Datsun 180B Racebil, Winternationals Malmö 7-9/9/2012
- Amazon67
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 199
- Blev medlem: ons apr 19, 2006 12:00 am
- Ort: Linköping
- Kontakt:
Den bilen måste ni köpt av Brandsson i Linköping? Han har en gul pick up och vid tillfället hade han nog en vinröd chevelle med skulle jag tro?
Roligt att det värkligen blev nått ordentligt av den bilen! Tycker att ni verkar göra ett skitfint jobb!!
Jobba på nu så att den komemr ut till sommaren!
MVH PELLE//
Roligt att det värkligen blev nått ordentligt av den bilen! Tycker att ni verkar göra ett skitfint jobb!!
Jobba på nu så att den komemr ut till sommaren!
MVH PELLE//
-
Daniel J #43
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 83
- Blev medlem: fre sep 18, 2009 11:02 pm
Läste i en annan tråd att ni ville ha hjälp med röret under stolen. Enligt 25.4 reglementet ska det vara ett rör som är minst 1 1/4x0.108. Det får fästas i annat är nedre ramen om man vill men måste då vara fäst i något motsvarande. Röret får vara delat i flera delar.
Det lättaste är väl att fästa ett rör från mittramen till diagonalstaget och ett rör från diagonalstaget till ytterramen. Röret ska sitta under stolen ungefär så man kan fästa bältet i det.
Har kollat lite på resten av buren också och som det verkar passar de mesta sakerna in på en eller en annan bild i reglementet, antar att man får välja lite hur man kombinerar men är inte säker, är ingen specialist precis.
Måste säga att ni har gjort ett grymt jobb med bilen, vad har ni kvar för att den ska gå 2010?
Det lättaste är väl att fästa ett rör från mittramen till diagonalstaget och ett rör från diagonalstaget till ytterramen. Röret ska sitta under stolen ungefär så man kan fästa bältet i det.
Har kollat lite på resten av buren också och som det verkar passar de mesta sakerna in på en eller en annan bild i reglementet, antar att man får välja lite hur man kombinerar men är inte säker, är ingen specialist precis.
Måste säga att ni har gjort ett grymt jobb med bilen, vad har ni kvar för att den ska gå 2010?
- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
Oooh, lever verkligen den här ännu, nu ryser jag... 
Var ju ett drägelobjekt när man läste om den i wheels sisådär i sjuårsåldern... Och jag har sen dess undrat vad som hänt med den. Klart den ska ha en Volvo 16v...back to the roots liksom.
Det här kommer följas.
PS: Svårt få tag i delar? Kanske det. Men f-n så mycket fränare än alla dussin-skrot-142or som liknar rullande gäspningar...
Var ju ett drägelobjekt när man läste om den i wheels sisådär i sjuårsåldern... Och jag har sen dess undrat vad som hänt med den. Klart den ska ha en Volvo 16v...back to the roots liksom.
PS: Svårt få tag i delar? Kanske det. Men f-n så mycket fränare än alla dussin-skrot-142or som liknar rullande gäspningar...
Nu har snart hela jul ledigheten gått och vi har bara jobbat baklänges.
Det råkade bli ett sånt här:
Då var det bara att skrota allt vad förgasare heter,våra tryckrör flytta tank och kylarna och så passar vi på att uppdatera chassit till 25:4 när vi ändå är igång.
[/img]

Och så har vi en polare som hade för lite att göra så det blev en Daiper hållare i Kolfiber. TACK

Så där är vi nu.
MVH JK-Racing[/img]
Det råkade bli ett sånt här:

Då var det bara att skrota allt vad förgasare heter,våra tryckrör flytta tank och kylarna och så passar vi på att uppdatera chassit till 25:4 när vi ändå är igång.
[/img]


Och så har vi en polare som hade för lite att göra så det blev en Daiper hållare i Kolfiber. TACK

Så där är vi nu.
MVH JK-Racing[/img]
-
Nicke Blom
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 250
- Blev medlem: mån sep 17, 2007 3:49 pm
- Ort: Månkarbo
Hej alla Sävar läsare. Har tyvärr inga nya bilder men det har hänt lite.
Nu är karossen klar och lackad invändigt, massor med timmar för att få den plåtren.
Chassit är också klart med alla fästen och smågrejor.
Nu ikväll har vi fått chassit besiktigat till SFI 25:4 spec så det är 7,50 godkänt även efter 2012, F.. va skönt.
Det är ju långhelg nu med 4 dagars ledigt så vi skall försöka lacka chassit och montera karossen för sista gången( eller hur).
Sen är det bara att spackla klart utsidan och få iväg den på lack.
Ha det Mvh Jk-Racing
Nu är karossen klar och lackad invändigt, massor med timmar för att få den plåtren.
Chassit är också klart med alla fästen och smågrejor.
Nu ikväll har vi fått chassit besiktigat till SFI 25:4 spec så det är 7,50 godkänt även efter 2012, F.. va skönt.
Det är ju långhelg nu med 4 dagars ledigt så vi skall försöka lacka chassit och montera karossen för sista gången( eller hur).
Sen är det bara att spackla klart utsidan och få iväg den på lack.
Ha det Mvh Jk-Racing
-
__Mackee__
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 355
- Blev medlem: sön maj 31, 2009 9:12 pm
- Ort: Braås (växjö)
- Henrik Braun
- Forumsberoende
- Inlägg: 663
- Blev medlem: fre okt 26, 2007 12:23 am
- Ort: Karlshamn
- Klabbe Persson
- Forumsberoende
- Inlägg: 1313
- Blev medlem: ons dec 14, 2005 8:32 pm
- Ort: Kristianstad
-
Martin Lundkvist
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tis aug 21, 2007 1:58 pm
- Ort: Åhus
-
simpa_volvo
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 123
- Blev medlem: tis apr 14, 2009 7:27 pm
- Ort: finspång
är jag blind ele sitter set förgasare därjk-racing skrev:Nu är snart allt plåtjobbet klart, f-n va skönt.
Så nu har vi börjat montera alla grejor innan vi skall riva hela bilen för lack.
Har även börjat lite på motorn och alla saker runtomkring.
PS: Vi skall INTE ha motorplåten i wellpapp: DS
MVH JK-Racing










