Sida 7 av 7

Postat: sön apr 18, 2010 11:49 am
av micke999
Jens Gustavsson skrev:vad kör ni för tändnings system?
4st vagspolar

Postat: sön apr 18, 2010 11:50 am
av micke999
Kadett4wd skrev:
micke999 skrev:ska göra så :thumbright:

är de normalt med 100kpa på tomgång med 276an?
Jag har ca 60-65Kpa vid 1050rpm i min kadett med elaka kamaxlar.
Samt kör lamba 0.96-1.0 med 1680cc spridare vid det varvtalet.
Tändningen ligger på 18grader, går ej att jämnföra tändning riktigt då opelmotorn överlag vill ha låg tändning samt jag har 10.7-1 i grundkomp.
Men nog ska du ha ca 75-85Kpa på tomgång allt.
okej som sagt nu är bilen i norrköping så jag kommer inte mappa in tomgång å sånt!

nice med lamda 1 med 1680 spridare trodde jag inte änns gick

Postat: sön apr 18, 2010 1:42 pm
av Kadett4wd
micke999 skrev: nice med lamda 1 med 1680 spridare trodde jag inte änns gick

Det behövs massvis med tuning för att få till det.
jag kör fullt seqventiellt över 600rpm till varvstopp.
Group eller batch blir inte bra då det är två ggr per cykel spridaren ska öppna. och det är just där skon klämmer.
Man får oregelbundna spridaröppningar.
Jag har kompenseringstabell på olika batterivolt vs spridaröppningstid.(deadtime,tiden det tar att öppna spridaren)
samt jag har tunat väldigt noga vars motorn går bäst med punkten man sprutar in soppa i motorcykeln.
Jag kör utan closed loop för tillfället då jag inte fått till styrningen 100% än.(PID looparna)

Postat: sön apr 18, 2010 8:10 pm
av micke999
Kadett4wd: riktigt bra att få till de

Postat: ons maj 05, 2010 1:40 pm
av Jens Gustavsson
kim hur går det med bilen?

har ni börjat mappa nått än?

Postat: tis jun 08, 2010 11:22 am
av Jens Gustavsson
dog de av helt här eller?

Postat: tis jun 08, 2010 2:07 pm
av sebbe_nkpg
Kim håller på med lite småpill innan den kan mappas, lite läckage, kopplingsjysteringar osv.

ja ska säga åt honom att uppdatera och lägga in lite bilder.

/sebbe - garagekompis