Sida 7 av 7

Postat: tor jul 30, 2009 11:53 am
av Sn@keSh!T Performance
ElfvinG skrev:
Sn@keSh!T Performance skrev:kul projekt du har. Du har gjort det jag har funderat på att göra till min 242 L 76a. Har funderingar på om jag ska slänga på turbo på b20in min.

Är det en tidig eller sen 76a du har? Själv har jag en sen. Likadan lack som din och allt :roll:
Ja släng på en turbo :)

Jag har faktiskt ingen aning och det är en sen eller tidig 76a :? men borde ju vara en sen om din är det och har samma färg
Det går att se om det är en tidig eller sen, Gummi listen på kofångarn är "hel" täckande på dem tidiga och ratten är "tunnare" eller hur man ska förklara det :P Turbo är aldrig fel, men inte på denna motorn, har ju bara gått 14000 mil:P därför ska jag köpa en uppborrad b20 :)

Postat: fre jul 31, 2009 2:11 pm
av ElfvinG
Sn@keSh!T Performance skrev:
ElfvinG skrev: Ja släng på en turbo :)

Jag har faktiskt ingen aning och det är en sen eller tidig 76a :? men borde ju vara en sen om din är det och har samma färg
Det går att se om det är en tidig eller sen, Gummi listen på kofångarn är "hel" täckande på dem tidiga och ratten är "tunnare" eller hur man ska förklara det :P Turbo är aldrig fel, men inte på denna motorn, har ju bara gått 14000 mil:P därför ska jag köpa en uppborrad b20 :)
Då är min en tidig modell.

Så tänkte jag också för min orginal motor har bara 17000mil så jag slängde i en annan motor istället.

Postat: fre jul 31, 2009 2:38 pm
av Sn@keSh!T Performance
Jag har hittat en b20 uppborrad till 2,1 l, bättre än att börja trimma motorn som sitter i nu, måste bara hitta en topp till den :)

Postat: sön aug 02, 2009 5:38 pm
av ElfvinG
Sn@keSh!T Performance skrev:Jag har hittat en b20 uppborrad till 2,1 l, bättre än att börja trimma motorn som sitter i nu, måste bara hitta en topp till den :)
okej :) jo det är ju synd att köra slut på en fin orginal motor som bara gått 14000mil

Postat: sön aug 02, 2009 5:54 pm
av ElfvinG
För någon dag sen så köpte jag slangar och en soppapump, så igår startade jag upp motorn för första gången :)

Gav lite gas och drog runt den några varv sen starta den direkt :) den var lite sur men sen så gick den fint, den varken spickade eller lät konstigt i motorn :)

Men den blå ryckte lite så jag tog av downpipen och där låg det lite olja :?

Men troligtvis så ska jag lyfta ur den motorn och köra med sugmotorn som jag håller på att rusta. För själva grejjen med att bygga turbomotorn var att jag vill prova om jag kunde få ihop en turbomotor och få den att funka riktigt osv. och det tycker jag att jag lyckades med så jag är nöjd med den :thumbright:

Postat: sön nov 22, 2009 4:23 pm
av ElfvinG
Har inte updatat på länge men nu är iallafall bilen lackad. Det blev orginal färgen, tycker det blev rättså bra. Så nu ska bilen få stå hela vintern så att lacken får härda riktigt så ska jag byta motor, sätta i servo och hänga på lister osv sen i vår.

Dåliga mobilbilder:

Bild

Bild

Postat: mån nov 23, 2009 11:14 am
av WTB
Hm hade du turbon o allt när den ryckte ell?

Postat: mån nov 23, 2009 5:36 pm
av ElfvinG
ja då satt turbon och allt där

Postat: ons nov 25, 2009 11:58 am
av WTB
inte bara turbon som trycker olja o är slut i tätningarna?

Postat: ons nov 25, 2009 7:29 pm
av ElfvinG
det sitter inga tätningar i en sån turbo, isåfall så är lagrena slut och de hoppas jag inte med troligtvis så är det väl så