Projekt: Volvo 855 500hk - Mappad till 1.8bar
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Kontakt:
olje returturbo
Tjena joo jag tänkte fråga ska du inte gänga upp oljereturen i Blocket dra dit en Nippel så du kan ha Silicon slang istället sketna röret som sitter i Blocket, jag har gjort så på min turbomaskiner , Det läcker inte alls och är bra att skruva med , MVH Calle
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D

Re: olje returturbo
Tåls att tänka på. Har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska lösa returen, det blev ganska så tajt har inte mer än kanske 5cm fallhöjd.calle Bengtsson skrev:Tjena joo jag tänkte fråga ska du inte gänga upp oljereturen i Blocket dra dit en Nippel så du kan ha Silicon slang istället sketna röret som sitter i Blocket, jag har gjort så på min turbomaskiner , Det läcker inte alls och är bra att skruva med , MVH Calle
-
- Forumsberoende
- Kontakt:
Re: olje returturbo
calle Bengtsson skrev:Tjena joo jag tänkte fråga ska du inte gänga upp oljereturen i Blocket dra dit en Nippel så du kan ha Silicon slang istället sketna röret som sitter i Blocket, jag har gjort så på min turbomaskiner , Det läcker inte alls och är bra att skruva med , MVH Calle

Här är en bild med plåten Bowin bockade till för att fästa fuelrailen med. Blev riktigt klockren i utseendet, ska bara lacka till den svart som insuget så alla blickar faller på Nukerailen =)

Stod i garaget imorse och hörde något konstigt ljud, funderade inte mer över det och jobbade vidare, efter en stund så hade det fortfarande inte upphört så jag började kolla runt så tittar jag upp i taket och då såg det ut såhär (är det bra? =P)

Stod i garaget imorse och hörde något konstigt ljud, funderade inte mer över det och jobbade vidare, efter en stund så hade det fortfarande inte upphört så jag började kolla runt så tittar jag upp i taket och då såg det ut såhär (är det bra? =P)

- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Kontakt:
bara att ignorera/höja stereon och jobba vidare, ett sådant lite problem som en snart rasande garage skall inte få komma imellan heheh
skämt å sido.
Lätt hänt med vatten

skämt å sido.
Lätt hänt med vatten

Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Motordyno!
Chassiedyno!
070-3755169
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Kontakt:
dom blå bling bling slangarna!
calle Bengtsson skrev:
Tjena joo jag tänkte fråga ska du inte gänga upp oljereturen i Blocket dra dit en Nippel så du kan ha Silicon slang istället sketna röret som sitter i Blocket, jag har gjort så på min turbomaskiner , Det läcker inte alls och är bra att skruva med , MVH Calle
de silicone slangar mm jag kommit i kontakt med har förvandlas till gegga när de kommit i kontakt med petrolium produkter. men dessa blå bling bling slangar har kanske nåt annat ytskikt.
dom blåa silicone slangarna håller väldans bra bästa om man får tag från volvolastvagnar
håller skitbra helt enkelt , har testat på Långlopps bilen 
MVH calle b
de silicone slangar mm jag kommit i kontakt med har förvandlas till gegga när de kommit i kontakt med petrolium produkter. men dessa blå bling bling slangar har kanske nåt annat ytskikt.
dom blåa silicone slangarna håller väldans bra bästa om man får tag från volvolastvagnar

MVH calle b
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi
Åker BMW 123 D
))
Åker BMW 123 D

Dagens uppdatering..

Vet i helsikes vad som är fel på stödgördeln, har köpt splitter nya bult och varit inne och bytt dem en gång och ändå så biter de inte, först biter gängorna och jag kan gänga ner dem, drar till 20nm och sedan när jag ska dra til 45nm så bara åker det runt och runt och runt så de biter inte..

Vet i helsikes vad som är fel på stödgördeln, har köpt splitter nya bult och varit inne och bytt dem en gång och ändå så biter de inte, först biter gängorna och jag kan gänga ner dem, drar till 20nm och sedan när jag ska dra til 45nm så bara åker det runt och runt och runt så de biter inte..

- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Kontakt:
ja det är dags att ta fram lådan med lösgängor.
Du har gängpajj
Du har gängpajj
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Motordyno!
Chassiedyno!
070-3755169
Topplocksportning!
Motordyno!
Chassiedyno!
070-3755169
Har du rätt bult då?
Jämför med de gamla
Jämför med de gamla

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Har ju inte de gamla, de är med min andra motor hos renoveraren så det kan jag inte. Jag har ju köpt dem på Volvo vi har kollat upp nr 2ggr på bulten och beställt 2ggr så jag har provat 2 olika bult som ser likadana ut och de biter inte... Helskummt. Börjar fundera på om det har att göra med att detta inte är samma block som det gamla, allting ser likadant ut men det ska finnas några ändringar kanske just denna bulten är ändrad i T5 blocket mitt andra är ju ett FT block och det är till den som denna bulten är så jag får kolla med Volvo imorgon..j björk skrev:Har du rätt bult då?
Jämför med de gamla
EDIT: sökes precis igenom Vadis och det är samma bult till båda blocken så jag är nollställd..
- calle Bengtsson
- Forumsberoende
- Kontakt:
Re: hej
Japp det var bara min nybörjaridioti som spökade, jag försökte dra 45nm på en bult som endast skulle dras med 24nm, trofan att det spökade, som tur var fattade jag att något var galet så jag försökte inte dra mer så gängorna överlevde.calle Bengtsson skrev:löste du det med bulten??