Sida 7 av 7
Postat: sön jun 20, 2010 8:51 pm
av r.friborg
Jo som nämnts så blev det en 8á. Helt underbart.
8,97 sec
60 fot 1,27
200 m tid 5,67 har jag för mig
hastighet 402m 230 km/h
Jag återkommer med en mer detaljerad race rapport.
Postat: sön jun 20, 2010 9:10 pm
av j björk
Grattis

Postat: mån jun 21, 2010 5:23 am
av Kökarmicke
Fan va fint! grattis till åttan!
Postat: mån jun 21, 2010 9:29 am
av r.friborg
Tack så mycket grabbar.
Postat: mån jun 21, 2010 9:29 am
av r.friborg
Postat: mån jun 21, 2010 10:08 am
av r.friborg
Måste tillägga att vi fick den 7,50 taggad nu på Kjula också.
Postat: mån jun 21, 2010 11:14 am
av Jens Gustavsson
kul kul!!
intresant att höra race rapporten sen.
fick ni med nåra loggar på motorn?
Postat: mån jun 21, 2010 4:05 pm
av Daniel J #43
Grattis till 8:an, inte många som får allt att funka så bra så fort.
Tycker 230 låter lågt i sluthastighet, särskillt som ni körde 234 på nån 10,50 repa. Hade ni så mycket bättre grepp på 8,9 repan?
Postat: mån jun 21, 2010 4:55 pm
av r.friborg
Jens Gustavsson skrev:kul kul!!
intresant att höra race rapporten sen.
fick ni med nåra loggar på motorn?
Vi loggade en av dom 2 reporna.
Har dock bil datorn i verkstaden, men jag lägger upp loggen sen.
Postat: mån jun 21, 2010 4:57 pm
av r.friborg
Daniel J #43 skrev:Grattis till 8:an, inte många som får allt att funka så bra så fort.
Tycker 230 låter lågt i sluthastighet, särskillt som ni körde 234 på nån 10,50 repa. Hade ni så mycket bättre grepp på 8,9 repan?
Tack.
Vi håller med om att slutfarten är långsam vi vet dock inte rikitgt varför.
Fästet var sjukt bra.
Postat: mån jun 21, 2010 5:06 pm
av r.friborg
Race rapport Kjula
Vi åkte upp redan fredag kväll. Sjukt segt tog 6 timmar att köra.
Väl uppe så var det kanon vi grillade och snackade med abdra racers.
Lördagen
Vädret var fint redan på morgonen och vi styrde upp en chassi besiktning med Uffe så den blev 7,50 taggad.
Första repan körde vi runt halv 1. Innan dess så hade vi ställt om fyrlänken lite sedan hultsfred samt höjt däck trycket från 5 psi till 6 psi.
Denna repa resulterade i 9,007 1,28 i 60 fot och 230 km/h
Och vårt första hjul lyft.
Innan nästa repa så ställde vi dämpana bak något hårdare samt höjde däck trycket till 7 psi
Nu blev det 8,97 1,27 i 60 fot och 230 km/h
Hjullyft även nu.
Vi blev själa glada för det var inte riktigt väntat att åka en 8á redan.
Till nästa repa ställde vi ned det undre staget 1 snäpp för att försöka få bort hjul lyften
Nu fick vi tyvärr bekymer i burnoten då jag hörde att något inte stämde och Jon kände i bilen att det var något lurt.
Mycket riktigt när han stagat in och skulle trycka på gasen så bara smäller och baktänder den. Den går inte alls på varv, men kanon bra på tomgång.
Vi lyckades inte lösa det så vi körde inget på söndagen. Vi ska ta tag i problemet nu i veckan.
Vi ska framöver jobba på att justera bort hjul lyften och föhoppningsviss få den att fortsätta greppa hårt.
Till nästa race så ska vi bland annat byta bälte, byta lite bultar till batteri och fuelcell.
Och eventuellt sätta i lexan rutor runt om.
Mvh Robert
Postat: tis jun 29, 2010 8:12 pm
av micke999
kör ni på full effekt?tvivlade aldrig på att 8an skulle komma
vad väger bilen på linjen?