Foffes volvon Taksänkta
Har suttit samman alla skarvar och stumsvetsat framdelen..
detta innebär ungefär helsvetsat men med plåten jämnslipad (ingen svetssträng kvar) vilket gör plåten klenare än original så efter att alla delar suttits samman så skall plåten svetsas ännu en gång med mer effekt på svetsen. Men detta spar jag tills allt e sammansatt så taket inte ska slå sej så jevligt

detta innebär ungefär helsvetsat men med plåten jämnslipad (ingen svetssträng kvar) vilket gör plåten klenare än original så efter att alla delar suttits samman så skall plåten svetsas ännu en gång med mer effekt på svetsen. Men detta spar jag tills allt e sammansatt så taket inte ska slå sej så jevligt


Ja du kanske känner igen den från sitt första utförande. Den e ju köpt i ö-vik så. Även reservdelsbilen som fått taket avkapat för å använda vid skarvningen är från ö-vik
Stöter du på gammla ägarn något kan du ju berätta om volvons nya öderebell82
Mäh, den där 142:an känner jag igen!
Senast redigerad av Foffe den fre jul 13, 2007 11:10 am, redigerad totalt 1 gånger.

- Johan Posth
- Forumsberoende
- Inlägg: 710
- Blev medlem: ons okt 26, 2005 9:33 pm
- Ort: Laxå
Ja jag har även sett den där liknande polisbilen av den äldre karossen.
Sorgligt om något för mej då jag var ensammen om denna när jag skaffa den
Hadde helst fått fortsäta om att vara ensammen om den men men så är det här i världen .. 2 exemplar får man vell leva med då
(pst min e -95a med digitala hastighetsmätarn å utan fenderskirts normala backspeglar etc etc)

Sorgligt om något för mej då jag var ensammen om denna när jag skaffa den

Hadde helst fått fortsäta om att vara ensammen om den men men så är det här i världen .. 2 exemplar får man vell leva med då

(pst min e -95a med digitala hastighetsmätarn å utan fenderskirts normala backspeglar etc etc)


- Thunderbolt
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 278
- Blev medlem: tor maj 17, 2007 11:07 am
- Ort: Klippan
hehe ja nog vare fördommar alltid. Sorry
Jao det vart som sagt var en hel del rost innan ja fått bort allt. Eller allt har jag inte fått bort men har bara halva innergolvet kvar å byta nu iaf
i övrigt ska de mesta annat va bytt.
Kan dock inte klaga på bilen i övrigt! bortsett från det kärvande oket som än idag spökar så har den gått problemfritt ! Hadde den hela vintern utan motorvärmare å aldrig bytt olja. Kört längre sträckor utan kylvatten osv å den bara rullar på!
Jao det vart som sagt var en hel del rost innan ja fått bort allt. Eller allt har jag inte fått bort men har bara halva innergolvet kvar å byta nu iaf

Kan dock inte klaga på bilen i övrigt! bortsett från det kärvande oket som än idag spökar så har den gått problemfritt ! Hadde den hela vintern utan motorvärmare å aldrig bytt olja. Kört längre sträckor utan kylvatten osv å den bara rullar på!

Var iväg å köpte mej en 745TIC igår för å få en motor å växellåda att lämpa över till den taksänkta volvon. Men jag ser ett litet problem
bilen har enligt registreringshandlingarna 184 hk å gränsen för volvo 140 var vell 182 hk
Finns det någon likhet med denna motor å nån annan så ja kan hänvisa till att det är en klenare typ av volvo turbo ? eller släpper dom att det är nån hästkraft för mycket

bilen har enligt registreringshandlingarna 184 hk å gränsen för volvo 140 var vell 182 hk

Finns det någon likhet med denna motor å nån annan så ja kan hänvisa till att det är en klenare typ av volvo turbo ? eller släpper dom att det är nån hästkraft för mycket


