Sida 7 av 7

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Postat: tor jan 09, 2014 7:44 pm
av thedriftking
cool rodd, till salu? :)

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Postat: tor jan 09, 2014 8:16 pm
av thojo
Kanske det.

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Postat: sön jan 19, 2014 10:13 pm
av thojo
Tillverkade ett nytt generatorfäste och bytte till vanliga remskivor så blir det bättre plats. Bytte även vattenpump så den går åt rätt håll. Bild
Bild

S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Postat: sön jan 19, 2014 10:14 pm
av thojo
.

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Postat: fre mar 14, 2014 10:56 am
av thojo
Har fått lite mer gjort i garaget. Fick flytta generatorn igen då remmen missade vattenpumpen med flera cm då servopumpen kom på plats. Interkollern är fastskruvad och flaket avlyft så att tank mm kan monteras tillbaks.
Bild
Bild
Bild
Bild

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Postat: fre mar 14, 2014 4:22 pm
av johanF
Hur har du tänkt å trigga sprutet?
Mvh Johan


Skickas från min iPad via Tapatalk

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Postat: tis mar 18, 2014 7:34 pm
av thojo
Använder originalfördelaren något modifierat, skall finnas en bild på det tidigare i tråden. Körde en sommar med originalmotorn och MS och det fungerade perfekt.

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Postat: tis mar 18, 2014 7:39 pm
av thojo
BildBild
Labbar lite med rördragningen från turbon. Dyker upp mer rör och slang i veckan. Ni som kört med TPI och turbo hur har ni gjort vid övergången till spjällhuset? Har en reducering från 4"-3" nu och det känns som om det kan vara svårt att få bra passform mot huset.

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Postat: ons mar 19, 2014 8:27 am
av johanF
Ja kunde inte se bildera på hur du kopplat fördelaren du har inte lust å lägga upp dom igen?
Mvh Johan.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Postat: ons mar 19, 2014 10:08 am
av thojo
Hittar dom inte heller, bifogar ny här. Tog bara bort alla komponenter i fördelaren och lödde på kablar från spolen till stiften på ena kontakten. Den andra kontakten används inte längre.
Bild

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Postat: ons mar 19, 2014 10:38 am
av Jonathan_
thojo skrev: Ni som kört med TPI och turbo hur har ni gjort vid övergången till spjällhuset? Har en reducering från 4"-3" nu och det känns som om det kan vara svårt att få bra passform mot huset.
Kul att det går framåt! :thumbright:

Menar du övergången till "ovalen" sas?
Här ser du lite hur dom med 740n gjorde, tydligen läckte det lite innan där. http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... 5&start=30

Om man kan skruva bort den ovala anslutningen så kan man ju antingen modda den och svetsa på en kona så den får ett runt inlopp. Eller göra en ny anslutning, en rörstos på en platta som är skruvad i insuget.

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Postat: ons mar 19, 2014 10:53 am
av thojo
Precis så, varit inne på att göra en tillplattad anslutning i plåt istället. Borde ju gå att platta till en röbit på 4".

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Postat: ons mar 19, 2014 12:40 pm
av Jonathan_
Här finns det en formgjuten siliconslang som borde passa bra. http://fcrcmachine.com/i-16019614-samco ... -l-98.html

Jag tänkte att man kunde göra ungefär en sådan, fast i aluminium och sedan svetsa fast den i spjällhuset. Det finns ju dock vissa risker att svetsa i ett spjällhus, så man borde nog undvika det.

Re: S10 med V8, Turbo och Megasquirt

Postat: ons mar 19, 2014 1:11 pm
av thojo
Precis vad jag letat efter, tack.