Nu är nästan buren klar föutom helsvetsning då, endast strävorna genom torpeden kvar!
Har även satt igen alla hål på instrumentbrädan förutom det till styrning av värmepaket, man når ändå inte fram
Har även börjat sätta tilllbaka lite plåt, hjulhus och paneler framför hjulhusen är på plats! Tack worrsjö för för bockning och vallsning av plåtarna mm!
maranello skrev:har jag missat det här kanske? men hur många kubik förbränningsrum har du?
mvh
dom är 64cc, men kanalerna är på tok för stora för min motor, men jag och jens har en lite teorier om det och man är ju nyfiken så jag ska då ialf testa!
ok. men hur får man fram kompressions förhållande o så. om man ska räkna ut på kolvar o stakar o slaglängder o allt sånt jag tycker det är en hel djungel med allt det där. vad ska du köra för laddtryck?
maranello skrev:ok. men hur får man fram kompressions förhållande o så. om man ska räkna ut på kolvar o stakar o slaglängder o allt sånt jag tycker det är en hel djungel med allt det där. vad ska du köra för laddtryck?
mvh
Kör man v8 så är det bara välja och vraka "nästan" står ofta specat vad det blir för compa beroende på vad man har för förbränningsrum. Ska man köra stroker så är det ju enklast att köpa ett kitt men det går ju även att köpa separat men då måste man ju ha koll på längder mm men det finns det tabeller för.
Laddtryck blir väll efter behov men jag tror aldrig att den kommer kännas direkt slö
jag har fått för mig att gammla v8:or inte vill varvas så mycket heller.
jag har ev. lite planer på att slänga ihop min mopar 318 med singel turbo. men det är mycket läsning som kvarstår
men det ser ju ut att gå framåt för dig iaf
mvh
Bygga på en 318 känns nästan som att ta en stor omväg till målet effekt ialf, finns ju inte överdrivet mycket speedparts till en sån.
Att dom inte vill varvas är nog en missuppfattning, har man bara rätt prylar och bygger en v8 för höga varv så är ju 9-10k varv inga problem men du kommer ju inte dit med en vanmotor
Skönt att buren sitter i nu ialf, var betydligt mera jobb än jag trodde. Men blev nog ganska bra för att vara den första man monterar! Gäller att tänka rätt när man notchar då man inte har några extrarör Jula notchen är då helt klart värd pengarna, synd bara att dom slutat med dom
Christian L skrev:
Bygga på en 318 känns nästan som att ta en stor omväg till målet effekt ialf, finns ju inte överdrivet mycket speedparts till en sån.
Det beror ju på var man letar...
Och med tanke på att det mesta är samma till 318-340-360 så är det inga större problem.