Sida 7 av 71

Postat: tis mar 24, 2009 7:51 am
av 242 t5
Händer det nå nytt med denna härliga dragbil! :D

Hej Micke

Postat: tis mar 24, 2009 9:23 am
av calle Bengtsson
Maste bara säga att allt blir Kalas det du bygger :thumbright:

Joo var skaffar man flexrör du har satt pa avgas röret?? MVH Calle

Postat: tis mar 24, 2009 4:10 pm
av Kökarmicke
nja, har inte grejjat så mycket dom sista veckorna, har jobbat en hel del på sista tiden och hjälpt brorsan lite. Men har rivit motorn i varje fall, och beställt lite nya lager och så, så bara dom dyker upp ska jag börja banka ihop motorn igen, sen e det en massa annat smått skit som saknas ännu innan jag kan börja plocka ihop bilen, saknar yoken till lådan ännu, så jag kan inte måtta till någon mellanaxel, vilket resulterar i att jag inte vet var jag ska ha kardanringen, så jag kan inte måla upp underredet där det ska svetsas i...typ. Men snart ska det nog lossna!

Var flexbiten kommer ifrån vet jag inte, satt på downpipen som följde med bilen, så jag använde av det!

Postat: tis mar 24, 2009 9:05 pm
av sikko
Tipps. Kolla med reglementet som du ska köra har svårt att tro de godkänner stag under m20. Ska man inte köra annat än bilsport och lokala tävlingar kan det gå endå... Fint bygge annars.

Postat: tis mar 24, 2009 9:29 pm
av Kökarmicke
vilka stag tänker du på då? bakvagnen eller? den har ju varit chassiebesiktad till 7.50 förr, så jag kan inte tänka mig att det skulle vara något problem.
Ska besiktas igen inom en månad skulle jag tro, beror på när ett uppgraderat prostreetchassi här ute ska under lupp, tänkte att killen skulle få komma via mitt garage på samma gång sen å titta igenom allt. Får se om han har några invändningar då.

Lät som yoken skulle dyka upp på fredag oxå, så jag måste ta tag i den där lådan med ork och motivation igen som jag sparka in under bänken för några veckor sen :D

Beställt nya ventilfjädrar nu oxå om jag inte skrivit de redan, och en tryckplatta ska beställas nästa vecka sku jag tro. Har även fått en 10.5" soft iron lamell nersvarvad till 240mm nu, och svänghjulet planat och sänkt anliggsytan för tryckplattan så det förhoppningsvis ska stämma någorlunda överrens sen.

Postat: tis mar 24, 2009 10:31 pm
av Klabbe Persson
sikko skrev:Tipps. Kolla med reglementet som du ska köra har svårt att tro de godkänner stag under m20. Ska man inte köra annat än bilsport och lokala tävlingar kan det gå endå... Fint bygge annars.
Är inga problem, det körs 5/8" på fyrlänk. Och det ska vara 3/4" i framändan på stegar. Förvånar mig om de inte e så på bilen.

Postat: ons mar 25, 2009 8:10 pm
av sikko
ber om ursäkt ser att det hamnade helt fel det vart fel tråd... :doh: Det ska bli kul att se resultatet iaf på ditt bygge ber om ursäkt..

Postat: ons mar 25, 2009 9:06 pm
av Kökarmicke
sikko skrev:ber om ursäkt ser att det hamnade helt fel det vart fel tråd... :doh: Det ska bli kul att se resultatet iaf på ditt bygge ber om ursäkt..
:lol: De e lugnt du, blir lätt fel!

Postat: tor mar 26, 2009 3:44 pm
av Kökarmicke
Haha ha...! :hihi: Jag är utsatt för en komplott!! :thumbright: [/b]

Postat: fre mar 27, 2009 6:02 am
av Kökarmicke
dehär mötte mig när jag kom hem från jobbet igår

Bild


Bild


Bild


Bild



Bild


Bild


Bild


Sen kom "skjutsen" efter mig :hihi:
Bild


Bild


Bild


Bild


Här öppnar jag ett av paketen.. Yeah! en ..765 tryckplatta!!
Bild



En mycket lyckad kväll! lite tungt idag när man ska på jobb...
Bild

Postat: fre mar 27, 2009 7:19 am
av Karl Buchka
Alltid roligt att få trimdelar i present. Familjemedlemmar som inte är bilintresserade tycker alltid jag är helt sjuk som reagerar så positivt när jag packar upp nån konstig metalgrej ur ett paket. :hihi:

Postat: fre mar 27, 2009 4:32 pm
av turon09 (AnTe)
hehe det var skit kul ju :P de hadde du inte vänta dig :P hahahah

Postat: fre mar 27, 2009 4:52 pm
av Urban Lindström
Man får börja med att säga grattis i efterskott! Vilket roligt upplägg och en fin present som avslutning :P Gött att ha sån förstående familj jämtemot sin hobby :thumbright:

Postat: lör apr 11, 2009 4:33 pm
av Kökarmicke
nu har de äntligen börjat hända lite igen! Efter att ha varvat dubbla arbetspass på dagarna med förkylingar i typ en månad.....

Har motorn färdigt ihopplockad nu förutom tråg och lite givare som ska dit, nya ventilfjädrar i, blundar för inspänningstrycket :roll: .. å nya lager m.m så man vet att allt e ok.
Så nu håller jag på att klura ut en kopplingsmekanism av lite bmw/ford kombinationer, så bara det är gjort ska motorn i! Yoken till lådan har kommit oxå, så man kan mäta upp hur lång mellanaxel man behöver ha, sen e de väl mest eljobb kvar :)
Inga bilder dock... kameran har legat hemma.

Postat: mån apr 13, 2009 8:15 am
av Kökarmicke
tänkte slänga upp lite bilder då

Mycket hembyggt kopplingsmekanism bestående av bmw/fordprylar och lite eget ihopfuskat
Bild


slavcylindern hamnade på denhär sidan. Sen får vi se om den vill lira ihop med 740 huvudcylindern eller om man måste tänka om där..
Bild


Lite bilder på den färdiga rovan! Ska svetsa i en nippel för Egt sensorn bara och linda grenröret till, sen ska jag försöka få tag på ett nytt urtrampningslager bara, det gamla jag har e riktigt glappt. Men sen ska den i!
Bild


Bild


Bild


Bild