Mustang 65 351w turbo

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Nu är nästan buren klar föutom helsvetsning då, endast strävorna genom torpeden kvar!

Har även satt igen alla hål på instrumentbrädan förutom det till styrning av värmepaket, man når ändå inte fram :hihi:

Har även börjat sätta tilllbaka lite plåt, hjulhus och paneler framför hjulhusen är på plats! Tack worrsjö för för bockning och vallsning av plåtarna mm!
j björk
Forumsberoende
Inlägg: 6113
Blev medlem: tis aug 16, 2005 1:51 pm
Ort: Linköping

Inlägg av j björk »

Det verkar bli riktigt vettigt det här, men lite mer bilder vill vi se :thumbright:
Användarvisningsbild
maranello
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: mån sep 29, 2008 11:39 pm
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av maranello »

har jag missat det här kanske? men hur många kubik förbränningsrum har du?

mvh
/// JoNi Performance Parts

Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se

KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

maranello skrev:har jag missat det här kanske? men hur många kubik förbränningsrum har du?

mvh
dom är 64cc, men kanalerna är på tok för stora för min motor, men jag och jens har en lite teorier om det och man är ju nyfiken så jag ska då ialf testa!

http://www.racingheadservice.com/Inform ... _215cc.asp

Mvh
Senast redigerad av Christian L den sön jan 25, 2009 4:33 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

j björk skrev:Det verkar bli riktigt vettigt det här, men lite mer bilder vill vi se :thumbright:
Hehe tackar! Bilder kommer snart :thumbright:
Användarvisningsbild
maranello
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: mån sep 29, 2008 11:39 pm
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av maranello »

ok. men hur får man fram kompressions förhållande o så. om man ska räkna ut på kolvar o stakar o slaglängder o allt sånt :? jag tycker det är en hel djungel med allt det där. vad ska du köra för laddtryck?

mvh
/// JoNi Performance Parts

Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se

KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

maranello skrev:ok. men hur får man fram kompressions förhållande o så. om man ska räkna ut på kolvar o stakar o slaglängder o allt sånt :? jag tycker det är en hel djungel med allt det där. vad ska du köra för laddtryck?

mvh
Kör man v8 så är det bara välja och vraka "nästan" står ofta specat vad det blir för compa beroende på vad man har för förbränningsrum. Ska man köra stroker så är det ju enklast att köpa ett kitt men det går ju även att köpa separat men då måste man ju ha koll på längder mm men det finns det tabeller för.

Laddtryck blir väll efter behov men jag tror aldrig att den kommer kännas direkt slö :hihi:
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

29.5" Ost
:hihi:
Bild
Ostbågar
Bild
Bild
Bild
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
maranello
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: mån sep 29, 2008 11:39 pm
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av maranello »

hehe jo de e klart.

jag har fått för mig att gammla v8:or inte vill varvas så mycket heller.

jag har ev. lite planer på att slänga ihop min mopar 318 med singel turbo. men det är mycket läsning som kvarstår :wink:

men det ser ju ut att gå framåt för dig iaf :thumbright:

mvh
/// JoNi Performance Parts

Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se

KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

maranello skrev:hehe jo de e klart.

jag har fått för mig att gammla v8:or inte vill varvas så mycket heller.

jag har ev. lite planer på att slänga ihop min mopar 318 med singel turbo. men det är mycket läsning som kvarstår :wink:

men det ser ju ut att gå framåt för dig iaf :thumbright:

mvh
Bygga på en 318 känns nästan som att ta en stor omväg till målet effekt ialf, finns ju inte överdrivet mycket speedparts till en sån.

Att dom inte vill varvas är nog en missuppfattning, har man bara rätt prylar och bygger en v8 för höga varv så är ju 9-10k varv inga problem men du kommer ju inte dit med en vanmotor :hihi:
Användarvisningsbild
maranello
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: mån sep 29, 2008 11:39 pm
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av maranello »

jo kanske är det så.
valet hamnade där då jag har en sån liggandes som är delvis renoverad redan. men jag kanske får tänka om lite då :)

mvh
/// JoNi Performance Parts

Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se

KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
Christian L
Forumsberoende
Inlägg: 519
Blev medlem: tis sep 26, 2006 8:27 am
Ort: Piteå
Kontakt:

Inlägg av Christian L »

Skönt att buren sitter i nu ialf, var betydligt mera jobb än jag trodde. Men blev nog ganska bra för att vara den första man monterar! Gäller att tänka rätt när man notchar då man inte har några extrarör :hihi: Jula notchen är då helt klart värd pengarna, synd bara att dom slutat med dom :thumbdown:
Användarvisningsbild
Overdriver
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 99
Blev medlem: mån jan 16, 2006 1:36 pm
Ort: Halmstad

Inlägg av Overdriver »

Christian L skrev: Bygga på en 318 känns nästan som att ta en stor omväg till målet effekt ialf, finns ju inte överdrivet mycket speedparts till en sån.
Det beror ju på var man letar... :wink:
Och med tanke på att det mesta är samma till 318-340-360 så är det inga större problem.

Ballt projekt förressten!!! :thumbright:
Användarvisningsbild
maranello
För mycket laddtryck
Inlägg: 231
Blev medlem: mån sep 29, 2008 11:39 pm
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av maranello »

en 340 vore inga fel att ha o bygga på,men dem e ju lite svåra att få tag i också.

men christians 302:a vore ju inte heller fel :wink:

angående notchen, vet du vart man kan få tag i billiga sådana nu? såg ju att du köpte din på jula, synd att den försvann.

mvh
/// JoNi Performance Parts

Nu finns lite nya prylar i webshopen!
www.jnpp.se

KANON PRISER PÅ TURBOS och andra Speed parts.
Skriv svar