diesel mercan - Litet filmklipp

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

då har det landat lite grejjer till bygget.
Hmm, det va värst va telefon-kameran ha börjat att ta bra bilder.Kvalitetsmässigt. Det ha den ju inte gjort förut....

Luftfilter. relativt stort.

Bild





Över 4tum anslutning.

Bild













Toppen klar......


Bild











åsså ic:n. Den blir ganska tajt mellan lysena, så den ska nog byggas om. Men dit ska den!

Bild
















4tum tjock.Mmm. Värst bara att man får en sån "bling" känsla av ic:n.


Bild



Hehe, notera att vi har en "skithus-läktare".


Just nu så söker jag också efter en ev beggad tryckplatta till bmw m5 3,6. Alltså en 765platta. Tanken e att para ihop den me en 4puckad sinter. För finns det nått värre än en slirande koppling?
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Som Mercedes-entusiast värmer det mig att se nån som bygger seriöst på en MB-diesel... Skär så i hjärtat när man ser de misshandlade exemplar som rullar härikring som är klappade i backen och försedda med tattartejp, samt allmänt söndersupna. :( Kul projekt!
Användarvisningsbild
Schlorven
Forumsberoende
Inlägg: 520
Blev medlem: ons mar 24, 2004 12:15 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Schlorven »

blir ju kanon :D
Får vell hoppas på 400 hk + :twisted:
Rocken´n roll
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

Schlorven skrev:blir ju kanon :D
Får vell hoppas på 400 hk + :twisted:

Skulle vara rätt kul... Allt över 147 häst org e väl ett +. :D
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Schlorven
Forumsberoende
Inlägg: 520
Blev medlem: ons mar 24, 2004 12:15 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Schlorven »

hehe precis :D
Rocken´n roll
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

Ja ha provat två olika insug för att kunna bestämma hur det nya insuget ska se ut. Men det är rätt så begränsat utrymme. Insuget kan inte vara lägre än turboinsuget å inte heller högre. Det tar annars under huven eller i adla klockan på pumpen. Så jag tror nog det blir till att dra fram rören rätt så långt över pumpen å sedan ner ganska nära kompressorn.


Översikt
Bild





Turboinsug. Här syns det hur jag hade tänkt att dra rören över pumpen en bit till å sedan ner igen lite för att få till lite volym på plenumet, och att det ska rymmas under huven. För just nu med detta insug så är det ca 5mm kvar till huven.. Så det e rätt tajight.
Bild



Sugmotorinsug
Bild



..........
Bild
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Schlorven
Forumsberoende
Inlägg: 520
Blev medlem: ons mar 24, 2004 12:15 pm
Ort: Lycksele
Kontakt:

Inlägg av Schlorven »

Det är ju gott om plats :lol:
Rocken´n roll
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

än så länge ja... Det spelar ingen roll hur trångt det blir/är. Det SKA dit!
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Perka
För mycket laddtryck
Inlägg: 208
Blev medlem: tor jan 18, 2007 4:49 am
Ort: Sundsvall

Inlägg av Perka »

Kör du med både kompressor och turbo??
Saab 9-5 SC -05 / Ford 20M -69
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

Tanken e så. Om det skulle krisa med byggtid så kan jag köra enbart me turbo....
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

Nu är kompressorfästena klara. Det var lite krångel att bestämma sig för vars den skulle sitta då allt måste passsa ihop. Ic, insug å tryckrören låg i åtanke när kompressorn slutligen fick sin plats. Åsså har jag påbörjat insuget. Samma sak där, att ha alla andra komponenter i åtanke vid placering av insuget.Jag försöker bygga det så tight som möjligt för att det inte ska ta i undersidan på huven. Men just nu är det ca 2cm till godo innan det tar i under huven. Som synes så måste det ju också byggas för att gå över pumpen.




Nytt motorfäste att kunna svetsa kompressorfästet i.
Bild






Plattan för insuget
Bild







insug.
Bild





insug igen.
Bild
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

ser bra ut de där!
men vart är trattarna? ;)
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende
Inlägg: 566
Blev medlem: sön nov 20, 2005 2:21 pm
Ort: lappstockholm,Lycksele

Inlägg av MB 4 ME »

dom glömde ja ju i luelå :oops: . Men det va just på håret dom skulle gå att använda. Dom va ju monster-stora ju!
Dieselsmoke, powersmoke


MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
Användarvisningsbild
Markus
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 900
Blev medlem: mån feb 20, 2006 6:22 pm
Ort: Sävar

Inlägg av Markus »

MB 4 ME skrev:dom glömde ja ju i luelå :oops: . Men det va just på håret dom skulle gå att använda. Dom va ju monster-stora ju!
okey :)

men bara att slipa lite i trattarna så dom passar ihop me varandra då.
Användarvisningsbild
Volvex
För mycket laddtryck
Inlägg: 157
Blev medlem: mån sep 18, 2006 3:01 pm
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Volvex »

Herregud vilken mäktigt maskin!
Har du hittat på alla lösningar själv eller har du ett "förebildsbygge"
Grymt är va de är i vilket fall som helst.
Skriv svar