Jag har sånna och de är sköna, är dock lite svajigare än rörstolar så klart men då också mkt lättare, har ju inte hunnit köra med mina än men dom verkar vara prisvärda iaf.900 Power skrev:Hann du provsitta stolarna?
Tänkte om de var sköna att sitta i, är lite sugen på att köpa sånna till min bil..
Rekord C Coupe med Volvo 24V
- weber-power
- Forumsberoende
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
varit fullt upp med jobb i veckan, men igår var jag upp och härjade, blev inga bilder då jag glömde kameran.
har ett par plåtar kvar att svetsa innan torped+kardantunnel är igensvetsad. arbetat på växelspaken och börjat fundera kring trianguleringen av fjäderbenstornen. tror jag hittat lösningar på båda problemen.
ska upp till garaget imorgon och hämta lastbilen inför arbetsdagen, ska försöka få lite bilder.
900 power: ja, för priset så är det tillräckligt sköna. har inte mycket till referens eftersom jag bara suttit i ett par 'fasta' sportstolar i mitt liv.
weber-power: det kommer att monteras tre-punktsbälten. det blir nog fyr (eller fler) punktsbälten också för nåt race har jag tänkt köra och då känns det säkrast .
stubben: jo, igårkväll, var i garaget har sovit 10 timmar i natt efter en hel dag igaraget igår
var tröttare än jag anade.
har ett par plåtar kvar att svetsa innan torped+kardantunnel är igensvetsad. arbetat på växelspaken och börjat fundera kring trianguleringen av fjäderbenstornen. tror jag hittat lösningar på båda problemen.
ska upp till garaget imorgon och hämta lastbilen inför arbetsdagen, ska försöka få lite bilder.
900 power: ja, för priset så är det tillräckligt sköna. har inte mycket till referens eftersom jag bara suttit i ett par 'fasta' sportstolar i mitt liv.
weber-power: det kommer att monteras tre-punktsbälten. det blir nog fyr (eller fler) punktsbälten också för nåt race har jag tänkt köra och då känns det säkrast .
stubben: jo, igårkväll, var i garaget har sovit 10 timmar i natt efter en hel dag igaraget igår

- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
här kommer bilderna
åkte förbi med kameran.

Trianguleringen, hade först tänkt göra den i fjäderbensstaget, men beslutade mig för en mer permanent varian. enklare att göra, snyggare och stadigare.

Stolsfästena, lite svetsning kvar här.

Bromssköldar slipade och målade, tack broder för insatsen!

Tja, här var då jag

Min "andra" växelspak. För P/N/R/D lägen. Ska kompletteras med låsmekanisk för lägena som bara finns i mitt huvud ännu. Dessutom ska växelspaken kortas och bli rundare
Blir nog samma gäng som golf 1 längs upp, har några såna knoppar liggande, dessutom finns det uppsjö av olika lite roligare till golf att köpa.

Baksidan

Var tvungen att smida ihop fyrkantsprofilen då orginal lösningen kräver att bulten kan rotera i växelspaken. Skruvas åt helt mot staget istället.

På plats.

Inte mycket kvar i fikarummet
Svårt att värma mat...

Toaletten har är nu mera bara ett hål i marken och tvättstället har förvandlats till en lufttork.

Trianguleringen, hade först tänkt göra den i fjäderbensstaget, men beslutade mig för en mer permanent varian. enklare att göra, snyggare och stadigare.

Stolsfästena, lite svetsning kvar här.

Bromssköldar slipade och målade, tack broder för insatsen!

Tja, här var då jag

Min "andra" växelspak. För P/N/R/D lägen. Ska kompletteras med låsmekanisk för lägena som bara finns i mitt huvud ännu. Dessutom ska växelspaken kortas och bli rundare

Baksidan

Var tvungen att smida ihop fyrkantsprofilen då orginal lösningen kräver att bulten kan rotera i växelspaken. Skruvas åt helt mot staget istället.

