Sida 7 av 9
Postat: tis jun 22, 2010 7:35 am
av Jouni
Har Cometic stål packningar. Har väl glömt en skruvmejsel mellan topp o block eller liknande.
Postat: tis jun 22, 2010 8:29 am
av Johnny H
Jouni H skrev:Har Cometic stål packningar. Har väl glömt en skruvmejsel mellan topp o block eller liknande.
Ha ha...det tror jag också!

Postat: lör jun 26, 2010 5:12 pm
av Jouni
Felet lokaliserat.
Topplockspackningarna ligger innanför förbränningsrummen vid ventilerna !
Vet inte om topplocen har sådan utformning från fabrik eller att han som putsat till dom har slipat lite för mycket. Hoppas kunna lösa detta med kopparpackningar och oringning av topplocken. Har någon koll på om det fins packningar som är utsvängda vi ventilerna ?
Postat: mån jun 28, 2010 8:41 pm
av turon09 (AnTe)
trevligt att du hitta felet

ska du köra 10de?? vi har funderat på att komma upp då

Postat: tis jun 29, 2010 7:02 am
av Jouni
Ja vi har tänkt att köra både med Datsun och BMW.
Datsun är nästan ihop igen och Rogers bil får en ny koppling nästa vecka
Postat: ons jul 07, 2010 9:49 am
av Jouni
Datsun lever igen. Den går fortfarande varm efter ett tag men detta beror troligtvis på för dålig kylare.
Tack Johny för skruvningen. Jag hoppas det inte kliar en vecka av avgasbandagen.
Postat: ons jul 07, 2010 11:10 am
av Johnny H
Jouni H skrev:Datsun lever igen. Den går fortfarande varm efter ett tag men detta beror troligtvis på för dålig kylare.
Tack Johny för skruvningen. Jag hoppas det inte kliar en vecka av avgasbandagen.
Hoppas ni löser kylproblemen snabbt.
Fast det är ju knappast några problem för er.
Vill se den på lördag ju!
Och det kliar inte alls längre.

Postat: ons jul 07, 2010 1:25 pm
av Jens Gustavsson
vad är det för kylare och fläckt/kåpa?
ett raggar trix är att höja tändningen lite på tomgång det kan göra stor skilnad ibland
har ni provat nått i bänken? tänkte lite grund mappning på låga tryck bara?
Postat: tor jul 08, 2010 6:58 am
av RoGGaH
Fläktkåpa finns inte då den inte får plats och det enda som fick plats var en
lite custom gjord kylare. Ska ta en bild sen får ni se hur sjukt trångt det är
Är ju så nedrans låg och smal i nosen bil jäkeln.
Vi har inte justerat nått än men blir kanske av i kväll eller i morgon eftermiddag.
Postat: tor jul 08, 2010 12:16 pm
av Jens Gustavsson
håll oss uppdaterade

blir kul att höra hur den känns till helgen.
Postat: fre jul 09, 2010 10:34 pm
av JBlom
Hoppas få se den live imorgon.

Postat: lör jul 10, 2010 4:47 am
av RWHP
Jävligt frän

Lagom stor turbo också haha

Postat: sön jul 11, 2010 4:53 pm
av Jens Gustavsson
hur gick det? fick ni provköra nått i helgen?
Postat: sön jul 11, 2010 6:03 pm
av Jouni
Ja nu har vi provat och kommit fram till fölande.
Framvagnen måste byggas om. Hjulvinklarna pekade åt alla håll.
Dom 20 år gamla slicksen måste bytas ut.
Mera pulver 0,5 bar räkte inte långt.
Oljelekage någon stans måste kollas.
Stolen i bilen måste ompleseras.
Lite gas i starten tar för lång tid att stalla utan.
Kollade inte några tider men gick säkert inte fort.
Postat: sön jul 11, 2010 6:27 pm
av JBlom
Låg 11 andra repan ut har jag för mig det blev.
Kommer nog gå undan när allt är utsorterat.
