Mkiv skrev:Det var trångt som fan att få in en AN8 retur, blev att slipa ur lite överallt!
Insuget är monterat för sista gången den här sommaren, hoppas jag......
Kommer blir lite smidigare att komma åt att byta oljefiltret nu för tiden
Blev ju ganska tajt det här hehe, men det ser ju bra ut. Synd inte kompressorkåpan har hunnit blivit polerad än.
Supra mkiv Bromsad till 1045rwhp
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
MKIV skrev:Ett stycke packning mellan grenrör och turbo. Den kommer aldrig behöva bytas igen och så är den gjord i inconell
Avgashuset sitter på plats, så blev avgastempgivaren satt så den mäter upp tempen på cylinder 4,5 och 6
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- lord_nordkvist
- Forumsberoende
- Inlägg: 581
- Blev medlem: mån mar 10, 2008 4:44 pm
- Ort: Lit/Jämtland
Joo visst, men 0.9 är grundtryck och de lär det köras på vardagligt så de behövs ju lite då för att reglera. Sen är det jävligt med plats att svetsa ihop wastegate rören till 1 ocksålord_nordkvist skrev:tänkte på att ni ska ladda så mycke så att det knappast lär öppna wg:s så ofta.. så de hade kunna räckt med en 60mm rent av

Uppdaterats lite dåligt märker jag
Har kommit kammar, soppa grejer och lite annat.. Så är ju bilen uppstartad också, med en gammal map som tändningen låg lite så där på.. 

http://www.youtube.com/watch?v=UNKIxFUUZZc



http://www.youtube.com/watch?v=UNKIxFUUZZc
- lord_nordkvist
- Forumsberoende
- Inlägg: 581
- Blev medlem: mån mar 10, 2008 4:44 pm
- Ort: Lit/Jämtland
lord_nordkvist skrev:låter kanon.. fungerar fint? inga läckage å annat dumt som stör?
blir det att satsa flat-out på mappning nu å nå målet eller?
De va bara en olje slang som läckte annars funkar de fint.Väntar bara på kardan så man kan ut o mappa med E85.Sen ska de laddas 3 bar bänken
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Jävuslkt tjurig att starta, gick igång ganska lätt första gången. Tänkte ändra kallstarten då men glömde bort det, är ju inte så jätte lätt att få till en jämn fin lambda och tomgång med 1680cc spridare. Låg man på 17-18 i AFR och tryckte minus en gång så hamna man på 11-12AFR, skvätta i lite E85 så blir det nog lite lättare hehelord_nordkvist skrev:låter kanon.. fungerar fint? inga läckage å annat dumt som stör?
blir det att satsa flat-out på mappning nu å nå målet eller?

-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
Nä vart ingen bromsning tyvärr.De där med huven kunde man ju ha varit utanTurbokoftan skrev:Blev det någon bromsning för dig? Läste på zatzy, trist med huven

1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Alltid på trycket
- Inlägg: 1220
- Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
- Ort: Örnsköldsvik
- lord_nordkvist
- Forumsberoende
- Inlägg: 581
- Blev medlem: mån mar 10, 2008 4:44 pm
- Ort: Lit/Jämtland
MKIV skrev:Första turen hadde ju kunnat börja bättre.5min körande sen kom pappa batong o tog mig1500kr i böter.
RWHP skrev:Inga super bilder direkt men så här ser den ut när allt sitter på plats iallafall![]()
MKIV skrev:De kunnde ju ha börjat bättre![]()
Huven flög upp o pangade tak,huv,ruta o lackskador på skärmar.
Pratade me toyota i dag o dom tittade på bilen och sa att taket måste bytas.
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;