Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Krink
Ganska mycket laddtryck

Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem

Inlägg av Krink »

Japp alla kör samma kollektor som jag, den är köpt. men att slipa ner hade ju varit en ideé.

Jag hade mer problem med 0.82 huset.

Kammarna är från glt så nepp dom lyfter inte mycket.

Att ta polares turbo och grenrör hade man ju fått det svart på vitt men tyvärr ingen som är så sugen på det.

Men det lutar åt som som du gjort kadett4wd att köpa tials turbinhus och montera wg rör efter kollektorn så alla avgaser har en chans..
Krink
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Krink »

Hej, nu är vintern här och jag letar efter någon som är duktig och vill bygga ett nytt grenrör till mig.. har ni någon ni kan tipsa om? mvh
Fransson
För mycket laddtryck

Inlägg av Fransson »

Hej!
Satt bara å slö sökte på skenladd.
Läste tråden från mitt till slut blev bara nyfiken hur det gick samt om du hittade vad som var fel ?
Krink
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av Krink »

Ja detta är väldigt komiskt. Men felet var att motorn inte var 100% nollad. Jag har ingen markering fram på motorn och när vi nolla motorn så körde vi 1an i topp vilket volvos 5a inte ska vara. 2st "duktiga" mappare som hävdat att 1an ska vara i topp. Tråkigt när man själv sitter på okunskap och förlitarsig på erfaret folk. Mvh
Joachim Stavik
Ganska mycket laddtryck

Re: Skenande laddtryck, tial 44mm, gt35r.

Inlägg av Joachim Stavik »

Joachim Stavik skrev:Jag har en audi s4 2'2 med samma turbo och original Audi wg. Den skenladdade också efter 5000 på höga växlar. Vi trodde det var wg'n, men vi körde den i bänken och kollade map'en.. Den gick jävla fett och gick med mycket låg tändning..! Så med en gång vi gick på med mera tändning så var problemet med skenladd borta.. Så når den gick med vettig lambda och "normal" tändning så sjönk faktisk laddet på varv. Sen gick vi på laddtryckstabellen og justerade, så nu laddar den 2 bar spikrakt og ger 510hk i motorn på 8000 varv! :D

Vad var det jag sa....? :hihi:
When the flag drops, the bullshit stops!
Pacman
Forumsberoende

Inlägg av Pacman »

Krink skrev:Ja detta är väldigt komiskt. Men felet var att motorn inte var 100% nollad. Jag har ingen markering fram på motorn och när vi nolla motorn så körde vi 1an i topp vilket volvos 5a inte ska vara. 2st "duktiga" mappare som hävdat att 1an ska vara i topp. Tråkigt när man själv sitter på okunskap och förlitarsig på erfaret folk. Mvh
Volvo T5 borde vid det här laget vara en av landets vanligaste motorer att trimma på. Känns rätt dåligt att inte känna till hur man nollar en sådan motor!
Har du inte original oljepump och vevaxeldrev till kamremmen då? Där sitter nämligen nollmarkeringen på de motorerna! Köper man en sats med verktyg för nollning (säljs numera t.o.m av Biltema) så ingår en tolk att köra in i vevhuset och lägga en av vevens motvikter mot. Enklare än så blir det inte!
//Pacman
(Patrik Ståhl)
Skriv svar