du vet inte riktigt om jag ska vara ärlig.
Men dom som sitter i ramen ligger och knuffar man den i sid led rör den sig kanske max 5mm.
Det kanske är förmycket?
Postat: lör maj 17, 2008 12:03 pm
av j björk
Nej, jag menade inte att det skulle vara problem med stabiliteten, utan helt enkelt att den inte tål sidobelastningen så kulan ploppar ur.
Men som sagt, jag vet inte om det är någon fara.
Postat: lör maj 17, 2008 6:27 pm
av Gunnar
fränt me stora bakhjul....
men den där böjen som du har på grenröret före turbon, den kan inte vara bra eller .....???
När ska du bromsa motorn eller blir det när chassit är klart?