BMW Ascona 2.8 Turbo (11.65sek@205 km/h) FOR SALE
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
exakt!emil skrev:det är mer skadligt för drivlinan att åka lågprofildäck, det är studsen som är farligast..
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Jo, jag har förstått att det knäcker drivlina om det studsar......!
Är det större risk för däckstuds på klistrat underlag om man har lågprofildäck ?
Jag har då inga problem med däckstuds på gatan.......?
Är det större risk för däckstuds på klistrat underlag om man har lågprofildäck ?
Jag har då inga problem med däckstuds på gatan.......?
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Klockrent sagt!Mikael S skrev:Köra med lågprofil på klistrad är som att äta fil med en gaffel

Utan något illa ment så tycker jag att alla som tar chansen att köra t.ex EDPS på klistrad bana verkligen gör en idiot-miss (om de inte är ute efter att bara se en slutfart) när de kör sina tuffa gatbilar med sina tuffa gatdäck på sina tuffa fälgar.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Jo, det är ju inte kul att spinna bort en halv sekund på 60-foten men det är ju en kostnadsfråga också........tycker dock att det går att göra vettiga starter utan att spinna bort sig på vanlig asfalt..........hoppas det funkar i Piteå också
Fick just en födelsedagspresent från min fru (det är den till vänster)



Fick just en födelsedagspresent från min fru (det är den till vänster)



Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Fint!
Vart hittar man sådan fru
Vart hittar man sådan fru

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 791
- Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
du varnar för budgetbygge Fy!
jag tycker att din opel är så snyggt byggt, det är jue inget budget bygge det är skitfint gjort, därför jag gillar Sävar... slipper Qvarnis typer
sånna som plöjer ner ett par miljoner per bygge!! Heja på snyggt gjort gillar stuket på bilen
Mvh Calle Ps vad är det för garret turbo du åker med? DS
sånna som plöjer ner ett par miljoner per bygge!! Heja på snyggt gjort gillar stuket på bilen

trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D

- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21725
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det är ju tur att det fins qarnis typer, för det är ju sånna man blir moteverad av i garaget och vill åka ifrån
tjoffe från nyåker/umeå fick ju åka ifrån han på acktion meet i sommras med sin hemmabyggda lite rostiga super 7
när han hadde sin sierra så stod det ju i bilsport att han var typ värst i sverge -98 med en 7.52repa på 201m (jo det var snabbt då
) och att han hadde 700hk/2.2bar lite senare det åren åkte jag en 7.48 på 0.9bars ladd i B20 med webrar och utan laddkylare, då var var man nöjd.

tjoffe från nyåker/umeå fick ju åka ifrån han på acktion meet i sommras med sin hemmabyggda lite rostiga super 7

när han hadde sin sierra så stod det ju i bilsport att han var typ värst i sverge -98 med en 7.52repa på 201m (jo det var snabbt då

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Tack för den trevliga kommentaren, Calle
Jag har faktiskt försökt hålla så låg budget som det går utan att strypa möjligheterna till höga effekter i framtiden.
Jag åker med en Garrett GT 4594 från en Volvo 12 liters lastbils diesel
Det är 61 mm på kompressorns ingång och 78 mm på avgasturbinens utgång med A/R 1.33.............avgashuset är då inte för litet......!!
Jag har faktiskt försökt hålla så låg budget som det går utan att strypa möjligheterna till höga effekter i framtiden.
Jag åker med en Garrett GT 4594 från en Volvo 12 liters lastbils diesel
Det är 61 mm på kompressorns ingång och 78 mm på avgasturbinens utgång med A/R 1.33.............avgashuset är då inte för litet......!!

Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Inlägg: 791
- Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
- Ort: Stockholm
- Kontakt:
jobbat på volvolastvagnar
Jaa jag förstår, det där med budget... jag bor i Munchen är trött på alla Porche Cabbar *s* Gillar Porche men inte Cab... Det är många sånna här Dyrt.... så är man dum som Flyttat till tyskland dyraste stad... Börjar snart Meka i Lägenheten saknar garage....
Jens braaa Argument där
kul med sävar enorm kunskaps källa
Jens braaa Argument där

trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D

- Mr Garrett
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 155
- Blev medlem: fre jul 21, 2006 8:05 am
- Ort: Luleå
Var ute och testade i helgen och började få konstigt beteende vid växlingar.
Den började tveka mer och mer efter varje växling.......
Till slut slutade den ladda helt.......!!
Vid närmare kontroll uppvisade turbon ett oroväckande radiellt glapp.
Jag rev isär turbon och det visade sig att lagret närmast kompressorn hade skurit mot axeln.....
Troligt vis beroende på BMW motorns väldigt låga oljetryck om man tar ut oljan i toppen på M30:in
Någon som vet var man köper nya lager billigt ?
Den började tveka mer och mer efter varje växling.......
Till slut slutade den ladda helt.......!!

Vid närmare kontroll uppvisade turbon ett oroväckande radiellt glapp.
Jag rev isär turbon och det visade sig att lagret närmast kompressorn hade skurit mot axeln.....
Troligt vis beroende på BMW motorns väldigt låga oljetryck om man tar ut oljan i toppen på M30:in
Någon som vet var man köper nya lager billigt ?
Volvo 164 3.0 Turbo -73
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Volvo Kadett Coupé 2.0 Turbo -74
BMW Ascona 2.8 Turbo -75 http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 23&start=0
Ja, du ska helst plocka ut olja till turbon vid oljefilterhållaren på insugssidan.Mr Garrett skrev:Troligt vis beroende på BMW motorns väldigt låga oljetryck om man tar ut oljan i toppen på M30:in
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.