Sida 7 av 36

Postat: ons feb 27, 2008 9:24 pm
av Jens Gustavsson
jo tändningen är viktig när man kör metanol, vilka kombinationer ska ni prova?

Postat: ons feb 27, 2008 9:57 pm
av Danne
Jens Gustavsson skrev:jo tändningen är viktig när man kör metanol, vilka kombinationer ska ni prova?
Först ska vi prova den kombinationen vi hade förra året med Autronic R500 cdi med 850 spolar, sen har vi 2st olika varianter av samma tändning där boxarna är uppdaterade steg 1, 2 och ska vara nåt djävulskt att åka med, likadana som dom kör med i protrucken. Kommer även att testa Mercurys tändspolar. Höres...
Danne

Postat: sön mar 02, 2008 5:15 pm
av Fredde Johansson
Har nu kopplat klart och motorn är startad efter diverse skit med sprutet. Sitter i skrivande stund i Dannes VW Transporter 5 mil söder om Sundsvall på väg mot Västerås :). Återkommer senare under veckan med resultat och kanske en liten film :) Ha de'

Postat: sön mar 02, 2008 9:00 pm
av Tjernell
Lycka till grabbar.. :thumbright:

Postat: sön mar 02, 2008 10:23 pm
av peppe
Lycka till, hoppas på gött med pulver =)

Postat: sön mar 02, 2008 10:25 pm
av Göte
Lycka till :thumbright:

Postat: mån mar 03, 2008 11:12 am
av j björk
Ska bli intressant att höra mera :thumbright:

Postat: mån mar 03, 2008 2:41 pm
av Jens Gustavsson
Tyzzon skrev:Har nu kopplat klart och motorn är startad efter diverse skit med sprutet. Sitter i skrivande stund i Dannes VW Transporter 5 mil söder om Sundsvall på väg mot Västerås :). Återkommer senare under veckan med resultat och kanske en liten film :) Ha de'
har ni hunnit bromsa nått än? :)

Postat: mån mar 03, 2008 6:13 pm
av Danne
HAVERI!!
Värre än så här kunde det inte bli vi hann bara mappa motorn på låglast och vid första riktiga körningen med låg tändning 23grader och 1,3bar laddtryck och 6250 varv sköt vi toppen ut mot en vattenkanal på både 2:an o 4:an, så man kan säga att det blev ett misslyckande(har analyserat felet), men det verkar då finnas ordentligt med mos i motorn i allafall då den första och enda körningen resulterade i 541hk och 610nm omappad på högre varv(gick rejält fet) och med den låga tändningen. Det är bara att ta nya tag och fixa till allt som gick fel, tråkigt men sant vi höres vidare.
Danne

Postat: mån mar 03, 2008 6:33 pm
av Klabbe Persson
Det var tråkit att höra.
Men kul att ni inte tappat gnistan helt och hållet utan ska försöka få ihop de igen.
Lycka till!

Postat: mån mar 03, 2008 8:30 pm
av RoGGaH
Ähh fan va surt!! :(

Det är fortfarande långt till sesång iaf som tur är.

Postat: mån mar 03, 2008 8:31 pm
av Tjernell
Tråkigt.. Men bara å bryta ihop å komma igen :thumbright:

Postat: mån mar 03, 2008 8:38 pm
av Tommy Luhr
kolla så att tändningen verkligen stämde överens med mappen.
Om ni kör dubbla rader spridare. kolla så det inte ligger massa erj i spridarna.


Tråkigt och helt ofattbart med fetblandning och den tändningen.
Måste varit nått fel

Postat: mån mar 03, 2008 9:02 pm
av j björk
Tråkigt, brändes det hål alltså, eller sprack det eller vad?

Postat: mån mar 03, 2008 9:39 pm
av PiLlEvAN
vad hade ni för topp packning?