Supra mkiv Bromsad till 1045rwhp

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm

Inlägg av mkiv »

Mkiv skrev:Det var trångt som fan att få in en AN8 retur, blev att slipa ur lite överallt!
Bild

Insuget är monterat för sista gången den här sommaren, hoppas jag......
Bild

Kommer blir lite smidigare att komma åt att byta oljefiltret nu för tiden :)
Bild

Blev ju ganska tajt det här hehe, men det ser ju bra ut. Synd inte kompressorkåpan har hunnit blivit polerad än.
Bild

Bild
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm

Inlägg av mkiv »

MKIV skrev:Ett stycke packning mellan grenrör och turbo. Den kommer aldrig behöva bytas igen och så är den gjord i inconell :)
Bild

Avgashuset sitter på plats, så blev avgastempgivaren satt så den mäter upp tempen på cylinder 4,5 och 6
Bild
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
RWHP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: lör okt 10, 2009 5:22 pm
Ort: Stockholm

Inlägg av RWHP »

lord_nordkvist skrev:blir en mysig bil dedära.. hoppas den sjunger fint till sommarn :thumbright:
de va mycket wg flås i den där för att köra på så högt laddtryck :wink:
Är twinscroll kollektor så det behövs för att styra som man vill :) En 44a till cylinder 1-3 och en 44a till 4-6.
Användarvisningsbild
lord_nordkvist
Forumsberoende
Inlägg: 581
Blev medlem: mån mar 10, 2008 4:44 pm
Ort: Lit/Jämtland

Inlägg av lord_nordkvist »

tänkte på att ni ska ladda så mycke så att det knappast lär öppna wg:s så ofta.. så de hade kunna räckt med en 60mm rent av :wink:
Användarvisningsbild
RWHP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: lör okt 10, 2009 5:22 pm
Ort: Stockholm

Inlägg av RWHP »

lord_nordkvist skrev:tänkte på att ni ska ladda så mycke så att det knappast lär öppna wg:s så ofta.. så de hade kunna räckt med en 60mm rent av :wink:
Joo visst, men 0.9 är grundtryck och de lär det köras på vardagligt så de behövs ju lite då för att reglera. Sen är det jävligt med plats att svetsa ihop wastegate rören till 1 också ;)
Användarvisningsbild
RWHP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: lör okt 10, 2009 5:22 pm
Ort: Stockholm

Inlägg av RWHP »

Uppdaterats lite dåligt märker jag ;) Har kommit kammar, soppa grejer och lite annat.. Så är ju bilen uppstartad också, med en gammal map som tändningen låg lite så där på.. ;)

Bild

http://www.youtube.com/watch?v=UNKIxFUUZZc
Användarvisningsbild
lord_nordkvist
Forumsberoende
Inlägg: 581
Blev medlem: mån mar 10, 2008 4:44 pm
Ort: Lit/Jämtland

Inlägg av lord_nordkvist »

låter kanon.. fungerar fint? inga läckage å annat dumt som stör?
blir det att satsa flat-out på mappning nu å nå målet eller? :thumbright:
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm

Inlägg av mkiv »

lord_nordkvist skrev:låter kanon.. fungerar fint? inga läckage å annat dumt som stör?
blir det att satsa flat-out på mappning nu å nå målet eller? :thumbright:

De va bara en olje slang som läckte annars funkar de fint.Väntar bara på kardan så man kan ut o mappa med E85.Sen ska de laddas 3 bar bänken
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
RWHP
För mycket laddtryck
Inlägg: 401
Blev medlem: lör okt 10, 2009 5:22 pm
Ort: Stockholm

Inlägg av RWHP »

lord_nordkvist skrev:låter kanon.. fungerar fint? inga läckage å annat dumt som stör?
blir det att satsa flat-out på mappning nu å nå målet eller? :thumbright:
Jävuslkt tjurig att starta, gick igång ganska lätt första gången. Tänkte ändra kallstarten då men glömde bort det, är ju inte så jätte lätt att få till en jämn fin lambda och tomgång med 1680cc spridare. Låg man på 17-18 i AFR och tryckte minus en gång så hamna man på 11-12AFR, skvätta i lite E85 så blir det nog lite lättare hehe :)
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Blev det någon bromsning för dig? Läste på zatzy, trist med huven :?
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm

Inlägg av mkiv »

Turbokoftan skrev:Blev det någon bromsning för dig? Läste på zatzy, trist med huven :?
Nä vart ingen bromsning tyvärr.De där med huven kunde man ju ha varit utan :(
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbokoftan
Alltid på trycket
Inlägg: 1220
Blev medlem: tor nov 03, 2005 1:21 pm
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Turbokoftan »

Okok. Ja riktigt trist, hoppas inte de övriga skadorna blev allt för stora.
Användarvisningsbild
lord_nordkvist
Forumsberoende
Inlägg: 581
Blev medlem: mån mar 10, 2008 4:44 pm
Ort: Lit/Jämtland

Inlägg av lord_nordkvist »

hur gicke me huven? hörde den antog en annan form?
dags för riktigt huvlås här kanske :hihi:

hur funkar maskin i övrigt då?
MGP
Forumsberoende
Inlägg: 502
Blev medlem: tis mar 16, 2010 7:00 pm

Inlägg av MGP »

tjena

vi bromsade polarens supra for 1månad sen, d är en twin turbo då,

den gav, 700hk vid hjulen på 1.5bar och 98okt bensin och
1000.6hk och 1046nm på hjulen vid 2.5bar och racefule, dock bara mappad tils 7000rpm, ska mappa vidare tils 9000rpm, men 1000whp racker nu heheheh


lykka til :)
mkiv
För mycket laddtryck
Inlägg: 126
Blev medlem: tor jun 04, 2009 12:28 pm

Inlägg av mkiv »

MKIV skrev:Första turen hadde ju kunnat börja bättre.5min körande sen kom pappa batong o tog mig :evil: 1500kr i böter.
Bild
RWHP skrev:Inga super bilder direkt men så här ser den ut när allt sitter på plats iallafall :)

Bild

Bild

Bild
MKIV skrev:De kunnde ju ha börjat bättre :cry:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Huven flög upp o pangade tak,huv,ruta o lackskador på skärmar.
Pratade me toyota i dag o dom tittade på bilen och sa att taket måste bytas.
1045RWHP Sommaren 2012:)
http://www.jamtrok.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar