Det får vi ju lösaFred skrev:Mäktigt Gordon! Ser fram emot att få åka en sväng.

Den verkar faktiskt redan vara tät. Så det är ju skönt, men laddar men på lite så det blir lite vevhustryck så kanske det börjar läcka igen. Men vi får hålla tummarna på att det är tätt nu.Mattias skrev:Prova lite kemisk metall för att täta poren som läcker i tråget!
Den här bilen kan nog bli rätt spännande med effekt i även på låga laddtryck, dom har ju som lätt för att andas ut redan utan turbo.
Jag hoppas med att den blir stark på lägre laddtryck, det finns iaf potensial för mer än innan. Planer finns på att köra i bromsbänk framöver.
Det ska bli lite kul, för det har jag aldrig gjort innan.
Var i garaget till halv ett ungefär. Kopplade in hastighetsmätaren mot ena abs givaren och de andra två till Autronicets hastighetsingångar, men fick det inte att funka. Kör med ett Dual VR kort från JBPERF, men det verkar inte vilja som jag vill.
Sen provade jag att koppla in soppapumparna till en Volvo PWM box som ska styra fläkt egentligen, men det funkade inget bra.
Den verkade ha inbyggd mjukstart, så den vart jävligt seg i responsen. Sen kändes det som att pumparna inte gick på fullt även med maximerad styrsignal...
Så det får bli att dra ett extra relä istället som dras igång på högre last.