Richard skrev:Vad hände egentligen i banslut på andra repan ?
Var det brand eller "bara" lite oljesöl på varma grejer ?
Det kallas olja på rött grenrör .
O-ringen på oljefiltret gick sönder för 3e gången i år så de spolade ju riktigt fint på grenröret som sagt. men som sagt SHIT HAPPENS.
lite nya saker inhandlade. ny 4 pucks lamell, 30 raders oljekylare samt en oljefilter förflyttare så inte oringen på filtret far hela tiden av värmen från grenröre.
vad har du för avgasvärden? man kan ju prova och ha tur men du åker nog på en omtypning och det kan bli jobbigt att trassla sig ur med intyg från volvo mm??
nu var bilen besiktad. jag fick endast 3st 2or på co tomgång för hög, avgasupphängning, hastighets mätaren. Så jag klara mig fint som fan. inte så dumt å besikta med nästan 500hk
fegade lite tog aldrig 4an på burnouten i arjeplog men här är då en länk till en mobilfilm. http://www.youtube.com/watch?v=4MvIYbpkavc" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmmm lite ångest hur man ska göra i vinter om man ska fortsätta bygga i 740in eller om man ska bygga i någon äldre tuffare bil tex amazon eller pv eller nåt . Någon som vet hur jäkla bykigt de är å regga en 740 med bur å annan bakvagn osv?
Ska Amazonen reggas får du välja tre/fyrlink. Tänk också på att kolla dimensionering/konstruktion av bakvagnen, buren etc. mot SFROs bygghandbok i så fall. Det är lätt att bygga bort sig så bilen inte går att gatregga om man tittar för mycket på rena dragracingbilar...
/Gustaf