Projekt Ac-Cobra csb enkelturbo
Har lyckats pressa ner ännu mer rör i motorummet. Samtliga rör har minst en frigång på 10mm ,fast det kanske inte ser så ut på bilden?
Röret som sticker upp med dumpanslutningen ska kapas ner. Tyvärr strular Summit med min beställning väntar på insug och Spjällhus och lite andra grejer.Men spjällhuset har dom flyttat leveransdatumet tre ggr på. Jag har väntat i 2 månader på grejerna. Och sista uppgiften är 26 april Det funkar ju inte. Hela bygget stannar upp.Ska ju försöka bromsa i maj.
Har mailat dom och frågat om jag kan byta till ett annat spjällhus.Men det börjar då bli svettigt dyrt,men vad gör man?
Det jag retar mej lite på är kylarn som egentligen är för lång nu. Den går lite väl långt ner i botten, men sticker även upp onödigt mycket.
Funderar på att måttbeställa en 50x50cm kylare som är tjockare.
Röret som sticker upp med dumpanslutningen ska kapas ner. Tyvärr strular Summit med min beställning väntar på insug och Spjällhus och lite andra grejer.Men spjällhuset har dom flyttat leveransdatumet tre ggr på. Jag har väntat i 2 månader på grejerna. Och sista uppgiften är 26 april Det funkar ju inte. Hela bygget stannar upp.Ska ju försöka bromsa i maj.
Har mailat dom och frågat om jag kan byta till ett annat spjällhus.Men det börjar då bli svettigt dyrt,men vad gör man?
Det jag retar mej lite på är kylarn som egentligen är för lång nu. Den går lite väl långt ner i botten, men sticker även upp onödigt mycket.
Funderar på att måttbeställa en 50x50cm kylare som är tjockare.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1312
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Spjällhus!!
Här har du riktit fina spjäll. Ett sådant som jag ska köra med.
http://www.zatzy.com/classifieds/showpr ... t=5&page=2
Wilson har även halsar som du kan sätta på ditt "förgasar" insug som passar ihop med spjällen. Riktit fina grejor.
Ang mina rördragningar så är de lite stilla fortfarande, kan fan inte bestämma om jag ska köra dubbel eller singel snurra. Sen har jag köpt en ny bil som ska hämtas på lördag. Ny projekt tråd kommer då, får kolla lite med platsen i den osv.
http://www.zatzy.com/classifieds/showpr ... t=5&page=2
Wilson har även halsar som du kan sätta på ditt "förgasar" insug som passar ihop med spjällen. Riktit fina grejor.
Ang mina rördragningar så är de lite stilla fortfarande, kan fan inte bestämma om jag ska köra dubbel eller singel snurra. Sen har jag köpt en ny bil som ska hämtas på lördag. Ny projekt tråd kommer då, får kolla lite med platsen i den osv.
Har mailat Summit fram och tillbaka.Nu verkar det som det kanske ordnar sej med trottelbodyn.Jag bytte till en annan ,en Holley
Men det var tomgångsmotor men ingen Tps på denna . Men jag har en ny Haltech liggande så den bör gå att montera.
Men det var tomgångsmotor men ingen Tps på denna . Men jag har en ny Haltech liggande så den bör gå att montera.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1312
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
Målet vid bromsningen är väl att låta Hx55 bekänna färg och ge på vad den tål Bör väl bli ca 750/800hk. Om nu receptet är rätt och motorn verkar må bra.
Skulle vara kul med lite roliga vridmomentsiffror också.
Skulle vara kul med lite roliga vridmomentsiffror också.
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Wow!
Ser ju riktigt proffsigt ut.
Du har ingen bild av svängningsdämparen så man förstår hur det sitter ihop?
Jag antar att slitsarna i hjulet är för att få justerbarhet?
Hållaren för givaren verkar också vara helt justerbar. Smutt.
Ser ju riktigt proffsigt ut.
Du har ingen bild av svängningsdämparen så man förstår hur det sitter ihop?
Jag antar att slitsarna i hjulet är för att få justerbarhet?
Hållaren för givaren verkar också vara helt justerbar. Smutt.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Det är ju klockrent. Bara å beställa du också Jens !
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1312
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jah vill också ha, ska bara kolla så att den passa mot svängdämparen min.
den passa inte mot standard dämparen som det ser ut, vad har du för dämpare?
den passa inte mot standard dämparen som det ser ut, vad har du för dämpare?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jag vet faktiskt inte vad det är för gammal damper. Men det kanske går att ändra hålen.Min hadde gått ypperligt att sätta bakom remhjulet och fräst av det lika mycket. eller shimsat ut remhjulen.Jens Gustavsson skrev:jah vill också ha, ska bara kolla så att den passa mot svängdämparen min.
den passa inte mot standard dämparen som det ser ut, vad har du för dämpare?
------------------------------------------------------------------------------------
Turboplaceringen känns lite bekant i alla fall Men ingen laddkylare?
http://videos.streetfire.net/search/che ... b55dc3.htm
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???