Sida 7 av 11
Postat: sön dec 09, 2007 5:48 pm
av Mattias J
skönt att det inte var nått allvarligt med tändmissarna... inga uppdates?

Postat: sön dec 09, 2007 6:29 pm
av Fredde Holmgren
Det är hemligt tills det är helt färdigbromsat

Kan säga att det är bra med vrid i maskin i alla fall!!
Postat: sön dec 09, 2007 7:48 pm
av Jens Gustavsson
phredde skrev:Det är hemligt tills det är helt färdigbromsat

Kan säga att det är bra med vrid i maskin i alla fall!!
jag hörde slut resultatet nu men de får berätta själv.
turbo sarna fick jobba fullt ut iallafall och lite till
vid 1.6 bar ville de inte längre , gissa vad de vart?

Postat: sön dec 09, 2007 7:58 pm
av Ponte
Mer än tillräckligt skulle jag tro ;P
Postat: sön dec 09, 2007 8:00 pm
av Mattias J
Jens Gustavsson skrev:phredde skrev:Det är hemligt tills det är helt färdigbromsat

Kan säga att det är bra med vrid i maskin i alla fall!!
jag hörde slut resultatet nu men de får berätta själv.
turbo sarna fick jobba fullt ut iallafall och lite till
vid 1.6 bar ville de inte längre , gissa vad de vart?

nu har jag inte specs på turbosarna men gissar iaf
1617hk gissar jag på och 1877nm i vrid

Postat: sön dec 09, 2007 8:08 pm
av Tommy Luhr
det borde vara klart snart tycker jag:)
Postat: sön dec 09, 2007 8:14 pm
av Jens Gustavsson
jo det är klart nu allt höll ihop och alla är nöjda tror jag.
emil, predde eller cristell får berätta. jag vill inte va skvaller byttan
med förutsätningarna 99oktan v power (marginellt bättre än 98oktan i bästa fall) snäll gat kam, och 2st små 76mm turbosar så är det helt ok.
fan man kan ju nästan åka Top-doorslamer med en sån motor i ett bättre chassi

fränt att tanka vanlig mack soppa när de andrar tankar metanol, sen när de andra river motorerna mellan rundorna kan man ruppa till en mack i närheten och köpa en korv med mos och räksallad

Postat: sön dec 09, 2007 8:21 pm
av Tommy Luhr
2små 76mm turbosra räcker ju till över 2000hk
Blev det över 2000hk?
Postat: sön dec 09, 2007 8:24 pm
av Jens Gustavsson
Tommy Luhr skrev:2små 76mm turbosra räcker ju till över 2000hk
Blev det över 2000hk?
nu är det inte nån 4 ventils lågfricktions motor på 2.5 bars laddtryck vi pratar om utan en 9liters raggar motor med 1.6bar laddtryck, compressorn flödar mest vid 2-2.5bar offtast på sånna compresorer.
sen så måste man kyla med soppan rätt mycke och fega med tändning en hel del för att det överhuvudtaget ska hålla ihop på dessa effekter och 99 oktan, det gör att effekten per luft enhet går ned.
på tex jens eklunds audi 5a så börja det gå tungt vid 950hk (76mm hx60) då är det en modärn 2.3L motor.
Postat: sön dec 09, 2007 8:26 pm
av Mattias J
jag tror att jag är närma med min gissning iaf

Postat: sön dec 09, 2007 8:29 pm
av Tommy Luhr
Jens Gustavsson skrev:Tommy Luhr skrev:2små 76mm turbosra räcker ju till över 2000hk
Blev det över 2000hk?
nu är det inte nån 4 ventils lågfricktions motor på 2.5 bars laddtryck vi pratar om utan en 9liters raggar motor med 1.6bar laddtryck, compressorn flödar mest vid 2-2.5bar offtast på sånna compresorer.
hehe, det visste ju inte jag att dom inte laddade mer. men det bör ju ligga runt 1500hk iaf.
Men jag tror inte dom behöver det sista kg i laddtryck så länge dom inte har ett funnycar chassie:)
kan du inte viska effekten då Jens:)
Postat: sön dec 09, 2007 8:37 pm
av turbo uffe
Humpti dumti dum.... sitter här å rullar tummarna visa oss

Postat: sön dec 09, 2007 8:47 pm
av Mattias J
1890hk & över 2100Nm har jag fått höra nu

Postat: sön dec 09, 2007 8:52 pm
av Jens Gustavsson
Mattias J skrev:1890hk & över 2100Nm har jag fått höra nu

yes såg ttr jommpa hadde lagt upp siffrorna.

Postat: sön dec 09, 2007 8:52 pm
av Fredde Holmgren
Såhär är det:
1898,4hk vid 6.900 varv och 1.66bar laddtryck
2015Nm vid 6.600 varv samma laddtryck
Shell V-power i tanken!