Sida 7 av 12

Postat: tis apr 14, 2009 6:38 pm
av Riskokaren
Den här tråden behöver en update!

Postat: tis apr 14, 2009 9:54 pm
av RoGGaH
Fått liv i besten än?

Postat: ons apr 15, 2009 9:50 am
av vejne
RoGGaH skrev:Fått liv i besten än?
Nä inte än, vi arbetar i det tysta just nu :wink:

Postat: sön apr 19, 2009 10:38 pm
av vejne
Efter massa div strul är den äntligen startad, fast med original kammarna.
Fick lite strul med ventil spelen, men fixat det nu så ska prova om den vill gå igång med värstingkammarna imorn :lol:

Postat: sön apr 19, 2009 10:45 pm
av RoGGaH
Najs :)
Ska blir roligt å höra den lille elakingen kämpa efter grepp :D

Postat: ons apr 22, 2009 3:19 pm
av vejne
Nu har jag startat upp den med dom andra kammarna.
Går ganska ryckigt och tomgången måste ligga runt 1500varv för den ska gå. Den går ganska fett med, lamdan ligger runt 0.7. Måste vänta till slutet av veckan då brosan kommer hem.
Kan nämligen inte med programmet till sprutet alls så inte ens värt att försöka mappa till nått.

Ska mappa in den lite och dra nån provkörning blir det bromsnig sen :D

Postat: ons apr 22, 2009 7:42 pm
av Riskokaren
Intressant! Kräver härmed en åktur om den inte är fullständigt livsfarlig. :hihi:

Postat: tor apr 23, 2009 9:37 am
av matzin
Riskokaren skrev:Intressant! Kräver härmed en åktur om den inte är fullständigt livsfarlig. :hihi:
:hihi: och glöm inte bort en film snutt så man får se hur den går 8)

Postat: lör apr 25, 2009 10:12 pm
av Riskokaren
Jag hörde ju monstret idag, och funderar fortfarande på hur den kan låta så mycket. Du har en turbo och 2st raktigenom dämpare. Borde dämpat mer. Jag tror denna golf skriker för att den är vild! :hihi: Sätt fart med mappningen nu!

Postat: tis apr 28, 2009 10:25 pm
av vejne
Efter massa strul med oljetryck och annat skit så går bilen allefall.

Körde lite nyss och den är grymt slö på låga varv.
Under 3000varv är den helt död, när man kör måste man smyga med gasen tills den går över 3000, efter det varvar den upp hur fort som helst.

Blir det så med dom har kammarna eller är dom felställd eller nått annat fel?
Jag får fullt ladd vid 4500varv (1bar) och då skjuter det på bra :wink:

Men vad ska man göra för att den ska bli starkare på botten?
Vet att den ska bli slö men verkligen så man måste smyga med gasen för att den ska varva upp när man kör?

Postat: tis apr 28, 2009 10:34 pm
av MV
"Blir det så med dom har kammarna eller är dom felställd eller nått annat fel? "

prova ställa insugskam så den öppnar tidigare
Vad har du för tändning på 1000-3000varv ? prova öka några grader

Postat: tis apr 28, 2009 10:57 pm
av Andersl
vejne skrev:Efter massa strul med oljetryck och annat skit så går bilen allefall.

Körde lite nyss och den är grymt slö på låga varv.
Under 3000varv är den helt död, när man kör måste man smyga med gasen tills den går över 3000, efter det varvar den upp hur fort som helst.

Blir det så med dom har kammarna eller är dom felställd eller nått annat fel?
Jag får fullt ladd vid 4500varv (1bar) och då skjuter det på bra :wink:

Men vad ska man göra för att den ska bli starkare på botten?
Vet att den ska bli slö men verkligen så man måste smyga med gasen för att den ska varva upp när man kör?
jag kör ju med nästan likadana kammar och min är med död till kanske 2500. när den kommer igång skjuter det på bra. jag har ställt isär mina kammar endel och då blev det lite bättre dock så finns det mycket som kan snyggas till i mappen

Postat: ons apr 29, 2009 8:17 am
av j björk
Som sagt, kaminställning.
Vad har du för nockvinkel, hur mycket är ventilerna öppna vid öd i överlappet?

På pv:n hade jag väl ca 4mm öppet med 106 grader.
Ändrade till 112 grader, tror det blev 3mm någonstans då.
Det gjorde ganska mycket skillnad.

Postat: ons apr 29, 2009 11:50 am
av Riskokaren
Får hoppas det går att fixa till med intällningar och intrimning.

Postat: ons apr 29, 2009 12:52 pm
av RoGGaH
Så där var min kompis 1,8t innan vi justerad in kammarna ordentligt.
Sen blev den snäll och fin under 3000rpm
Så lite justering av kammarna och i mappen kan nog hjälpa bra på din även om den aldrig kommer gå helt snyggt under 1500-2000rpm då du har rätt extrema kammar.
Tom gång på minst 1500 vore nog bra.

Men huvudsaken är väl att du kör i från jonas iaf ;)
Sen spelar fiskörningen ingen roll hehe