Projektrådar med information och bilder om olika byggen
8200rpm
För mycket laddtryck
Inlägg: 221 Blev medlem: fre mar 06, 2009 6:38 pm
Ort: Piteå
Inlägg
av 8200rpm » ons nov 11, 2009 9:08 pm
Tackar tackar.
Var ut en snabbis idag och punka upp hela översidan på höger sida.
En tråkig bild. kmr mera imorgon.
Kaxxen
Forumsberoende
Inlägg: 806 Blev medlem: sön aug 23, 2009 5:52 pm
Ort: Östersund/Offerdal
Inlägg
av Kaxxen » ons nov 11, 2009 11:30 pm
Brutal breddning
Jobba på!
8200rpm
För mycket laddtryck
Inlägg: 221 Blev medlem: fre mar 06, 2009 6:38 pm
Ort: Piteå
Inlägg
av 8200rpm » tor nov 12, 2009 9:52 pm
Toxic
För mycket laddtryck
Inlägg: 466 Blev medlem: sön okt 12, 2008 7:30 pm
Ort: Västerås
Inlägg
av Toxic » fre nov 13, 2009 10:22 am
Ville bara säga att denna tråd har vart en stor del i mitt val av bil till mitt nya projekt
Kommer ställa lite frågor och funderingar allt eftersom projektet fortlöper.
Mvh T
Vad händer nu ?
8200rpm
För mycket laddtryck
Inlägg: 221 Blev medlem: fre mar 06, 2009 6:38 pm
Ort: Piteå
Inlägg
av 8200rpm » fre nov 13, 2009 11:55 am
Kul att jag gett andra inspiration också
bara fråga på
Vad ska du bygga på för kaross ?
Toxic
För mycket laddtryck
Inlägg: 466 Blev medlem: sön okt 12, 2008 7:30 pm
Ort: Västerås
Inlägg
av Toxic » fre nov 13, 2009 11:57 am
En Kadett C - 74, finns tråd här på forumet
Mvh T
Vad händer nu ?
8200rpm
För mycket laddtryck
Inlägg: 221 Blev medlem: fre mar 06, 2009 6:38 pm
Ort: Piteå
Inlägg
av 8200rpm » fre nov 13, 2009 8:09 pm
Hade missat den tråden men kollade in den nu
Du verkar ju ha bra planer
Satsa på bmw axeln
Vars finns de skärmkanter att köpa till bakskärmarna ?
Toxic
För mycket laddtryck
Inlägg: 466 Blev medlem: sön okt 12, 2008 7:30 pm
Ort: Västerås
Inlägg
av Toxic » fre nov 13, 2009 9:24 pm
8200rpm skrev: Hade missat den tråden men kollade in den nu
Du verkar ju ha bra planer
Satsa på bmw axeln
Vars finns de skärmkanter att köpa till bakskärmarna ?
Menar du för breddning så rpg glasfiber tror jag dem hette.
Menar du vanliga så har mekonomen men det verkar va billigare till min än din på meko.
Mvh T
Vad händer nu ?
8200rpm
För mycket laddtryck
Inlägg: 221 Blev medlem: fre mar 06, 2009 6:38 pm
Ort: Piteå
Inlägg
av 8200rpm » lör nov 14, 2009 11:38 am
Toxic skrev:
Menar du för breddning så rpg glasfiber tror jag dem hette.
Menar du vanliga så har mekonomen men det verkar va billigare till min än din på meko.
Mvh T
Menade orginalskärmkanter till bak.
Fram ska jag gjuta egna i glasfiber har jag tänkt
G.Nauta
Forumsberoende
Inlägg: 835 Blev medlem: tis dec 25, 2007 1:59 pm
Ort: Linköping
Inlägg
av G.Nauta » lör nov 14, 2009 7:43 pm
Den blir enormt bred
Väldigt fränt !
när man ser den här börjar man tänka på Krb tradings volvo 340
"Good looking from a far, but far from good looking!"
sick
Lite mer laddtryck
Inlägg: 34 Blev medlem: sön feb 08, 2009 3:00 pm
Ort: karlsborg
Kontakt:
Inlägg
av sick » mån nov 23, 2009 11:41 am
snyggt breddad blir nog fet när den blir klar . jag har enventil kopa som skulle passa dig som handen i handsken .en jag har kvar från mitt förra bygge
har en 8v ventilkåpa
"aerodynamik är för folk som inte kan bygga motorer"
8200rpm
För mycket laddtryck
Inlägg: 221 Blev medlem: fre mar 06, 2009 6:38 pm
Ort: Piteå
Inlägg
av 8200rpm » mån nov 23, 2009 1:55 pm
Den var läcker, skulle bara varit plant oljelock när jag har rakställd motor, Hur mycket ska du ha för den ?
8200rpm
För mycket laddtryck
Inlägg: 221 Blev medlem: fre mar 06, 2009 6:38 pm
Ort: Piteå
Inlägg
av 8200rpm » mån nov 23, 2009 7:01 pm
Var ut en sväng i garaget idag, var ett tag sen jag var ut å skruva nu.
Kapade fjädrarna iaf. blev 2.5varv trodde jag skulle va tvungen å ta mera.
Tror de blir perfekt höjd när den sjunker ner lite av vikten som ska dit.
8200rpm
För mycket laddtryck
Inlägg: 221 Blev medlem: fre mar 06, 2009 6:38 pm
Ort: Piteå
Inlägg
av 8200rpm » tis nov 24, 2009 4:35 pm
8200rpm
För mycket laddtryck
Inlägg: 221 Blev medlem: fre mar 06, 2009 6:38 pm
Ort: Piteå
Inlägg
av 8200rpm » mån nov 30, 2009 11:46 pm
Gjort lite med framvagnen idag.
Har konstaterat att ha styrväxeln mot torpelväggen blir krångligt.
Så använder orginal styrväxeln som sitter på framsidan av balken sedan sätter jag höger fjäderben på vänster sida så det blir rätt mot styrväxeln.
Fick sån jävla brant vinkel på rattstången om jag hade styrväxeln mot torpedväggen.
Så nu blir de muskelservo
Bjuder på nån bild.
Växellådsbalken blir helt omgjord. skulle gjort en helt ny egentligen men kändes som jag redan lagt så mycket jobb på den.