Tompas Volvo 940 turbo projekt Update: 18/4 påställd o ute
mängden olja i turbo, rör och slangar ser normalt ut. blir ju en liten oljedimma ur vevhusventilationsslangen som sedan lägger sig sådär i slangar och rör...finns ju vevhusventilationsburkar att köpa med filter, det kanske kan va nått om du inte vill ha olja där...nackdelen med det är att vakuumet som du annars får i vevhuset försvinner och det kan istället uppstå ett övertryck i vevhuset vid höga varvtal...som brukar kunna orsaka oljeläckage från motorns tätningar. tycker du ska låta det vara.
- Luddfig
- För mycket laddtryck
Grattis
då blir det crousing till helgen då?
hörde ryktas om lite snö i nyköpingstrakten
MVH/Ludde

hörde ryktas om lite snö i nyköpingstrakten

MVH/Ludde
Ocean grön Volvo 145Tic-72
http://140.forum.bilia.se/viewtopic.php ... 18&start=0
http://140.forum.bilia.se/viewtopic.php ... 18&start=0
Hmm sitter o funderar lite på framtida planer på 940n. Är sugen på att byta fälgar, köpa jt 3" helsystem, bygga ljud, toning och lite mer trimm kanske. Tänkte höra om ni har några bra tips o så på vilken turbo som kan passa bra? och vad man mer ska byta. Ska väll inte extremtrimma men vill väll få lite mer o gasa med heltenkelt
Just nu sitter det ju vikinchip i den annars orginal. Laddtrycket är ställt på 0,8 bar nu. Motorn har gått 22500 gubbkörda mil, va tror ni kommer jag behöva renovera den innan jag börja trimma lite mer eller kan jag gasa på ett tag till. Somsagt är jag rätt ny inom bilvärlden med trimning o så men gillar att skruva.

Volvo 940 turbo 91a
Volvo Amazon -67a
Volvo Amazon -67a
Sådär va nyss o tog ut 940n ur garaget o körde hem den
Jädrar vilken skillnad det va mot 740n [lol] nu händer det ju lite när man trycker ner gasen
Nu är det bara o leta efter några snygga sommarfälgar också.
Fick även hem ett nytt oljelock idag som va sjukt snyggt

Nu är det bara o leta efter några snygga sommarfälgar också.
Fick även hem ett nytt oljelock idag som va sjukt snyggt

Volvo 940 turbo 91a
Volvo Amazon -67a
Volvo Amazon -67a
Byte antligen till sommardäcken igår
Synd bara att man inte har några snygga fälgar
måste hitta några snart.
Måste även tvätta o polera bilen, ska bara köpa maskin o vax först. Någon som har tips på maskin och medel?
Blev en bild också:thumbright: Tycker den ser helt ok ut nu

Måste även tvätta o polera bilen, ska bara köpa maskin o vax först. Någon som har tips på maskin och medel?
Blev en bild också:thumbright: Tycker den ser helt ok ut nu

Volvo 940 turbo 91a
Volvo Amazon -67a
Volvo Amazon -67a
-
- För mycket laddtryck
- Kontakt:
Ang polermaskin så kör ja själv med en biltema med dubbla roterande huvuden. Men kör med sonax polerhättor på denna maskin, då det skiten som biltema säljer suger balle.
Själv tycker jag det funkar hur bra som helst. Enda problemet är väl att den låter rätt mkt, men funkar klockrent för budgetpularen som en annan är.
Fin bil btw
Själv tycker jag det funkar hur bra som helst. Enda problemet är väl att den låter rätt mkt, men funkar klockrent för budgetpularen som en annan är.
Fin bil btw

Nicklas Fröberg
-
- Ganska mycket laddtryck