Sida 7 av 9

Postat: tis jul 10, 2007 8:28 pm
av Driddler
Ok, Hur har du kommit över den? Eller har du byggt den själv?

Postat: tis jul 10, 2007 8:31 pm
av Foffe
Menar du polisbilen ?
Den köpte jag av odenplans-specialbilsuthyrning. Nej den är "Äkta" gick ur tjänst i slutet av 2001 i new york. Gick som på motorvägen i queens.

Postat: ons jul 11, 2007 1:11 pm
av Foffe
Nu e de mesta ihop-punktat utom mittenplåten där fram

Bild

Postat: tor jul 12, 2007 7:26 pm
av Foffe
Har suttit samman alla skarvar och stumsvetsat framdelen..
detta innebär ungefär helsvetsat men med plåten jämnslipad (ingen svetssträng kvar) vilket gör plåten klenare än original så efter att alla delar suttits samman så skall plåten svetsas ännu en gång med mer effekt på svetsen. Men detta spar jag tills allt e sammansatt så taket inte ska slå sej så jevligt

Bild

Postat: tor jul 12, 2007 10:15 pm
av rebell82
Mäh, den där 142:an känner jag igen! :thumbright:

Postat: fre jul 13, 2007 10:53 am
av Foffe
Ja du kanske känner igen den från sitt första utförande. Den e ju köpt i ö-vik så. Även reservdelsbilen som fått taket avkapat för å använda vid skarvningen är från ö-vik
rebell82

Mäh, den där 142:an känner jag igen!
Stöter du på gammla ägarn något kan du ju berätta om volvons nya öde

Postat: fre jul 13, 2007 10:59 am
av Johan Posth
Glider runt en likadan polisbil här i Laxå emellanåt, trodde först att de va den du hade köpt. Ser lite fränt ut faktiskt. Går de göra sådana dära tuffa amerikanska däcktjutande powerslides me den dära likabra som de går på film? :P :lol:

Postat: fre jul 13, 2007 11:08 am
av Foffe
Ja jag har även sett den där liknande polisbilen av den äldre karossen.
Sorgligt om något för mej då jag var ensammen om denna när jag skaffa den :doh:
Hadde helst fått fortsäta om att vara ensammen om den men men så är det här i världen .. 2 exemplar får man vell leva med då :)

(pst min e -95a med digitala hastighetsmätarn å utan fenderskirts normala backspeglar etc etc)
Bild

Postat: fre jul 13, 2007 11:15 am
av Thunderbolt
Det ä riktigt tufft med polisbilar! (förutom när polisen kör med dem, då är de obehagliga :hihi:)

Postat: fre jul 13, 2007 11:26 am
av rebell82
Det är jag som är gamla ägaren... :wink:

Postat: fre jul 13, 2007 12:48 pm
av Foffe
Jahaa fördomsfulla jag trodde inte att du var en nissan-raggare :P
så ja gissa bara att du kände han som ägde volvon innan mej

Postat: fre jul 13, 2007 4:04 pm
av rebell82
Fördomar, fördomar... :D Kul att du orkat rädda den från rostdöden så den får leva vidare iaf! Ångrar lite att jag inte fixade iordning den själv, men man hinner inte med allt. :(

Postat: fre jul 13, 2007 4:41 pm
av Foffe
hehe ja nog vare fördommar alltid. Sorry
Jao det vart som sagt var en hel del rost innan ja fått bort allt. Eller allt har jag inte fått bort men har bara halva innergolvet kvar å byta nu iaf :? i övrigt ska de mesta annat va bytt.
Kan dock inte klaga på bilen i övrigt! bortsett från det kärvande oket som än idag spökar så har den gått problemfritt ! Hadde den hela vintern utan motorvärmare å aldrig bytt olja. Kört längre sträckor utan kylvatten osv å den bara rullar på!

Postat: sön jul 15, 2007 1:13 pm
av Foffe
Var iväg å köpte mej en 745TIC igår för å få en motor å växellåda att lämpa över till den taksänkta volvon. Men jag ser ett litet problem
bilen har enligt registreringshandlingarna 184 hk å gränsen för volvo 140 var vell 182 hk :doh:

Finns det någon likhet med denna motor å nån annan så ja kan hänvisa till att det är en klenare typ av volvo turbo ? eller släpper dom att det är nån hästkraft för mycket :roll:

Bild

Postat: sön jul 15, 2007 6:27 pm
av Rogge
plocka bort Ic o kör rullande ladsväg med nerställt laddtryck o få bevis på typ 160-170 hästar.. borde ju inte va några problem då. (om inte vridet blir för högt iofs)