Projekt gangster
Svetsade om byxrören igår, nu är det bara en kort skarv kvar på båda rören från grenrörslimporna så sitter det ihop. Det borde jag hinna ikväll!
Nu har jag "bara" lite slutlig koppling av bränslessystemet kvar innan jag på allvar börjar på att montera grejer på motorn och kan börja på elhärvan.
Nu har jag "bara" lite slutlig koppling av bränslessystemet kvar innan jag på allvar börjar på att montera grejer på motorn och kan börja på elhärvan.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Nåt vart det gjort ikväll.
Jag fick förlänga grejerna lite grann och rikta om tills det passade igen, och storsläggan fick justera torpeden lite men nu sitter det där - förhoppningsvis utan läckage.

Jag fick förlänga grejerna lite grann och rikta om tills det passade igen, och storsläggan fick justera torpeden lite men nu sitter det där - förhoppningsvis utan läckage.

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- bmw02touring
- Forumsberoende
- Inlägg: 1311
- Blev medlem: tor aug 18, 2005 3:20 pm
- Ort: Nyköping
- Kontakt:
Sömn behövs nog mer 
Imorrn måste jag kolla så att momentnyckeln är i ordning, sen är det bara att efterdra toppen och börja montera lite krims krams så som insug, generator, ..

Imorrn måste jag kolla så att momentnyckeln är i ordning, sen är det bara att efterdra toppen och börja montera lite krims krams så som insug, generator, ..
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Sova får man göra i graven...mattias skrev:Sömn behövs nog mer
Imorrn måste jag kolla så att momentnyckeln är i ordning, sen är det bara att efterdra toppen och börja montera lite krims krams så som insug, generator, ..

Ser riktigt bra ut! Du kommer nog få go ordning på den här maskinen känner ja på mig!

Jag var förbi Fredde och snackade motor men lyckades till slut slita mig från köksbordet ut i garaget och kalibrerade min momentnyckel, och tur var det för 8 kg gav bara 5 kg..
Tyckte den var svag och så.. men nu är det fixat så nu litar jag 100% på den, ett tag iaf..
Gjorde inte så mycket ikväll, medans Piero och Robban tittade förbi för att hämta en startmotor (massa mek för att få loss) så bytte jag vattenretur-röret bak på toppen till den nya modellen samt sköt en svala som gjorde en överträdelse i mitt luftrum.

Tyckte den var svag och så.. men nu är det fixat så nu litar jag 100% på den, ett tag iaf..

Gjorde inte så mycket ikväll, medans Piero och Robban tittade förbi för att hämta en startmotor (massa mek för att få loss) så bytte jag vattenretur-röret bak på toppen till den nya modellen samt sköt en svala som gjorde en överträdelse i mitt luftrum.

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Det var länge sedan det hände något här..
Bra att jag hittade den här tråden igen, här fanns ju lite info till en ganska nybliven E3 ägare
Vad skiljer de olika M30 motorerna?
Går det att flytta grejer lite hur som mellan dem?
Bra att jag hittade den här tråden igen, här fanns ju lite info till en ganska nybliven E3 ägare

Vad skiljer de olika M30 motorerna?
Går det att flytta grejer lite hur som mellan dem?
Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Semester har jag, så det ska hända lite grejer är det tänkt. Veckan som kommer ser lovande ut för garage-aktiviteter så jag återkommer inom kort! 
M30-motorerna skiljer sig åt lite grann ja.. dom tillverkades ju under en rätt lång tidsperiod. Men det mesta går att flytta mellan. Men de senaste motorerna har helt klart bättre stuk på detaljerna om man tittar lite närmare. Topparna är avsevärt mycket bättre på de senare tycker jag.

M30-motorerna skiljer sig åt lite grann ja.. dom tillverkades ju under en rätt lång tidsperiod. Men det mesta går att flytta mellan. Men de senaste motorerna har helt klart bättre stuk på detaljerna om man tittar lite närmare. Topparna är avsevärt mycket bättre på de senare tycker jag.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Men hur går det här egentligen
Börjat prova lite fräna grejer ännu, eller är det hemligt

Börjat prova lite fräna grejer ännu, eller är det hemligt

Heavy metal bmw:n
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=29836
Och jag önskar jag kunde det du kan om insprutningmattias skrev:2 steg framåt, 1 steg bakåt. Ungefär så.
Det tog en bra stund att fixa en avsliten pinnbult på ena grenrörslimpan. Men nu är det fixat. Men avgassystemet är inte direkt klart.
Matti: Jo, jag fegade i början men det brände på bra till slut - riktigt kul när det började flyta ut som det skulle! Men man är ju nybörjare, så det blir lite väl mycket fog ibland

No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Emellan att jag skaffat en enduro-hoj, varit förkyld, vindsurf-semestrat, startat upp ett par bilar (inte mina), skadat knäet, haft influensan, så står det nu en rallybil i mitt garage som ska ha ett nytt elsystem.
Det är ingen panik, jag lovar det blir en riktig djupdykning i mitt eget härnäst.

Det är ingen panik, jag lovar det blir en riktig djupdykning i mitt eget härnäst.

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
Evighetsprojektet som inte ska någonstans har mot all förmodan börjat röra på sig lite grann. Nu är bränsleslangar till 90% dragna och jag har i stora drag en lista över grejer som ska göras.
Som bilen står idag, med vintersulor på:

Som bilen står idag, med vintersulor på:

Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.