TCN-Amazon 16v T Race-chassi
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 427
- Blev medlem: fre jan 02, 2004 7:03 pm
- Ort: Luleå
- Kontakt:
Hmm, det var ju inge bra. SSB är ju en kul "blandklass" Det finns väl nåt som heter Pro Compact, lite värre än Modified Compact men inget som verkar köras i Sverige. Finns ju ganska många som borde passa in i en sån klass. Tillåtet med rörchassie m.m men begränsat till 4-6 cyl. motorer.ximon skrev:Synd! De bevakar ju SSB denna sommar för att utvärdera om den klassen skall fortsätta finnas till. Få bilar --> ingen SSB-klass 2009.
Lycka till.
- Fredde Johansson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 203
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 10:59 am
- Ort: Skellefteå
Kom igen, byt till SSB. Blir ju bara roligare om vi kör i samma klass! Tror inte det kommer gå nå saktare för dig än oss andra...TCN-JONNO skrev:Hmm, har anmält i ET Pro. Typ som Bracket, break-out på 10.00 i den klassen. Börjar det gå snabbare så får man väl byta till SSB!ximon skrev:Super Small Block på Midnight Sun då va?!
Mulle Elmeck 

- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Skynda dig och byt så fort som möjligt! Borde ju inte vara nåt problem tycker man.
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 427
- Blev medlem: fre jan 02, 2004 7:03 pm
- Ort: Luleå
- Kontakt:
Hmm, ja okay, får byta klass på plats, det funkar nog.
I övrigt så kommer vi å race:ar med två amazoner från TCN på Midnight Sun.
Var å mekade lite med det sista igår men fick avbryta p.g.a. en allergisk reaktion! En kombination av lång tid i solen och plast/glasfiberdamm menade doktarn, svällde upp som en ballong i ansiktet å fick åka till akuten. Nåja, det lugnade ner sig efter lite medicin å vila.
Får skylla sig själv som inte använder rätt skydd...
Nya tag på måndag, lite finjusteringar och koll av systemen kvar. Provkörning får bli i Piteå!
I övrigt så kommer vi å race:ar med två amazoner från TCN på Midnight Sun.
Var å mekade lite med det sista igår men fick avbryta p.g.a. en allergisk reaktion! En kombination av lång tid i solen och plast/glasfiberdamm menade doktarn, svällde upp som en ballong i ansiktet å fick åka till akuten. Nåja, det lugnade ner sig efter lite medicin å vila.
Får skylla sig själv som inte använder rätt skydd...

Nya tag på måndag, lite finjusteringar och koll av systemen kvar. Provkörning får bli i Piteå!

- Fredde Johansson
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 203
- Blev medlem: tis sep 26, 2006 10:59 am
- Ort: Skellefteå
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 427
- Blev medlem: fre jan 02, 2004 7:03 pm
- Ort: Luleå
- Kontakt:
Racerapport 11/7 Midnight sun
Ja, nu blev det ET pro ändå men det spelar mindre roll.
Första provkörningen av bilen gick till besiktningen, som gick bra. Första å enda repan för dagen blev misslyckad, för slö däckvärmning, för högt tryck i slicksen och höga startvarv gav en slipprig start, hade problem med att plocka i växlarna, insåg att jag saknade en del till växelföraren när jag inspekterade spakstället, därav lite svårväxlad låda. Nåja, kul å köra en sväng å få se att det mesta lirade. Laddade 1,8 bar å det sköt på fint när väl växlarna satt!
Nya tag i morgon.
Ja, nu blev det ET pro ändå men det spelar mindre roll.
Första provkörningen av bilen gick till besiktningen, som gick bra. Första å enda repan för dagen blev misslyckad, för slö däckvärmning, för högt tryck i slicksen och höga startvarv gav en slipprig start, hade problem med att plocka i växlarna, insåg att jag saknade en del till växelföraren när jag inspekterade spakstället, därav lite svårväxlad låda. Nåja, kul å köra en sväng å få se att det mesta lirade. Laddade 1,8 bar å det sköt på fint när väl växlarna satt!

Nya tag i morgon.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 427
- Blev medlem: fre jan 02, 2004 7:03 pm
- Ort: Luleå
- Kontakt:
Race dag 2.
Enormt seeeeeg tävling, hann 2 repor (8 h mellan dem) Enda repan som gick hyfsat var den sista. Startade då på tvåan då jag inte kunnat växla till den i tidigare repor. Bakaxelutväxlingen var som jag misstänkt lite väl häftig, fick släppa av vid ca: 300 m.
60-fot 2,2s (kass start), 201 7,7s 184 km/h, 402 12.1s 153km/h
Får vara nöjd med slutfarten på 201m iaf!
Nu blir det byte av bakaxelutväxling samt kontroll av växellänkaget innan nästa race.

Enormt seeeeeg tävling, hann 2 repor (8 h mellan dem) Enda repan som gick hyfsat var den sista. Startade då på tvåan då jag inte kunnat växla till den i tidigare repor. Bakaxelutväxlingen var som jag misstänkt lite väl häftig, fick släppa av vid ca: 300 m.
60-fot 2,2s (kass start), 201 7,7s 184 km/h, 402 12.1s 153km/h
Får vara nöjd med slutfarten på 201m iaf!
Nu blir det byte av bakaxelutväxling samt kontroll av växellänkaget innan nästa race.

Det ser så fränt ut att jag vet inte vad jag ska tillägga..



Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21730
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
det syntes att kapasiteten fins och 184på 201m är ju grymt med sån start
blir det fällfors?

blir det fällfors?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/