Sida 7 av 11
Postat: tor okt 22, 2009 10:20 pm
av Amstaff
Postat: fre okt 23, 2009 12:01 am
av Herman
Blir nog nice det här, kul med en mk.III:a på forumet igen sedan Knotan sålde sin räser.
Postat: mån okt 26, 2009 1:26 am
av Amstaff
Nu j*vlar går det undan, 2 kvällars mek blev såhär.
Och nu är det mycket inplanerat, ska försöka köpa mig ett blästerskåp (om någon har o vill sälja till rätt kurs så skriv).
I övrigt så tänkte jag lämna bort motorhuven för blästring.
Alla småprylar blästrar jag själv eller ber någon fixa, allt detta ska poleras.
Motorn står på stativ och ska rivas, dubbelkolla lager etc så man kan utvärdera skicket, ev nya stakar & kolvar + lager.
Ska börja slipa ner motorrummet eftersom detta ska lackeras först, då hinner jag bygga klart där innan karossen lackeras.
Det jag nu efterlyser är en lackerare samt någon som är grym på motivlack till rätt kurs!
Bilder, ofcourse.
Innan avfettning
Efter avfettning
Provpassning
Borde gå att bygga insug på
Prylar som ska blästras & poleras

Tips på motivlackerare
Postat: mån okt 26, 2009 9:38 am
av Lyrre
Kolla med Paul på
http://www.paulsart.se/ han är inte allt för dyr och han gör grymma jobb! Sen är han väldigt lätt att ha å göra med! =)
Postat: ons okt 28, 2009 8:48 am
av Amstaff
Postat: ons okt 28, 2009 1:34 pm
av JonasW
Snyggt!

Postat: ons okt 28, 2009 3:08 pm
av mattias
Är det delbart insug på dom där motorerna original?
Och vilken grund har du använt för motor-rummet?
Postat: ons okt 28, 2009 7:49 pm
av suppra_mkIII
ja det är delbart.. Alldeles ypperligt när man ska göra eget

Postat: mån dec 07, 2009 1:25 am
av Amstaff
mattias skrev:Är det delbart insug på dom där motorerna original?
Och vilken grund har du använt för motor-rummet?
Mjeypp som det skrivits innan så är det delbart, nu ska jag bara hitta någon som kan bygga ett snyggt insug åt mig!
Använde en filler (minns inte namnet) för att fylla ut så mycket som möjligt, 3 lager och mellan slipade mellan varje lager.
Dock ska lackeraren ta över och de får göra resten av jobbet då jag inte har tid eller ork!
Postat: mån dec 07, 2009 3:01 am
av Linkan
Amstaff skrev:mattias skrev:Är det delbart insug på dom där motorerna original?
Och vilken grund har du använt för motor-rummet?
Mjeypp som det skrivits innan så är det delbart, nu ska jag bara hitta någon som kan bygga ett snyggt insug åt mig!
Använde en filler (minns inte namnet) för att fylla ut så mycket som möjligt, 3 lager och mellan slipade mellan varje lager.
Dock ska lackeraren ta över och de får göra resten av jobbet då jag inte har tid eller ork!
Tjenare Ranta ser juh riktigt bra ut och skönt att det händer saker
vem är det som lackar åt dig och så ? hur mycket får du betala isf , du kan pma om du inte vill skriva i tråden eller plinga du har väl mitt nummer ! har problem med min lackering som du vet är det svårt att hitta någon för vettig peng som kan hjälpa eller ta på sig
Postat: fre dec 11, 2009 2:17 am
av Amstaff
Valsa skärmar - Vem gör eller har verktyg att låna ut?
Supran ska bli bredare.
Om inte annat så breddar jag ut men då måste man ju kapa o jävlas

Postat: mån dec 14, 2009 12:23 am
av Amstaff
Postat: mån dec 14, 2009 9:17 am
av knotan
när föregående ägare körde ner den till mej i norrköping så kördes den utan avgasystem., plus att massa vakumslangar saknades, (spruckna tryckslangar.
så det va nått galet med lambdan med för den rök fruktansvärt svart när den kördes.
plus att det verkade som om ventiltätningarna inte va i rätt skick heller då den blårök vid varje kallstart. (kan även vart turbon)
så den har nog helt enkelt sotat igen tack vare en kombo av dem sakerna...
så bara du får iordning på korrekt bränsleblandning och fixxar så den inte suger i sej massa olja . så ska det nog inte vara nått mer att oroa sej över
Postat: mån dec 14, 2009 10:47 am
av Amstaff
knotan skrev:när föregående ägare körde ner den till mej i norrköping så kördes den utan avgasystem., plus att massa vakumslangar saknades, (spruckna tryckslangar.
så det va nått galet med lambdan med för den rök fruktansvärt svart när den kördes.
plus att det verkade som om ventiltätningarna inte va i rätt skick heller då den blårök vid varje kallstart. (kan även vart turbon)
så den har nog helt enkelt sotat igen tack vare en kombo av dem sakerna...
så bara du får iordning på korrekt bränsleblandning och fixxar så den inte suger i sej massa olja . så ska det nog inte vara nått mer att oroa sej över
Den har då gått helt OK efter att jag hämtade den, dagen efter fixade vi lambdan + vacuumslangarna och den har knappt rökt sen dess, möjligtvis lite blått vid starterna men turbon är ju helt slut
Tänkte iofs inte så långt att förra ägaren körde med bilen i det skicket men det slog mig nu när du skrev det! Och sådana avlagringar försvinner väl inte av sig själv heller..
Postat: mån dec 14, 2009 2:41 pm
av knotan
tar rätt lång tid innan det släpper om det väl satt sej om inte annat.
är ju typ 17 mil från stockholm til mej så 30+ har han ju garanterat kört.