Sida 7 av 39

Postat: sön dec 17, 2006 11:42 pm
av peppe
Ska bli kul och se hur mycket du kan plåga denna stackare sen.

Postat: ons dec 20, 2006 1:48 pm
av Tommy Luhr
nu har jag fått i m90lådan!

Funkade fin fint med allt som är specialtillverkat...

fick göra en ny kardan, växelådsfäste, svarva nytt svänghjul, svarva om tryckplattan.

Men har inte rätt kula till växelförarstaget.
Sitter ju en kula strax efter kopplingen till växellstaget.

Lite sunkiga lägen är det ju med fel kula samt att det kan låsa sig lite ibland.

Är det någon som har några tips på vad man kan ha för kula där så mottages det varmt:)

skall se om inte vi kan filma lite ikväll, det vore kul.

sen måste jag göra om i bränslemappen, med slirande koppling är det inte så lätt att få till det:)

Postat: fre dec 22, 2006 1:40 am
av Tommy Luhr
filmer har det blivit dåligt med..

Har lagt upp laddet mot en bar nu och det händer faktiskt lite saker redan:)

spinner första treväxlarna rakt fram.
Då är den bara bonnmappad med örat :shock:

Man får lita lite på känslorna:)

skall fetta på lite till nu och se om jag får bort lite ryck den gör på högre varv med en bar.
Blir det inte borta då så släcker den gnistan..
Det är ju iofs lite roligt då ett std system håller upp till lite över 300hk.

Sen kör jag ju bara 14graders tändning på lite varv och ladd..

Kan nog höja det till 20grader utan att den protesterar..

Skall bli mysigt det:)

Hoppas det inte är dom klena stakarna hehe....

Postat: lör dec 23, 2006 10:53 pm
av Tommy Luhr
lagt om filerna jag fick Henke!

temp mätarn står nu bara på 29grader på kall motor (lufttemp 3grader) hehe.

Ja ja det kan jag nog leva med.

Räjjsat lite på stan idag.

Körde över ett farthinder och då passar en bmw 750 v12 (326hp) på att köra om (trodde han) med spinnande hjul lyckades jag att hindra honom att få plocka en poäng som han trodde var lätt plockad.

sen bar det av på en raka för att "göra upp" tyvärr så låg han framför mig, jag fick hålla tillbaka för det var som en stor gjytje brottnings arena på framrutan.
Såg inte ett skit och första gången jag fick den att spinna på fyrans växel utan att se vad jag gjorde..

Hade jag bara fått kommit först så hade han fått sett:)

Det var ju lite kul tyckte jag, kan ju fortfarande ställa upp en halvbars tryck :twisted: :twisted:

men sen vart det lite mer tragiskt. filmade lite gasing och sen skulle göra en inboard filmning, lite väl ivrig på växlingen och knäckte fyrans synkring..

Skit svårt at få i fyran nu tyvärr, den var super krasslig innan så jag förstår att den gav upp..

Nu vill jag att någon säljer ett fjärde drevs kit till mig :) med att vad det innebär:)

har lite film jag kan slänga upp efter att julgranen har kommit upp här hemma:)

Postat: sön dec 24, 2006 12:17 am
av larsat
trist me lådan, kul att den funkar bra annars, vore kul att se lite film!
undra om bimmerkillen hade fått lång näsa om han sett dina tryckrör osv :D sleeper is the shit!!

Postat: tis dec 26, 2006 10:58 am
av Tommy Luhr
http://www.youtube.com/watch?v=Tu_5NhFlQVM

http://www.youtube.com/watch?v=OJOSGaczc9w


den andra filmen visar när fyrans växel ger upp..
Tragiskt öde för lådan men så är det..

Mappade lite imorse och döm av min förvånging när spridarna bottnar vid 0,7bars ladd..

Då kör jag 2injections/varv
kanske skall ändra så den drar spridarna 4gånger/varv istället..

Kan aldrig vara över 300hk nu...


en liten bild på hur maskinrummet ser ut nu :)
Bild

Postat: tis dec 26, 2006 12:16 pm
av Rogge
:) kul med film. synd med lådan.

Postat: tis dec 26, 2006 3:57 pm
av Tommy Luhr
ja det är lite synd på växellådan men den var ju kraftigt dålig innan..

Nu har det dykt upp lite mera problem..

Fort det börjar på att ge effekt så har jag en rejäl miss..

Det känns som om den klipper tändningen.

Då har jag några alternativ för det händer ungefär vid samma varvtal hela tiden..

Nr1. tändsystemet är gammalt och vekt och gnistan hoppar
Nr2. bränslepumpen som kommer från biltema pallar inte med ca 300hk
Nr3. skärmkabeln till tps,en är inte jordad, kan få störningar på tps,en.


Har försökt mappa bort det men det går inte..
Känns som det har blivit värre med.

Bytte från 2 injetions/cycle till 4injetions/cycle och bilen går mycket finare än vad den gjort.
Men accuppfettningen fungerar inte nått bra alls..
Så skulle den gå in och klippa till den så skulle det lätt kunna orsaka driftstörningar..

Lite tips från någon?

Postat: tis dec 26, 2006 8:46 pm
av Tommy Luhr
någon som haft problem med en t-spole någon gång?

Postat: tis dec 26, 2006 9:14 pm
av Kadett4wd
vanligt fel när gnistan inte orkar fram är juh maskin poffar o smäller med fördelare.
Gnistan tar en annan väg, till en annan cylinder.

Kolla upp rotor,fördelarlock och kablar samt tändstift.
osv osv.

Postat: tis dec 26, 2006 9:55 pm
av dgyldmark
tjena, vilket bränsle pratar vi? jag började få problem med min spole vid lite över 300 på e85. andra har klarat sig bra mycket längre.

Postat: tis dec 26, 2006 10:12 pm
av Tommy Luhr
det är vanlig 98okt


Jag skall kolla/byta tändprylarna imorgon.. sen sitter inte spolen så långt ifrån avgasrör och annat trevligt som ger ifrån sig värme:)

Kan ju ta upp lite fräna scoop genom huven hehe..

men antagligen är det gnistan som ger sig..
Har ju försökt mappat bort felet men det går inte, så att kallstarten ligger i och justerar rätt felet kan det inte vara..


skall göra en djupdykning i tändsystemet imorgon..

hällst skulle jag vilja se en msd 6a med blaster spole på den men det får nog vänta en kvart eller två:P

Postat: ons dec 27, 2006 12:32 am
av Kaos
hade tändproblem 1 bar på en b230et som löstets tillfäligt genom att trycka ihop stiftena 0.1 mm.. (0.6mm)

klas

Postat: ons dec 27, 2006 12:59 am
av Tommy Luhr
Kaos skrev:hade tändproblem 1 bar på en b230et som löstets tillfäligt genom att trycka ihop stiftena 0.1 mm.. (0.6mm)

klas
mm det kan nog mycket väl vara det:)

Postat: ons dec 27, 2006 1:17 am
av Johan Lindberg
Coswortharna är det ju standard att knacka ihop stiften på vid lite ladd så det är ju lätt att prova också, sen om det är nåt med tps'en så borde det kunna synnas på loggarna.