Sida 7 av 26

264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: tis dec 18, 2012 8:19 pm
av jonas landin
Startad med MS!

Körde den varm med 2.4 medans ja montera MS å plugga bara i spridarna, tändspolen, triggern å vattentempen, koppla in datorn å ändra req.fuel till den starta!
Ska fixa lambdan, iat, tps, koppla in slangen till mapsensorn, plugga tomgångsmotorn, mm. innan den e körbar, men de e gött å ha den startad iaf!

Re: 264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: tis dec 18, 2012 8:21 pm
av NiclasA
härligt!

264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: tis dec 18, 2012 8:36 pm
av jonas landin
http://youtu.be/5VlBamx1fTs" onclick="window.open(this.href);return false;

264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: tis dec 18, 2012 8:37 pm
av jonas landin
Tackar!

Re: 264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: ons dec 19, 2012 4:01 pm
av Painlake Racing
Bra jobbat! Låter så enkelt :thumbright: Har du kvar möjligheten att snabbt gå tillbaka till 2.4 utifall att boxen pajar långt hemifrån?

264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: ons dec 19, 2012 4:18 pm
av jonas landin
Nja, e ju "bara" koppla in härvan å +matning isf. Men skulle jag åka runt med en extra härva å boxar för de??
Dessutom "tror" jag inte det skulle lira så bra med 1680cc spridarna!

Svängde förbi skroten å fixa en TPS innan, så det ska göras fäste för den och IAT(sätter en mutter(m12x1,5) i tryckröret), sen e de lite småpill innan mappning kan påbörjas!

Nån som har en vettig tändkurva å VE-tabell för en STD B230FT?

Re: 264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: ons dec 19, 2012 4:28 pm
av Painlake Racing
Jag skulle det. Planen är att det ska räcka med ett rescue kit innehållande lmm, spridare och tps (säkert nåt mer som jag missat). Är man säg 300 mil hemifrån så kan ju det vara smidigt att ha om det ryker till i MS boxen.

264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: ons dec 19, 2012 4:37 pm
av jonas landin
E man så orolig så e det nog bättre å ha en extra MS box!
Fördelen med MS e ju att "vem som hellst" kan laga det och delar kan köpas "överallt"!

Re: 264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: ons dec 19, 2012 7:45 pm
av larsat
Är det inte enklare att stoppa i en förgasare i bagaget isf? :)

Re: 264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: ons dec 19, 2012 8:02 pm
av Painlake Racing
Jovisst, plus regulator för förgasare och en brytarfördelare. Undrar vad som är smidigast och billigast :whistle:

Re: 264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: ons dec 19, 2012 8:15 pm
av ErikR
Om man tror att det ska brinna så skulle jag välja ett annat sprut....

Re: 264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: ons dec 19, 2012 8:41 pm
av Painlake Racing
Det var värst vad en enkel liten frågeställning kan skapa starka känslor. Jag skulle inte lita mer på ett dyrt sprut som jag kopplat in själv. Det är ju sällan sprutets fel när den inbyggda röken släpps ut. Ska man då för utmaningens skull göra en tripp på minst 600 mil så kan det ju kännas skönt att ha möjligheten att "återställa" bilens original styrsystem. Sen kan man i lugn och ro kan reparera boxen och kontrollera kabelhärva och jordpunkter till eftermarknadssprutet.

Det här är för övrigt min sista post i frågan.

264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: lör dec 22, 2012 4:57 pm
av jonas landin
Hehe, ingen fråga är för dum!
Men personligen skulle jag inte släpa med massa reservdelar för att åka på semester, lite verktyg å ett par reservhjul skulle jag nöja mig med!
Men självklart är det bra att ha "prövat ut" grejerna ordentligt innan en långresa, sen kan man ju ställa ner laddet lite å så så att man inte ligger på gränsen!

Fick dit TPS, IAT å dragit dit härvan bättre, kallstarten funka efter lite pill och den är varmkörd å det verkar funka bra!
Ska koppla in BBL å mappa lite imorrn!

Så här ser det ut under huven nu:
Bild

IAT:
Bild
(Kablarna under insuget är "orginalhärvan" till start, laddlampa, oljetryck å temp)

Mitt snygga TPS fäste:
Bild

Kom ett till relä(bränsle) i handskfacket:
Bild
(Kan tipsa om att sätta boxen så att det går att stänga luckan med mapp-kabeln i)

Som synes så är det FFF(funktion före finnish) som gäller, tanken är att det ska bli lite prydligare när motorn byts!

Re: 264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: sön dec 23, 2012 3:09 am
av Painlake Racing
FFF har också sin charm :thumbright:

264 Turbo SLEEEEPER! "Fix inför regg"

Postat: sön dec 23, 2012 10:41 am
av lyyski
En snabb reggning och sen kasta på den manligare turbon?;)