På plats.

Inte mycket kvar i fikarummet

Toaletten har är nu mera bara ett hål i marken och tvättstället har förvandlats till en lufttork.
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
fick lite tid över i onsdags när jag jobbade så jag tog lastbilen och gled förbi laitis, beställde en del pryttlar som levererades till OKQ8 hemma och hämtade ut de idag.
Värstingbromsarna....

Eller kanske var det vanliga? Typiskt, precis vad jag beställde...
Men nu kan man ju säga att man har brembo bromsar iaf

Handbromsbackar, vajer, monteringssats, skivor och belägg. Sved lite i plånboken, men nu ska jag väl inte behöva bry mig så mycket över bromsarna bak iaf
Ska upp till garaget imorgon och greja så då blir det mer bilder.
Värstingbromsarna....

Eller kanske var det vanliga? Typiskt, precis vad jag beställde...

Men nu kan man ju säga att man har brembo bromsar iaf

Handbromsbackar, vajer, monteringssats, skivor och belägg. Sved lite i plånboken, men nu ska jag väl inte behöva bry mig så mycket över bromsarna bak iaf

Ska upp till garaget imorgon och greja så då blir det mer bilder.
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
nu har man skruvat och svetsat.
löste några problem, fick några nya. handbroms vajern passar inte sen jag svetsat på rekordens fästen på bakaxeln. blir väl att fundera ut nåt special.

Bakaxeln ihopmonterad. Alltid skönt med nya grejer, förutom när man tittar i plånboken...

Trianguleringen ditsvetsad, ska fixas lite till innan det är helt klart.

Torpedväggen så gott som klar, har lite smådetaljer som ska svetsas innan det är 100% klart

Svetsade dit en plåtremsa med hål och svetsade muttrar för framtida klädd plywoodskriva som ska ligga där baksätet låg.
Allt som hanns med idag. Fick inte tag på mer burrör så jag kunde inte göra diagonalsträvan till buren. Man börjar då se slutet på svetsningen i kupen iaf.
löste några problem, fick några nya. handbroms vajern passar inte sen jag svetsat på rekordens fästen på bakaxeln. blir väl att fundera ut nåt special.

Bakaxeln ihopmonterad. Alltid skönt med nya grejer, förutom när man tittar i plånboken...

Trianguleringen ditsvetsad, ska fixas lite till innan det är helt klart.

Torpedväggen så gott som klar, har lite smådetaljer som ska svetsas innan det är 100% klart

Svetsade dit en plåtremsa med hål och svetsade muttrar för framtida klädd plywoodskriva som ska ligga där baksätet låg.
Allt som hanns med idag. Fick inte tag på mer burrör så jag kunde inte göra diagonalsträvan till buren. Man börjar då se slutet på svetsningen i kupen iaf.
- johanedstrom
- För mycket laddtryck
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt:
AsconaXtreme: precis som edström säger så kan det bli ett välda oljud. är ute efter räjsigt med lite komfort. jag har inte tänkt ha hörselproppar när jag är ute och kör, hade tänkt lyssna på stereo.
fick ta på ett par slicks idag, tyvärr 16" så jag måste hitta ett par 16" fälgar också. Lite impulsköp då det är en liten chansning att det går att få plats med dom där bak, men det borde gå. Funderar på att kanske investera i Biltemas alufälgar till slicksen iaf. typ 499 kr/st. Yokohama var märket btw. Bilder kommer.
edström, när kommer det nån tråd om din bil?
fick ta på ett par slicks idag, tyvärr 16" så jag måste hitta ett par 16" fälgar också. Lite impulsköp då det är en liten chansning att det går att få plats med dom där bak, men det borde gå. Funderar på att kanske investera i Biltemas alufälgar till slicksen iaf. typ 499 kr/st. Yokohama var märket btw. Bilder kommer.
edström, när kommer det nån tråd om din bil?
- Nicklas Eriksson
- Forumsberoende
- Kontakt: