Satt å gluttade lite å märkte att jag inte lagt ut nån bild på ett tag.
Så här ser den ser ut nu, dan före slutbesiktningen.
Många färger är det, får fixa det senare.
Senast redigerad av MB den sön apr 04, 2010 5:46 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Ja nu är zonken äntligen slutbesiktad och godkänd.
Det blev några punkter att åtgärda, men inga större saker.
Jag fick den godkänd för maximala 15kw/100kg, amazonen vägdes till 1060kg och med alla tillägg som förare, tank reservhjul mm blir det runt 1200 kg och får plocka ut runt 240 hk lagligt. Vet mer exakt när jag får papperen och får reda på totalvikten.
Nu är det bara bilprovningen kvar, ska bli intressant och se vad dom säger.
Nu är det nära, ska in och regbesikta`n på onsd 20/6. Ska bli intressant och se om den går igenom. Det som det kan bli nåt snack om är väl effekten men vi får väl se.
Håller på med karossen just nu och är snart klar, blir mattsvart till bes.
Har provat och skruva lite på s2 wasten men fick inte upp laddtrycket mer än till 0,6 Bar hur jag än vred.
Förmodligen är fjädern för klen, så får det bli en pysventil nu i sommar.
Jag fick pappren på reg.bes idag och den är nu officiellt godkänd för 170 kw
MB skrev:Har provat och skruva lite på s2 wasten men fick inte upp laddtrycket mer än till 0,6 Bar hur jag än vred.
Förmodligen är fjädern för klen, så får det bli en pysventil nu i sommar.
Jag fick pappren på reg.bes idag och den är nu officiellt godkänd för 170 kw
gör en provtryckning först så det inte är lekage nånstans
Gjorde en provtryckning och hittade en svetsläcka på plenumet som nu är fixat.
Jag har fortfarande läckage i spjällaxeln och jag tappar tryck genom wasten, det är inget fel på membranet utan den läcker via skaftet.
För att kolla igenom allt så plockade jag av grenröret, turbon och wasten för att kolla efter läckor, och det verkar vara en hel del där.
Det ser ut som om grenröret har slagit sig, för det är mer eller mindre avgasläcka på alla flänsar mot toppen. Hittade lite sprickor på wasten och har lämnat iväg den för svetsning, och har en liten läcka på flänsen mot turbon.
Jag vet inte om det går att värma och dra flänsarna rätt igen, eller om jag ska plana dom i en fräs.