astro skrev:Tjenare stiligt bygge,kommer du på blackrace i umeå nu på söndag?
hinner inte färdig ställa den som jag vill har varit tvungen å jobba 16-18timmars dagar på jobbet i veckan oxå....så det blir en annan veteranare ner till umeå
lite bilder från förr förra helgen tror jag... Anders_w samt Bjarne var på besök å knappra lite, åkte lite, diskutera lite.
Har bredbandslamdan i umeå nu så när den kommer tillbaka blir det mera tester. Ska dessutom montera 040 pumpen som jag köpte. vet inte om orginal 940 pumpen börjar bli lite för klen när det skjuter på lite ladd...
Å självklart så lyyyyser murphy med sin närvaro... tappa ner en huvsprint i hålet för vevaxelgivaren så nu ligger den i växellådan/tryckplattan/lamellen hoppas den ramlar ut om jag borrar ett hål i växellådan undertill å kör in en magnet.
Var ute å lufta lite idag...sköt iväg mitt wg utblås
dock hade jag ingen dator att justera med så det fick vara som det var.
har monterat BB-lamdan nu...funkar fint. monterat dubbla soppa pumpar för undvika att den skulle få förlite soppa/tryck vid nåt tillfälle.
dock så vill den på snåla på högre varv/laddtryck ( avgastemp på va 950C) så jag vill inte pressa den något innan jag fått koll på något sätt.
borde väl ligga kring 850C vid fullgas på en inställd bil för att inte gå för varm?
Hur mäter du avgastemp? Vilken typ av givare och vart är den placerad?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
har gjort enligt jens gustavssons ritning, dvs 3cm från toppen 3mm instick i grenröret givaren e köpt av jens oxå. och en clas ohlson mätare för k-givare