Lindqvist Racing skrev:Dags för lite uppdatering då det hänt lite sen sist. Jag fick till slut tag i Peter Svensson som körde Salt&Peppar Amazonen på 70-talet. Trevlig snubbe. Vi pratades vid en stund, men då det var 30 år sen han körde så hade han förstås glömt många detaljer. Jag hade ju kört 11,77 och han också en 11,7 tid som bäst, så jag frågade om han kom ihåg exakta tiden. Men hundradelarna hade han glömt, och tidkorten hade han inte kvar, så jag visste fortfarande inte om jag var snabbare. Då var det ju bara att sikta in sig på en 11,6 tid för att vara säker. Jag hade väl inte tänkt att köra actionmeet på mantorp men så fick det bli. Vi kom till Mantorp kl 12 när grindarna öppnade, men det tog en timme att komma in, och besiktningen ska vi inte tala om. Snigelfart var ordet, jag tror det tog 1,5 timme innan bilen var besiktigad. Allt var så otroligt segt, inget flyt på nånting. Halv fyra körde jag min första och enda repa på hela helgen. Jag kör i klass 8 och så långt kom dom inte i andra omgången innan det blåstes av för dagen. Några hann köra på lördagen, men sen kom regnet. En riktig skithelg egentligen. Men det som ändå räddar det hela och får en att känna sig riktigt nöjd, är att jag i min enda repa lyckades med det jag kom till Mantorp för att göra, att köra under 11,70. Och jag hade verkligen tusendelarna på min sida. Slutfarten var lite lägre än i Göteborg, men det tror jag beror på mantorpbanans uppförsbacke.
Så nu har jag ju faktiskt nått mitt mål, och det känns riktigt bra!!!
kul stefan,vi putsade åxå vårat person bästa!!
för att slå undan benen riktigt på bilsport vill jag/vi tillägga vårt missnöje med det otroligt sega arangemanget..ALLT strulade ju,insläpp,besiktningarna, och som lök på laxen hade de ingen läkare på plats på lördagen så de bröt klasserna 5-8,de gick för fort...sen kom regnet..ska inte behöva skötas så här,när man har haft träffen i 7-8år!!
GRATTIS, det var ju riktigt roligt att målet är uppnått, vad ska du göra nu då, blir det en gasmotor till nästa år??
För min del så blir det nog inte mer kört i år. Jag sa ju att jag hörde missljud efter förra tävlingen och nu har jag rivit motorn och det var ingen rolig syn
och dyrt blir det också. Vi får prata mer om det på jobbet...
Jag får tacka för alla gratulationer! Vad som händer med bilen nu vet jag inte. Jag kommer väl att köra en sista gång för säsongen på Uråsa om nån vecka, sen får man ta sig en funderare. Som det känns nu så finns det tre vägar att gå med bilen, vilken det blir har väl växt fram om någon månad hoppas jag.
Johan, det var ju förbaskat tråkigt att höra om din motor, jag tycker att du haft nog med otur och haverier nu. Jag och många andra hade velat se dig köra en gång till , på Uråsa.
Hörde att du fick tag på Peter Svensson pratade med han förra veckan!
Ledsen att jag inte såg ditt mail tidigare.
Stort Grattis till tiden!!!
Berättade för far min på Timos Motor om tiden villket gjorde han inponerad, sen sa han men det tog 30 år
[quote="Lindqvist Racing"]Jag får tacka för alla gratulationer! Vad som händer med bilen nu vet jag inte. Jag kommer väl att köra en sista gång för säsongen på Uråsa om nån vecka, sen får man ta sig en funderare. Som det känns nu så finns det tre vägar att gå med bilen, vilken det blir har väl växt fram om någon månad hoppas jag.
Johan, det var ju förbaskat tråkigt att höra om din motor, jag tycker att du haft nog med otur och haverier nu. Jag och många andra hade velat se dig köra en gång till , på Uråsa.[/quo
Har inte bestämt än vad som ska göras till nästa år. Ibland funderar man på gas eller turbo, men jag ger mig fan på att jag står där igen på startplattan nästa år med en B20 sugmaskin å ingenting annat. Har funderat en del på uppdarteringar av motorn......
blir kul att se vad som händer i vinter, än hur det blir så skulle jag gissa på att det blir ricktigt bra, det värkar alltid bli så för dig
ett ricktigt fint lustgas system vore ju ganska enkelt på den motorn och skulle säkert kunna kapa en sekund men turbo vore ju sjukt brutalt på en sån motor, jag ryser då jag tänker tanken
Amazonic skrev:vad kör du med för däck bak? moddade hjulhus?
M/T ET Street 26x10,5x15 eller M&H Racemaster 8" slicks. Båda har ungefär lika totalbredd och får precis plats i originalhjulhusen. Har bara kapat lite på skärmkanten.
Amazonic skrev:vad kör du med för däck bak? moddade hjulhus?
M/T ET Street 26x10,5x15 eller M&H Racemaster 8" slicks. Båda har ungefär lika totalbredd och får precis plats i originalhjulhusen. Har bara kapat lite på skärmkanten.
En snikvariant av 4-link. Gjorde nya stag med gummibussningar. EB-226 som sitter fram på bärarmarna original. Lite uppflyttade fästen på bakaxeln också. Även främre fästen till övre stagen flyttades upp innan Säve-körningen. Jag hade ritat upp alla punkter på papper och drog streck hit och dit efter vad man läst sig till. Och efter förändringen blev faktiskt chassireaktionen precis som jag hade tänkt mig. Så man förstår nu hur viktigt det är med bakvagnsupphängningen och hur mycket man kan påverka bilen genom detta.