Sida 7 av 9

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Postat: ons jun 06, 2012 10:29 am
av JohanK
Det är inte nåt knas med vakumasnslutningen från insug till BTR?

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Postat: ons jun 06, 2012 11:09 am
av nicke b
regulatorn är inte för förgasarmotorer?

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Postat: ons jun 06, 2012 4:00 pm
av Erlandsson
Tycker också det verkar som nått vakum knas, så inte btr känner av tryckökningen i insuget.

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Postat: ons jun 06, 2012 6:10 pm
av carfreak
Turbolover82 skrev:
Toffe skrev:vad är det för nå mer komponenter i soppa systemet? btr,slangar mm mm mm
Steve skrev:Kollat b-tryck under körning?
12mm hydralrör under, an8 slang tryck, an6 slang retur, nuke btr, nuke rail. bagaget är de vanlig 10mm slang men där provade vi byta ut hela systemet mot ett vi vet funkar med 044 pumpar fast med samma resultat.

Kollade loggar nu o om jag ser rätt så sjuknker trycket 1bar i ställer för att öka 1bar?
Systemet funkar ju när man flödar de
Kan man lägga upp en logg om nån som är duktig på sånt vill kolla?

Har du kollat spänningen till pumparna vid fullast ? Kan ju vara så att spänningen dippar och således har du inte lika mycket flöde i systemet..

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Postat: ons jun 06, 2012 9:35 pm
av Turbolover82
carfreak skrev:Har du kollat spänningen till pumparna vid fullast ? Kan ju vara så att spänningen dippar och således har du inte lika mycket flöde i systemet
JohanK skrev:Det är inte nåt knas med vakumasnslutningen från insug till BTR?
Erlandsson skrev:Tycker också det verkar som nått vakum knas, så inte btr känner av tryckökningen i insuget.
nicke b skrev:regulatorn är inte för förgasarmotorer?
Vakum knas har ja me velat ha de till men de finns tyvär inget knas där.

Nix ingen förgasar btr

Kolla spänningen på last är ju helt klart en plan :thumbright: Återkommer med resultat.

Eller ja först måste ja jaga reda på en ny låda :doh:

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Postat: tor jun 07, 2012 8:00 am
av Toffe
hus många pumpar har du? hur mycket kör du på samma relä, sett vissa kör samma relä till spriddare,tändning och 3st 044! uppåt en 80amp på ett relä som har en 1,5k matning! nu säger ja inte det är så nu då du verkar noga. men allt förmånga fuskar med elen i bilarna!

du har pm föresten=)

Volvo 940 2JZ-GTE

Postat: tor jun 07, 2012 8:38 am
av MrWressmark
Det är inte så enkelt att membranet i btr e kass?


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?peidkr" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Postat: tor jun 07, 2012 9:28 am
av JohanK
Han hade ju testat trycksätta btr med pumparna byglade

Volvo 940 2JZ-GTE

Postat: tor jun 07, 2012 9:51 am
av MrWressmark
Ja men btr kompenserar ju ente när den går upp i ladd


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?5qkyhj" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Postat: tor jun 07, 2012 10:11 am
av JohanK
Quote: Turbolover82: "Jag började flödestesta och de gjorde jag på returen bak vid tanken, dels skruva upp trycket på BTRn och dels pysa upp de externt"

Volvo 940 2JZ-GTE

Postat: tor jun 07, 2012 10:49 am
av MrWressmark
Sorry


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?qkrtph" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Postat: tor jun 07, 2012 4:32 pm
av Turbolover82
Toffe skrev:hus många pumpar har du? hur mycket kör du på samma relä, sett vissa kör samma relä till spriddare,tändning och 3st 044! uppåt en 80amp på ett relä som har en 1,5k matning! nu säger ja inte det är så nu då du verkar noga. men allt förmånga fuskar med elen i bilarna!

du har pm föresten=)
De är Vems egna härva/relä, allt har egna relän
2st pumpar till ett relä 30amp har ja för mig.
Håller nu på o bygger om de och drar 35mm2 från batt till bagaget o sätter två relän där bak istället så ska de inte kunna fela nått där sen
Kan tyvär inte testa än bara då ja kastade ur motor o låda i går.
Började dela lådan o de trillade ur en kula och en bultskalle som ser ut o komma från en gaffel, så de finns hopp där i alla fall.
Men letar ändå efter en anan låda men dom växer ju inte på träd direkt dom här lådorna :thumbdown:

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Postat: tor jun 07, 2012 4:37 pm
av Turbolover82
MrWressmark skrev:Det är inte så enkelt att membranet i btr e kass?


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?peidkr" onclick="window.open(this.href);return false;
Har även delat den för o kolla jusst detta med de är helt.
Men har hörttalas om att fjädern blivit utmattad i dessa nuke btr, ska testa med en anan btr bara för att kunna stryka den från listan.

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Postat: tor jun 07, 2012 5:56 pm
av ogge
kolla vemshärvan.
jag har inte mina pumpar genom den utan jag har ett löst 100A relä till 2st bosch 044or och bara signal från vemset för att styra pumparna.
har även 2st 4 eller 6 kvadrat kablar till pumparna

Re: Volvo 940 2JZ-GTE

Postat: tor jun 07, 2012 6:08 pm
av Turbolover82
ogge skrev:kolla vemshärvan.
jag har inte mina pumpar genom den utan jag har ett löst 100A relä till 2st bosch 044or och bara signal från vemset för att styra pumparna.
har även 2st 4 eller 6 kvadrat kablar till pumparna
Yes håller på o göra typ samma nu
35mm2 batt till bagage,2st relä, 4mm2 till varje pump,vems härvan tillslag.