Boströms dragracing-Amazon 9,38 229 (Dyno mellan dagarna)
- Tommy Luhr
- Forumsberoende
- Inlägg: 5537
- Blev medlem: lör dec 11, 2004 8:23 pm
- Ort: Arvika
- Kontakt:
kört med ohärdad folkracekam i en b230 8v.. gick inget bra...
körde kanske 200-400mil sen syndes det på nockarna att det tagit lite på dom..
12,3-290-112 tror jag värdena var på den..
körde med ganska vassa fjädrar med då iofs..
Tror det var en månen kam, måste säga att det var en enorm skillnad med den och en vanlig k-kam..
k-kamen framgick att vara rena skiten.
den motorn lämnade 200hk ur en std 405topp, dock 2,5liter
körde kanske 200-400mil sen syndes det på nockarna att det tagit lite på dom..
12,3-290-112 tror jag värdena var på den..
körde med ganska vassa fjädrar med då iofs..
Tror det var en månen kam, måste säga att det var en enorm skillnad med den och en vanlig k-kam..
k-kamen framgick att vara rena skiten.
den motorn lämnade 200hk ur en std 405topp, dock 2,5liter
Volvo B230 -1064 WHP
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
Topplocksportning!
Dynamisk vevaxelbalansering!
Motordyno!
Chassiedyno!
http://www.overboostracing.se
070-3755169
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
volvo140turbo skrev:kört med ohärdad folkracekam i en b230 8v.. gick inget bra...
körde kanske 200-400mil sen syndes det på nockarna att det tagit lite på dom..
12,3-290-112 tror jag värdena var på den..
körde med ganska vassa fjädrar med då iofs..
Tror det var en månen kam, måste säga att det var en enorm skillnad med den och en vanlig k-kam..
k-kamen framgick att vara rena skiten.
den motorn lämnade 200hk ur en std 405topp, dock 2,5liter
den värka hålla bra hitils iallafall, 215km/t på lågt laddtryck och snäll tuning säger ju en del på prestandan (ca 1.5bar)

inte fy skam med en nästan orenoverad 30000mila B230

blir kul att se hur det blir med den vassare kammen och de större däcken

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
Ja det är helt otroligt egentligen... men magnus måste ju ta sig samman och stoppa i h-profil och smidda kolvar i rovan + en bromsning hos robert till nästa säsong 

7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
planen är att köpa kolvar från Parner och beställa kolvar senare under året.den nya kamaxeln ska monteras men det är en hel del jobb eftersom jag tänkte byta till längre ventiler (för att slippa använda lash caps) och byta fjädrar.jag känner mig rätt nöjd med chassit efter helgen och ska montera de nya däcken (30x13.5x15 dot) till nästa race.
bästa tid blev 10.70sek 215kmh.det kommer att stämma bättre mot utväxlingen med dom.den vill varva ut innan mål med de mindre däcken och 1:an känns riktigt kort också.en bromsning måste också hinnas med innan nästa säsong.det är ju väldigt små marginaler när man kör med original kolvar/stakar så laddtrycket kommer inte att bli så högt innan motorn blivit uppgraderad
bästa tid blev 10.70sek 215kmh.det kommer att stämma bättre mot utväxlingen med dom.den vill varva ut innan mål med de mindre däcken och 1:an känns riktigt kort också.en bromsning måste också hinnas med innan nästa säsong.det är ju väldigt små marginaler när man kör med original kolvar/stakar så laddtrycket kommer inte att bli så högt innan motorn blivit uppgraderad

http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel
Klippt ut åkturen med amman separat för den som vill se .
http://media.savarturbo.se/mats/bostrompite07.avi
http://media.savarturbo.se/mats/bostrompite07.avi
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
dom har en tendens att ramla bort på turbobilarmhr144 skrev:varför vill ni inte använda lash-caps?

sen blir det lättare at rymma längre fjädrar

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- * * * NXJ * * *
- Forumsberoende
- Inlägg: 2436
- Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
- Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
- Kontakt:
Den gick sköntMats A skrev:Klippt ut åkturen med amman separat för den som vill se .
http://media.savarturbo.se/mats/bostrompite07.avi

Synd att man inte satt i




Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21750
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
snacka just med boström som kört i skelefteå/fällfors i dag.
hadde kört en 10.6/215 men hans nya bakaxel hadde detonerat
det är nog ett måste med pro-gear på en sån bil med manuell växellåda och med den effekten.
hadde kört en 10.6/215 men hans nya bakaxel hadde detonerat

det är nog ett måste med pro-gear på en sån bil med manuell växellåda och med den effekten.
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Fredde Holmgren
- Impellerhead
- Inlägg: 2512
- Blev medlem: lör sep 20, 2003 3:31 pm
- Ort: Skellefte
- Kontakt:
verkar va läge o avhärda en street gear då pro gear verkar va svår o uppbringa till 8 3/4" eller så adaptra om lagren... (vet inte så mkt men det är vad jag hörde ikväll i fällfors)
7.47 - 295km/h gammal Volvo med original framvagn
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
---------------------------------------------------------------
Sponsorer:
http://www.kastorfastigheter.se http://www.klracing.se
http://www.motornord.se
Fler Sponsorer sökes!
Har plockat isär bakaxeln och konstaterat en hel del problem.
Det första är att banjon verkar ha böjt sig lite inåt på ena sidan runt flänsen där man bultar fast huset med utväxlingen. Måste förstärka och rikta upp den.
Sen kommer man till det andra problemet som inte är så roligt. Det ena av överfallen som håller fast spolen/kronhjulet har spruckit och spolen har tryckts i sidled och gjort att pinjongen börjat kliva upp på kronhjulet och rensat kuggarna. Den runda gängade delen som håller spolen i sidled har tryckts ut och pajat gängorna i själva huset. Det gick inte att få ut huset ur banjon utan att kapa ett snitt i banjon. Det jag måste göra nu är att försöka få tag på ett nytt hus, utväxling, lager och att bygga om banjon igen. Känns lite surt när man trodde det skulle hålla. Frågan är bara om killen som monterade överfallen satt dom på rätt sida. Jag ska forska lite i hur det ska se ut. Det ena är förstärkt i stål och det andra som sprack är gjutet.
Det ser ut som om man inte kommer att köra mer i sommar men har hunnit med 3 race i alla fall.
Det första är att banjon verkar ha böjt sig lite inåt på ena sidan runt flänsen där man bultar fast huset med utväxlingen. Måste förstärka och rikta upp den.
Sen kommer man till det andra problemet som inte är så roligt. Det ena av överfallen som håller fast spolen/kronhjulet har spruckit och spolen har tryckts i sidled och gjort att pinjongen börjat kliva upp på kronhjulet och rensat kuggarna. Den runda gängade delen som håller spolen i sidled har tryckts ut och pajat gängorna i själva huset. Det gick inte att få ut huset ur banjon utan att kapa ett snitt i banjon. Det jag måste göra nu är att försöka få tag på ett nytt hus, utväxling, lager och att bygga om banjon igen. Känns lite surt när man trodde det skulle hålla. Frågan är bara om killen som monterade överfallen satt dom på rätt sida. Jag ska forska lite i hur det ska se ut. Det ena är förstärkt i stål och det andra som sprack är gjutet.
Det ser ut som om man inte kommer att köra mer i sommar men har hunnit med 3 race i alla fall.

http://www.bostrom.team.pro/" onclick="window.open(this.href);return false;
Återförsäljare för http://www.klracing.se" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.grenror.se" onclick="window.open(this.href);return false;
innehar f-skattesedel